| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Wykorzystanie zrównoważonej karty wyników w zarządzaniu – studium przypadku

Wykorzystanie zrównoważonej karty wyników w zarządzaniu – studium przypadku

Zastosowanie w firmie Whirlpool zrównoważonej karty wyników pozwoliło organizacji na zdefiniowanie tych obszarów działalności, których poprawa przyczyni się do osiągania jeszcze lepszych wyników. Działania, których wykonanie zaplanowano za pomocą BSC, rozplanowano pomiędzy różne działy, ale prawie wszystkie mają swoje odniesienia do zadań, za które odpowiedzialny jest dział HR.

Zadaniem działu HR było zatem opracowanie planu zatrzymania w organizacji kluczowych specjalistów i menedżerów. Poziom rotacji określono w tym przypadku jako miernik, zaś rotację z inicjatywy pracownika na poziomie 5 proc. jako cel szczegółowy. Aby osiągnąć takie cele, zastosowano różne narzędzia, w tym zaczęto lepiej formułować i egzekwować ścieżki karier dla kluczowych menedżerów.

Badanie satysfakcji

Bardzo pomocnym miernikiem, zastosowanym w Whirlpool w ramach metody zrównoważonej karty wyników okazał się miernik poziomu satysfakcji pracowników, odzwierciedlający chęć pozostania w firmie, a także to, czy pracownik będzie chciał dać z siebie jak najwięcej, by przyczynić się do rozwoju organizacji.

Taki pracownik jest dla organizacji bezcenny, bo może przyczynić się do ciągłego rozwoju firmy – stwierdza Paweł Miłoszewski. Rozwiązaniem nie jest bowiem to, żeby ludzie realizowali z góry narzucone im zadania, ale żeby dzielili się swoimi pomysłami i próbowali je wdrażać. Jeżeli w firmie jest kilkaset osób, z których każda zauważa możliwości jakichś usprawnień i rozwiązań, to korzyść dla organizacji okazuje się ogromna.

Wprowadziliśmy system pomiaru zadowolenia pracowników.W ankietach mogą oni wyrazić swoje zdanie na temat organizacji pracy, a podczas warsztatów omawiających wyniki ankiety zawrzeć sugestie dotyczące najpotrzebniejszych zmian – wyjaśnia Paweł Miłoszewski.

Systematyczne zmiany

Zastosowanie w firmie Whirlpool metody zrównoważonej karty wyników pozwoliło zmniejszyć poziom zgłaszanych reklamacji, a zatem i obniżyć koszty związane z serwisem gwarancyjnym. Zorganizowane w tym celu szkolenia pracowników wpłynęły także na zmniejszenie rotacji i zatrzymanie najcenniejszych specjalistów w firmie.

Pośrednio efektem takiej polityki było także zwiększenie zaangażowania pracowników w rozwój organizacji. Dzięki systematycznie wprowadzanym zmianom firma może czuć się dobrze przygotowana na trudniejsze czasy.

Korporacja Whirlpool jest jednym z liderów światowej produkcji i sprzedaży sprzętu gospodarstwa domowego. Produkty firmy Whirlpool są sprzedawane pod powszechnie rozpoznawalnymi znakami towarowymi, między innymi takimi jak Maytag, Kitchen Aid, Bauknecht, Consul, Gladiator czy Polar. Działając w ponad 170 krajach, zatrudnia w 70 ośrodkach produkcyjnych i technologicznych około 73 tysięcy pracowników. Zajmuje się przede wszystkim produkcją pralek, kuchenek, piekarników, kuchenek mikrofalowych, zmywarek oraz chłodziarek i zamrażarek. Oddział Whirlpool Polska SA w swoich placówkach (Warszawa – dział organizacji marketingu i sprzedaży, Wrocław – zakłady produkcyjne, Centrum Rozwoju Produktów, Prototypownia, Regionalne Centrum Dystrybucji) zatrudnia ponad 2 tysiące osób.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Ewelina Stachowiak

Marketing Team Leader w firmie HR Tools

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »