| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Ocena pracy > Badanie kompetencji przedstawicieli handlowych

Badanie kompetencji przedstawicieli handlowych

Kompetencje przedstawicieli handlowych badamy w procesach rekrutacji oraz oceny potencjału, np. przy podejmowaniu decyzji o awansie, poszukiwaniu kadry high potential czy zmianach strukturalnych organizacji. Jak zatem stwierdzić, czy dana osoba będzie odpowiednia na dane stanowisko w firmie?

Autoprezentacja i prezentacja firmy

WSKAŹNIKI BEHAWIORALNE

● Pozytywne wyrażanie się o firmie

● Wskazywanie na przewagę konkurencyjną firmy

● Budowanie wiarygodnego wizerunku poprzez spójną komunikację i postawę ciała

● Przedstawianie swoich mocnych stron

● Zachowywanie dystansu i szacunku w relacjach z innymi

METODY BADANIA KOMPETENCJI

Prezentacja

● Może być wykonywana tylko przed asesorami, jak również przed całą grupą

● Temat prezentacji to przedstawienie siebie jako najlepszego kandydata na stanowisko przedstawiciela handlowego lub szefa zespołu (w przypadku oceny potencjału menedżerskiego)

● Inny temat to zaprezentowanie produktu lub usługi klientowi, w którego wcielają się asesorzy; produkt/usługa powinny być w miarę abstrakcyjne, dostępne w podobnym stopniu wszystkim, np. prezentacja samochodów służbowych czy lokalu dla firmy; produkt /usługa mogą być identyczne z naszym, kiedy w ramach wymagań kwalifikacyjnych oczekujemy wiedzy na jego temat

Wywiad

● W wywiadzie oceniamy wywierane na nas wrażenie i wiarygodność kandydata/pracownika

● Możemy zapytać o dotychczasową firmę, np. o to, jakie daje ona szanse rozwoju lub jak osoba ocenia jej działania wobec pracowników

Symulacja rozmowy

● W symulacji rozmowy sprzedażowej z klientem możemy zaobserwować, jak pracownik buduje relacje z klientem oraz jak wyraża się o firmie, zwłaszcza kiedy w roli klienta w symulacji rozmowy jest asesor – może on wysuwać zastrzeżenia wobec firmy i jej pracowników i obserwować, jak kandydat radzi sobie z nimi

● Gracz (asesor) może również obrażać pracownika; tu obserwujemy sposób, w jaki pracownik broni swojego wizerunku i go buduje

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Rafał Mikołajewski

prawnik, doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »