| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Ocena pracy > Badanie kompetencji przedstawicieli handlowych

Badanie kompetencji przedstawicieli handlowych

Kompetencje przedstawicieli handlowych badamy w procesach rekrutacji oraz oceny potencjału, np. przy podejmowaniu decyzji o awansie, poszukiwaniu kadry high potential czy zmianach strukturalnych organizacji. Jak zatem stwierdzić, czy dana osoba będzie odpowiednia na dane stanowisko w firmie?

Autoprezentacja i prezentacja firmy

WSKAŹNIKI BEHAWIORALNE

● Pozytywne wyrażanie się o firmie

● Wskazywanie na przewagę konkurencyjną firmy

● Budowanie wiarygodnego wizerunku poprzez spójną komunikację i postawę ciała

● Przedstawianie swoich mocnych stron

● Zachowywanie dystansu i szacunku w relacjach z innymi

METODY BADANIA KOMPETENCJI

Prezentacja

● Może być wykonywana tylko przed asesorami, jak również przed całą grupą

● Temat prezentacji to przedstawienie siebie jako najlepszego kandydata na stanowisko przedstawiciela handlowego lub szefa zespołu (w przypadku oceny potencjału menedżerskiego)

● Inny temat to zaprezentowanie produktu lub usługi klientowi, w którego wcielają się asesorzy; produkt/usługa powinny być w miarę abstrakcyjne, dostępne w podobnym stopniu wszystkim, np. prezentacja samochodów służbowych czy lokalu dla firmy; produkt /usługa mogą być identyczne z naszym, kiedy w ramach wymagań kwalifikacyjnych oczekujemy wiedzy na jego temat

Wywiad

● W wywiadzie oceniamy wywierane na nas wrażenie i wiarygodność kandydata/pracownika

● Możemy zapytać o dotychczasową firmę, np. o to, jakie daje ona szanse rozwoju lub jak osoba ocenia jej działania wobec pracowników

Symulacja rozmowy

● W symulacji rozmowy sprzedażowej z klientem możemy zaobserwować, jak pracownik buduje relacje z klientem oraz jak wyraża się o firmie, zwłaszcza kiedy w roli klienta w symulacji rozmowy jest asesor – może on wysuwać zastrzeżenia wobec firmy i jej pracowników i obserwować, jak kandydat radzi sobie z nimi

● Gracz (asesor) może również obrażać pracownika; tu obserwujemy sposób, w jaki pracownik broni swojego wizerunku i go buduje

reklama

Autor:

trenerka w Ernst & Young Academy of Business

Źródło:

INFOR

Narzędzia kadrowego

POLECANE

UMOWY ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Bridgestone

To czołowy światowy producent opon do samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, motocykli, maszyn rolniczych, samolotów oraz maszyn do robót ziemnych, a także dostawca rozwiązań w zakresie bieżnikowania Bandag dla samochodów ciężarowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »