| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Szkolenia i rozwój > W jaki sposób zmienić własny wizerunek?

W jaki sposób zmienić własny wizerunek?

Jestem silną indywidualnością, może nawet ekscentrykiem, który w obecnej firmie jest ceniony za realne wyniki. Myślę o zmianie pracy. Mam wątpliwości, czy rynek jest gotowy zaakceptować mój niecodzienny sposób bycia i czy wizerunek jest wartością samą w sobie. Jednocześnie zastanawiam się, czy i w jaki sposób mogę go zmienić?

Działania taktyczne

Warto zdać sobie sprawę, jakie narzędzia wizerunkowe mamy do dyspozycji i w jakich okolicznościach możemy, a wręcz powinniśmy z nich korzystać.

Najpopularniejszym, choć powierzchownym, narzędziem kształtowania wizerunku jest wygląd ogólny utożsamiany wprost ze stylem ubierania, schludnością, gustem czy wreszcie urodą. Siła oddziaływania tego narzędzia jest niezwykle duża z uwagi na łatwość poznawczą, tj. wszyscy nas widzą, choć niewielu nas zna. Funkcjonujące w tym względzie stereotypy możemy wykorzystać na naszą korzyść. Prostym zabiegiem jest efekt sprzężenia zwrotnego, np. ubierając się zgodnie z dress code typowym dla menedżera, prowokujemy, by myślano o nas w ten sposób i wizualizowano nas w tej roli. Odważni mogą łamać stereotypy, jest to inwestycja ryzykowna, choć nacechowana wysoką stopą zwrotu. Niekonwencjonalny ubiór, ekscentryczne zachowanie w połączeniu z dużym profesjonalizmem i doskonałymi wynikami pracy podkreślają niebanalność, odwagę, indywidualizm, co dodatkowo uatrakcyjnia osobę na rynku pracy.

Jednocześnie warto jednak pamiętać, iż to postawa, na którą składa się wiele elementów: usposobienie, kultura osobista, sposób bycia, mowa ciała czy wreszcie znajomość zasad savoir-vivre i profesjonalizm stanowią drugą, często silniejszą falę uderzeniową.

Wszystkie ww. narzędzia kształtowania naszego wizerunku możemy bardzo świadomie wykorzystywać w wielu sytuacjach. Planując aktywność, należy pamiętać o indywidualnych USP oraz celach zawodowych. Warto wytyczyć sobie roczne cele wizerunkowe i konsekwentnie je realizować. Plan działań powinien uwzględniać aktywność w dwóch środowiskach – firmowym i pozafirmowym.

Środowisko firmowe

Na wartość naszej osobistej marki wpływ mają nie tylko wymierne rezultaty, lecz także emocje, które towarzyszą naszej osobie, a na które mamy ogromny wpływ. Wizerunek jest budowany na podstawie wszystkich interakcji i zachowań zachodzących w pracy.

Codzienność w firmie stwarza wiele okazji do kreowania własnego wizerunku. Jedną z najlepszych są spotkania biznesowe. Pamiętajmy o tym, by być punktualnym i przygotowanym, tj. mieć świadomość celu spotkania i czasu. Spotkanie warto podsumować, a minutes rozesłać do uczestników. Szacunek i profesjonalizm szybko zostaną zauważone. Podczas spotkań powinniśmy wchodzić w naturalne dla nas role, np. Charyzmatycznego Lidera czy Krytycznego Sędziego, ale trzeba pamiętać, że nad rolą warto dalej popracować.

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

NOWY KODEKS PRACY 2018

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Góralski&Goss Legal

Góralski&Goss Legal to butikowa kancelaria prawna, specjalizująca się w doradztwie transakcyjnym i procesowym na rzecz dużych podmiotów gospodarczych, w szczególności firm z sektora ubezpieczeniowego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK