| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Motywowanie > Nie spóźniaj się do pracy!

Nie spóźniaj się do pracy!

Dlaczego nie powinniśmy się spóźniać? Jak zorganizować sobie czas aby uniknąć spóźnień?

Jesteś umówiony na spotkanie ze znajomym. Masz jeszcze kilka rzeczy do zrobienia, jednak jesteś przekonany, że ze wszystkim zdążysz. Czas płynie, pora wychodzić, ale nie możesz znaleźć potrzebnych dokumentów, a kluczyki od samochodu nie leżą tam, gdzie powinny. Gdy wreszcie zmierzasz na spotkanie, zatrzymuje cię uliczny korek, chwytasz więc za telefon, przepraszasz i obiecujesz być za 5 minut. W rezultacie spóźniasz się 20. Twój przyjaciel się nie gniewa, jednak ty czujesz się niezręcznie. Brzmi znajomo? Czy często zdarza ci się spóźniać?

Uważaj, następnym razem twoje spóźnienie może mieć poważniejsze konsekwencje, na przykład wtedy, gdy przyjedziesz później do pracy, nie zdążysz na rozmowę kwalifikacyjną lub egzamin. W jaki sposób poradzić sobie z organizacją własnego życia, by wszędzie docierać na czas? Oto kilka prostych sposobów.

Organizacja czasu

Czas płynie szybko, zwłaszcza kiedy musisz wyjść na uczelnię, do pracy, masz umówioną wizytę u lekarza lub spotkanie. Rozplanuj sobie wszystkie czynności, zastanów się też, jak długo będziesz je wykonywał. Część rzeczy przygotuj wcześniej, jak posiłek lub ubrania, które zamierzasz założyć. Zawczasu spakuj też torbę lub plecak. Nastaw budzik albo poproś kogoś, by obudził cię o wyznaczonej porze. Wstań szybko, ogranicz czynności tylko do niezbędnych. Unikaj nieistotnych drobiazgów, zawsze możesz zająć się nimi po powrocie. Kontroluj godzinę, możesz nawet przestawić zegarek o 5 minut do przodu, działa to mobilizująco. Zawsze wychodź odrobinę prędzej niż to konieczne. Różnych sytuacji losowych nie przewidzisz i nie unikniesz, warto mieć zatem więcej czasu w zapasie. Zaplanuj sobie trasę tak, by dostać się na miejsce jak najszybciej. Jeśli podróżujesz komunikacją miejską – sprawdź, o której dokładnie przyjeżdża twój autobus.

Organizacja przestrzeni

Przedmioty bywają „złośliwe” i często zmieniają swoje położenie. Szczególnie wtedy, kiedy są potrzebne, a ty się spieszysz. Warto zatem tak zorganizować przestrzeń wokół siebie, by nic się nie gubiło i zawsze leżało tam, gdzie powinno. Znajdź w domu takie miejsce, w którym będziesz trzymał dokumenty, kluczyki od samochodu, portfel i telefon. Może to być półka, szafka, pudełko na biurku, jego górna szuflada – zależy to już od ciebie. Zawsze odkładaj rzeczy w to miejsce, dzięki czemu szybko przyzwyczaisz się, że są właśnie tam i nie będziesz tracić czasu na ich szukanie. Podobnie postępuj z przedmiotami potrzebnymi podczas wyjazdu lub spotkania. Mowa tu o torbie, plecaku, dokumentach, książkach bądź o czymś, o co prosiła osoba, z którą właśnie zamierzasz się spotkać. Im również wyznacz miejsce, najlepiej znajdujące się blisko drzwi wyjściowych. Wychodząc z domu, spojrzysz na nie i na pewno niczego nie zapomnisz. Jeśli masz do zabrania coś niestandardowego – zrób spis i połóż go na widoku. Kiedy już to zapakujesz – koniecznie odhacz z listy.

reklama

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Spóźnienie w pracy. /Fot. Fotolia
Spóźnienie w pracy. /Fot. Fotolia

Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Liberty Direct

Liberty Direct to firma ubezpieczeniowa należąca do międzynarodowej Grupy Liberty Mutual Insurance, oferująca usługi dla Klientów indywidualnych oraz małych przedsiębiorstw.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »