| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Wykorzystanie zrównoważonej karty wyników w zarządzaniu – studium przypadku

Wykorzystanie zrównoważonej karty wyników w zarządzaniu – studium przypadku

Zastosowanie w firmie Whirlpool zrównoważonej karty wyników pozwoliło organizacji na zdefiniowanie tych obszarów działalności, których poprawa przyczyni się do osiągania jeszcze lepszych wyników. Działania, których wykonanie zaplanowano za pomocą BSC, rozplanowano pomiędzy różne działy, ale prawie wszystkie mają swoje odniesienia do zadań, za które odpowiedzialny jest dział HR.

Dlatego tak ważne, z punktu widzenia firmy Whirlpool, jest ciągłe poprawianie jakości produkowanych wyrobów nawet wtedy, gdy wadliwość naszych produktów często jest niższa niż tych oferowanych przez konkurencję – podkreśla Paweł Miłoszewski.

Celem wprowadzanych zmian jest zatem ciągłe zwiększanie poziomu jakości wyrobów. W tym kontekście wyznaczono dwa mierniki:

  • poziom produktów z wadą, wykrywanych podczas kontroli statystycznej,
  • poziom reklamacji.

Cele szczegółowe to z kolei obniżenie poziomu wad o X procent i obniżenie reklamacji o Y procent.

Zastosowanie zrównoważonej karty wyników pozwoliło na precyzyjne określenie problemu i metod jego rozwiązania. Odpowiednie szkolenia pracowników przyczyniły się do zwiększenia ich kompetencji – ich praca była lepiej wykonywana, ocena jakości produktu trafna, a w konsekwencji liczba wykrywanych defektów mniejsza. To z kolei zmniejszyło koszty napraw i liczbę wpływających reklamacji, a zatem zwiększyło zadowolenie klientów z kupowanych produktów.

Efektywność szkoleń

W Whirlpool organizuje się szkolenia związane z jakością wypuszczanych na rynek produktów i szkolenia stanowiskowe. Problemem może się okazać ocena wyników takich warsztatów. Część z nich jest oczywiście wymierna, ale część może być trudna do oszacowania.

Jeżeli na przykład organizuje się szkolenie w zakresie kompetencji i umiejętności przywódczych, to łatwo jest zmierzyć przyrost wiedzy teoretycznej danego pracownika, np. za pomocą odpowiednich ankiet. Trudniej jednak oszacować, na ile potrafi on zastosować tę wiedzę w praktyce – stwierdza Paweł Miłoszewski.

Źródłem informacji o efektywności takiego szkolenia mogą być np. oceny okresowe. Wskaźnikiem tego, czy zdobyta wiedza teoretyczna ma przełożenie na praktykę, będzie na przykład współczynnik określający, ile osób odchodzi z zespołu kierowanego przez danego lidera.

Dostrzec problemy

Wyznaczenie danego celu i sposobu jego osiągania wymaga wielu spotkań, analiz i obserwacji, które pozwolą na określenie najważniejszych w danym momencie potrzeb. W opracowywaniu planu działania trzeba zatem wziąć pod uwagę różne czynniki, takie jak zmiana na rynku pracy, nowelizacje prawa, poziom emigracji zarobkowej itp.

Istotną kwestią w zarządzaniu tak dużą organizacją jak Whirlpool jest określanie problemów i sposobów ich rozwiązania z odpowiednim wyprzedzeniom – podkreśla Paweł Miłoszewski.

Menedżerowie Whirlpool, wiedząc o planach budowy kolejnych fabryk na Dolnym Śląsku, musieli się zmierzyć z problemem rotacji pracowników. Przewidzieli, że jednym z celów firm produkcyjnych będzie rekrutacja doświadczonych inżynierów. Dla konkurencji grupą docelową w polityce zatrudnienia mogli więc być pracownicy zdobywający doświadczenie w Whirlpool.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Aneta Juszczuk

Coach

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »