| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wiadomości > ZUS przypomina o podpisie elektronicznym

ZUS przypomina o podpisie elektronicznym

Zakład Ubezpieczeń Społecznych i Powszechne Centrum Certyfikacji CERTUM informują, że od dnia 21 lipca 2009 r. nie będą przyjmowane przesyłki dokumentów ubezpieczeniowych w formie elektronicznej, podpisane przy użyciu certyfikatów klucza publicznego, dedykowanego ZUS. Wyłączony zostanie System Dwustronnej Wymiany Informacji (SDWI), a PCC CERTUM zakończy działalność certyfikacyjną, dedykowaną klientom i jednostkom organizacyjnym Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Od tej daty także nie będą obsługiwane w systemie Elektronicznej Wymiany Danych wszystkie certyfikaty wystawione za pośrednictwem Punktów Rejestracji Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (w dedykowanej ZUS infrastrukturze klucza publicznego) oraz związane z nimi klucze publiczne i prywatne przekazane na dyskietkach i używane przez płatników składek do podpisywania tworzonych w programie Płatnik przesyłek.
ZUS przypomina, że od 21 lipca 2009 r. wszystkie przekazywane do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych dokumenty elektroniczne należy podpisywać bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego certyfikatu kwalifikowanego.
Podstawa prawna: ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (DzU nr 64, poz. 565, ze zm.).
Więcej informacji na stronie: www.zus.pl

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

REWOLUCYJNE ZMIANY W UMOWACH ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Monika Sawarska

Ekspert w zakresie prawa gospodarczego (prawa spółek, prawa bankowego, odpowiedzialności odszkodowawczej oraz handlu międzynarodowego).

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »