| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Rekrutacja > Tożsamość internetowa jako istotny element budowania wizerunku

Tożsamość internetowa jako istotny element budowania wizerunku

Dobrnęliśmy do czasów, kiedy nasza tożsamość internetowa przestała być interesująca jedynie dla nas samych, a także naszych bliskich. Obecnie to istotny element budowania wizerunku, który warunkuje nie tylko postrzeganie nas przez znajomych, ale i stwarza pierwszy, podstawowy obraz widziany przez potencjalnego pracodawcę.

Portale społecznościowe zdominowały XXI wiek. Zagubieni w pędzącym na złamanie karku życiu, nie mając czasu na niemalże nic innego jak praca i praca po pracy, zaczęliśmy poszukiwać możliwości podtrzymywania kontaktu ze swoimi znajomymi ścieżkami innymi niż dotychczas. Spotkanie kosztuje zbyt dużą ilość czasu, więc klikanie w klawiaturę w wolnej chwili stało się idealnym zastępstwem. Potrzeba aprobaty i podkreślenie statutu społecznego? Spełniana poprzez publikację zdjęć z wakacji, potraw spożywanych w restauracji czy epatowanie osiąganymi sukcesami. Ujście negatywnych emocji, frustracji, żalów? Lekiem stało się publiczne, kompulsywne krytykowanie – niejednokrotnie wszystkiego i wszystkich. Staliśmy się trybikami w wielkiej, trudnej w obsłudze maszynie, którą sami napędzamy. Coraz szybciej i szybciej…

Polecamy książkę: Kodeks pracy 2017 Praktyczny komentarz z przykładami

Dziś trudno wyobrazić sobie nawet krótką podróż miejskim tramwajem, w którym chociaż jedna osoba nie przeglądałaby wtedy swoich internetowych kont. Sieć to nasze życie. Kto nie ma konta na portalu społecznościowym, tego nie ma – samotnie dryfuje w próżni. Jest wykluczony, nie funkcjonuje w grupie, ma utrudniony dostęp do wielu istotnych informacji. Przesada? W żadnym wypadku. Dobrym przykładem są studenci zakładający prywatne grupy na facebooku, gdzie wymieniają się notatkami, newsami o sesjach i zaliczeniach, a także wszelkimi istotnymi dla siebie informacjami. Jeśli ktoś wzbrania się jeszcze przed założeniem tam konta, to pozostaje mu wtedy jedynie pytać o wszystko znajomych studiujących na tym samym roku albo… poddać się i dostosować. Ewentualnie dryfować dalej.

Zobacz: HRM

Pracobiorca – inteligentny retoryk

Niezwykle łatwo jest się w tym pogubić. Niemalże każdy ma dostęp do internetu, nie wszyscy jednak korzystają z niego z zachowaniem racjonalności. Tymczasem nawet najdrobniejszy błąd i zbytnia swoboda w prezentowaniu kontrowersyjnych poglądów lub ujawnianiu życia prywatnego mogą być dla nas kosztowne. Portale stały się istotnym narzędziem pracy dla pracodawców i rekruterów. Trudno wyobrazić sobie sytuację w której kandydat, który wzbudził sobą zainteresowanie na rozmowie kwalifikacyjnej, nie został później dokładnie prześwietlony w internecie.                          

Dobry, profesjonalny rekruter przeprowadzi z kandydatem co najmniej półgodzinną rozmowę, by móc poznać nie tylko jego przygotowanie merytoryczne, ale i stronę osobowościową. Nawet jednak taki okres czasu nie jest gwarancją, że kandydat zostanie właściwie zinterpretowany, jeśli rozmówca jest inteligentny i ma doskonale opanowaną sztukę retoryki. Każdy pracodawca wie, że rozmowa kwalifikacyjna jest na tyle emocjonującym i zarazem istotnym momentem w życiu, że wiele osób decyduje się wtedy udawać kogoś innego, przybierając różnego typu „maskę”. Tyle, że nikt nie jest w stanie nosić ją nieustannie – a na pewno nie w pracy. Dlatego też rozważni rekruterzy przed podjęciem ostatecznej decyzji o zatrudnieniu często decydują się na sprawdzenie prywatnego profilu kandydata do pracy.

Zobacz serwis: Urlopy

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

UMOWY ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Tagetik

Tagetik, lider oprogramowania wspierającego procesy zarządzania efektywnością organizacji (ang. Corporate Performance Management), powstał we Włoszech (Toskania) w 1986 roku.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »