| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Szkolenia i rozwój > W jaki sposób zmienić własny wizerunek?

W jaki sposób zmienić własny wizerunek?

Jestem silną indywidualnością, może nawet ekscentrykiem, który w obecnej firmie jest ceniony za realne wyniki. Myślę o zmianie pracy. Mam wątpliwości, czy rynek jest gotowy zaakceptować mój niecodzienny sposób bycia i czy wizerunek jest wartością samą w sobie. Jednocześnie zastanawiam się, czy i w jaki sposób mogę go zmienić?

Działania taktyczne

Warto zdać sobie sprawę, jakie narzędzia wizerunkowe mamy do dyspozycji i w jakich okolicznościach możemy, a wręcz powinniśmy z nich korzystać.

Najpopularniejszym, choć powierzchownym, narzędziem kształtowania wizerunku jest wygląd ogólny utożsamiany wprost ze stylem ubierania, schludnością, gustem czy wreszcie urodą. Siła oddziaływania tego narzędzia jest niezwykle duża z uwagi na łatwość poznawczą, tj. wszyscy nas widzą, choć niewielu nas zna. Funkcjonujące w tym względzie stereotypy możemy wykorzystać na naszą korzyść. Prostym zabiegiem jest efekt sprzężenia zwrotnego, np. ubierając się zgodnie z dress code typowym dla menedżera, prowokujemy, by myślano o nas w ten sposób i wizualizowano nas w tej roli. Odważni mogą łamać stereotypy, jest to inwestycja ryzykowna, choć nacechowana wysoką stopą zwrotu. Niekonwencjonalny ubiór, ekscentryczne zachowanie w połączeniu z dużym profesjonalizmem i doskonałymi wynikami pracy podkreślają niebanalność, odwagę, indywidualizm, co dodatkowo uatrakcyjnia osobę na rynku pracy.

Jednocześnie warto jednak pamiętać, iż to postawa, na którą składa się wiele elementów: usposobienie, kultura osobista, sposób bycia, mowa ciała czy wreszcie znajomość zasad savoir-vivre i profesjonalizm stanowią drugą, często silniejszą falę uderzeniową.

Wszystkie ww. narzędzia kształtowania naszego wizerunku możemy bardzo świadomie wykorzystywać w wielu sytuacjach. Planując aktywność, należy pamiętać o indywidualnych USP oraz celach zawodowych. Warto wytyczyć sobie roczne cele wizerunkowe i konsekwentnie je realizować. Plan działań powinien uwzględniać aktywność w dwóch środowiskach – firmowym i pozafirmowym.

Środowisko firmowe

Na wartość naszej osobistej marki wpływ mają nie tylko wymierne rezultaty, lecz także emocje, które towarzyszą naszej osobie, a na które mamy ogromny wpływ. Wizerunek jest budowany na podstawie wszystkich interakcji i zachowań zachodzących w pracy.

Codzienność w firmie stwarza wiele okazji do kreowania własnego wizerunku. Jedną z najlepszych są spotkania biznesowe. Pamiętajmy o tym, by być punktualnym i przygotowanym, tj. mieć świadomość celu spotkania i czasu. Spotkanie warto podsumować, a minutes rozesłać do uczestników. Szacunek i profesjonalizm szybko zostaną zauważone. Podczas spotkań powinniśmy wchodzić w naturalne dla nas role, np. Charyzmatycznego Lidera czy Krytycznego Sędziego, ale trzeba pamiętać, że nad rolą warto dalej popracować.

reklama

Autor:

dyrektor zarządzający w IIC Partners Executive Search Worldwide w Polsce, Grupa BIGRAM SA

Źródło:

INFOR
Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

dr Katarzyna Kalata

Ekspert z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »