| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Wydawanie poleceń

Wydawanie poleceń

Każdy menedżer na co dzień wydaje wiele poleceń swoim podwładnym. Dlatego tak ważne jest, by robić to umiejętnie i skutecznie. Wydając polecenia, menedżer dzieli pracę, a przez to działa szybciej i skuteczniej. Kiedy stara się zrobić wszystko sam – jest nieefektywny.

Kiedy wydajemy polecenia:

● W przypadku pojedynczych zadań

● W razie presji czasu (krótki termin)

● Gdy pracownik umie wykonać zadanie

● Kiedy zadania są proste i nie wymagają wsparcia

● Kiedy praca nie służy rozwojowi pracownika, ale wykonaniu konkretnych zadań

● Gdy pojawia się wiele nieplanowanych zdarzeń, zakłócających zwykły tok pracy

● W sytuacjach kryzysowych

OPIS PRZYPADKU

Malwina kieruje pracami kilkunastoosobowego zespołu. W tej chwili zespół pracuje nad ukończeniem niezwykle ważnego dla firmy projektu kampanii informacyjnej dla pracowników firmy. Kampania dotyczy planowanych zmian organizacyjnych w firmie, a zarządowi bardzo zależy na tym, by wszyscy pracownicy byli dokładnie poinformowani o tym, jak będą przebiegały zmiany. Malwina i jej zespół pracują nad tym projektem od półtora miesiąca, a do zamknięcia przygotowań pozostał tydzień. W związku z tym Malwina chce poznać stan prac prowadzonych przez poszczególne podzespoły projektowe. Ponieważ sama nie ma czasu na zbieranie informacji, postanowiła poprosić o pomoc Karolinę – pracownicę niezwykle sumienną i dokładną, która już nieraz przygotowywała dla niej „Raport o stanie przygotowań” i która potrafi wykonywać takie zadania naprawdę doskonale.

Przyjrzyjmy się, jak ta rozmowa przebiegała.

Malwina Witaj Karolino, poprosiłam Cię o rozmowę, ponieważ zbliża się termin zamknięcia naszego projektu i w związku z tym, jak zwykle przy dużych i ważnych przedsięwzięciach, będzie mi potrzebna Twoja pomoc.

Karolina Mhmmm...

Malwina Postanowiłam poprosić właśnie Ciebie, ponieważ niezwykle cenię sobie Twoją dokładność i skrupulatność w pracy, a także doświadczenie w pracy z dużymi projektami. W związku z tym, tak jak już poprzednio bywało, proszę Cię o przygotowanie „Raportu o stanie prac”, tak bym wiedziała, czy wszystkie podzespoły projektowe zdążą z zamknięciem na przyszły tydzień. Chciałabym dostać ten raport najpóźniej pojutrze do południa. Czy masz jakieś pytania?

Karolina Nie, wszystko jest dla mnie jasne. Mam tylko nadzieję, że zdążę w podanym przez Ciebie terminie. Raport będzie dość obszerny i boję się, że mogę nie zdążyć go napisać.

Malwina OK. Umówmy się w takim razie w następujący sposób: dziś pod koniec dnia pracy i jutro w południe dasz mi znać, jak ci idzie i czy zdążysz przygotować raport na pojutrze. A jeśli w trakcie zbierania informacji napotkasz jakiekolwiek trudności, od razu dawaj mi znać.

Karolina OK.

Malwina Rozumiem, że w takim razie wszystko jest jasne i że bierzesz się do pracy?

Karolina Tak, tak.

Malwina To w takim razie bardzo Ci dziękuję za rozmowę i czekam na informacje dziś pod koniec dnia.

Przeprowadzona przez Malwinę rozmowa była krótka i rzeczowa, a mimo to przebiegała w przyjaznej atmosferze. Karolina dowiedziała się, co i na kiedy ma być zrobione, a także, w jaki sposób ma informować swoją przełożoną o postępie prac.

●  Przedstaw cel rozmowy.

● Powiedz, dlaczego wybrałeś tę osobę.

● Opisz zadanie: co i na kiedy ma być zrobione.

● Daj pracownikowi czas na pytania.

● Uzgodnij plan kontroli.

● Uzyskaj potwierdzenie zrozumienia.

● Zakończ rozmowę.

Polecamy artykuły

Autor:

psycholog, senior konsultant Kontekst HR International Group

Źródło:

INFOR
Ważne rozmowy o biznesie i nie tylko….49.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

NOWY KODEKS PRACY 2018

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Olimpia Bronowicka

Rzecznik prasowy Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK