| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Mentoring dobry na wszystko

Mentoring dobry na wszystko

Mentoring jest wszechstronnym narzędziem HR, przynoszącym korzyści dla Organizacji go stosujących, osób mentorowanych jak i samych mentorów. Poniżej przedstawiona została koncepcja mentoringu oraz obszary jego stosowania.

Korzyści mentoringu

Korzyści z mentoringu uzyskuje oczywiście osoba mentorowana, jednakże coraz liczniejsze badania wskazują na korzyści jakie odnosi mentor oraz cała organizacja.

Zadaj pytanie na: Forum Kadry

Korzyści mentee:

  • uzyskanie wiedzy z zakresu kultury organizacyjnej oraz wiedzy dotyczącej wykonywanej pracy
  • rozwój kompetencji,
  • większe zaangażowanie,
  • uzyskanie jasności celów zawodowych,
  • poczucie kompetencji, zbudowanie wiary w siebie,
  • uzyskanie poczucia tożsamości zawodowej poprzez zrozumienie swojej roli zawodowej w systemie,
  • zbudowanie odporności na przeciwności, wytrwałość,
  • wgląd w siebie,
  • możliwość oderwania się od codziennych zadań,
  • możliwość refleksyjnego spojrzenia na swoją pracę.

Dzięki realizowaniu w/w korzyści mentee odczuwa wyższy poziom satysfakcji z wykonywania pracy.

Korzyści mentora

Na początku rozwoju mentoringu w organizacjach głównie skupiano się na korzyściach, jakie odnosiła osoba mentorowana. Dopiero od wczesnych lat 90 i następnie w XXI wieku zaczęto badać korzyści jakie odnosi mentor. Według koncepcji nowoczesnego mentoringu, stanowi on relację, w której obie strony, – zarówno mentee i mentor, odnoszą korzyści. Mentor bowiem przekazując wiedzę i dzieląc się swoim doświadczeniem, również odnosi korzyści na wielu płaszczyznach z pełnienia tej roli.

Polecamy serwis: Szkolenia i rozwój

Korzyści realizowane przez osobę pełniącą rolę mentora:

- uczenie się nowych umiejętności od mentee,
- dostęp do szerszej informacji w organizacji przez relacje budowane poza strukturami zależności hierarchicznej,
- możliwość dzielenia się swoją mądrością,
- zwiększenie poziomu wiary w siebie i swoje kompetencje,
- uzyskanie informacji zwrotnej o sobie, swoich kompetencjach w innym kontekście niż w swojej roli zawodowej,
- zwiększenie poczucia wartości oraz bezpieczeństwa, wynikającego z faktu, iż powierzenie roli mentora potwierdza zaangażowanie organizacji w jego rozwój,
- budowanie większej sieci sprzymierzeńców,
- możliwości przyspieszonego rozwoju kariery zawodowej,
- sposobność do uczenia się poprzez uzyskiwanie innego spojrzenia na sprawy organizacyjne – z perspektywy mentee, do rozszerzenia swoich horyzontów myślowych, poprzez stawianie wyzwań swoim przekonaniom, sposobom działania oraz wartościom.

W/w korzyści przyczyniają się do wzrostu satysfakcji zawodowej pracownika, pełniącego rolę mentee.

Chcesz rozwinąć kompetencje menedżera? Powierz mu rolę mentora!
Chcesz rozwinąć kompetencje pracownika? Zaoferuj mu mentoring!

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Paszkowski

Księgowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »