| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Odkrywanie sensu

Odkrywanie sensu

Rozmowa z Davidem Gordonem, jednym z twórców NLP, trenerem, autorem Modelu Gordona

● Czy na tym modelu (życia) da się wzorować? Można się go nauczyć?

Tak, z całą pewnością można się go nauczyć. Tysiące osób przeszły przez ten proces i odkryły, że wzbogaciło to ich doświadczanie, że wpłynęło to na ich wybory i rzeczy, które robią, dają im poczucie większego spełnienia. Procesu tego łatwo się nauczyć, więc po przejściu go samemu wiele osób stosuje go ze swoimi klientami, współpracownikami, przyjaciółmi. Uważam, że to wspaniałe.

● W jaki sposób można ulepszyć swoje nastawienie, umiejętności, rezultaty – stosując ten model? Czy to kwestia po prostu racjonalnej decyzji, czy wymaga to czegoś więcej?

Model Meaningful Existence pozwala stanąć twarzą w twarz z tym, co w sposób naturalny robisz dobrze, i co wnosisz do świata jako swój osobisty cenny wkład. Gdy już to rozpoznasz, masz solidny fundament do dokonywania wyborów – i małych, i wielkich – które są manifestacją tego, kim jesteś. Za każdym razem, gdy podejmujesz decyzję, co robić, i wykorzystujesz swoje naturalne dary i osobowość, niemal na pewno będziesz to robić świetnie i jednocześnie będziesz to robić z przyjemnością. Jeżeli dokonujesz tych wyborów także w zgodzie z Twoim osobistym, unikalnym wkładem – w modelu Meaningful Existence to „cel” (purpose) – robiąc to, będziesz miał poczucie spełnienia. Będziesz czuł, że masz znaczenie. Tym samym model Meaningful Existence daje ci świadomą relację z Twoim „prawdziwym” Ja, relację, w ramach której możesz działać spełniając się, zamiast ciągle automatycznie spełniać oczekiwania innych.

● Jednym z elementów modelu jest coś, co nazywasz „naturalnymi darami”. Dlaczego organizacje miałyby sobie zawracać głowę „naturalnymi darami”, gdy świat korporacji opiera się na dyscyplinie i uniwersalnych procedurach, które zapewniają „osiąganie targetów”?

Czasy myślenia w kategoriach korporacyjno-fabrycznych już się skończyły. Firmy przestały być liniami montażowymi z „wymiennymi”. Ci, którzy nadal próbują działać w ten sposób, zostaną przejęci przez organizacje, które tworzą nowe pomysły i sposoby działania, organizacje, które są elastyczne. Dzisiaj firma to osoby ją tworzące. Nie ma znaczenia tytuł, jaki widnieje na drzwiach gabinetu. Gdy wchodzisz, masz do czynienia z unikalną osobą za biurkiem. Jak uzyskać najlepsze z tego, co dana osoba ma do zaoferowania firmie? Rozumiejąc „naturalne dary” tej osoby wiesz, do czego możesz się odwołać, w czym z całą pewnością będzie świetna i co będzie jej sprawiać przyjemność (znowu: niezależnie od korporacyjnego tytułu). I jeśli to, czego od niej oczekujesz, wiąże się z jej celem, będzie to również robić z entuzjazmem.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Inventage

Inventage jest międzynarodową firmą specjalizującą się w optymalizacji kosztów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »