| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Motywowanie > Jak osiągać więcej za mniej

Jak osiągać więcej za mniej

W maju po raz 26. odbyła się w Walencji międzynarodowa konferencja klientów firmy doradczej Hay Group. Motywem przewodnim spotkania była próba znalezienia odpowiedzi, w jaki sposób przy rosnącej inflacji i spowolnieniu gospodarczym przedsiębiorcy mają utrzymać rentowność i przewagę nad konkurencją.

Dwa bieguny oczekiwań

W drugim dniu konferencji podczas wystąpienia Anne Ruddy – przewodniczącej światowej organizacji non profit Worldat- Work – pojawiły się pytania o motywację pracowników. Głównym zadaniem Worldat- Work jest gromadzenie fachowej wiedzy o wynagrodzeniach, świadczeniach i dodatkach pozapłacowych, a także analiza równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym. Sesja Anne Ruddy zatytułowana „Niepewność gospodarcza a wpływ na pakiet motywacyjny i zarządzanie talentami” skoncentrowała się na podwójnym wyzwaniu, z jakim w chwili obecnej mamy do czynienia w postaci depresji gospodarczej i rosnącej inflacji. Uniknęło ich tylko kilka sektorów i lokalizacji. Taka presja stanowi ogromne wyzwanie dla firm na całym świecie pod względem zarządzania pakietem motywacyjnym, osiągnięciami i talentami. Pracownicy dostrzegają spadek wartości swoich dochodów i żądają wyższych podwyżek wynagrodzenia, a firmy mają coraz mniejsze możliwości ich wypłaty. Anne Ruddy mówiła o badaniach przeprowadzonych przez WorldatWork i Hay Group, które dają odpowiedź na pytanie, w jaki sposób organizacje radzą sobie z problemem motywowania i utrzymywania utalentowanych pracowników. Uczestnicy prelekcji wspólnie zastanawiali się, w jaki sposób depresja gospodarcza wpłynie na naciski w kierunku większego zrównoważenia pomiędzy pracą a życiem prywatnym? Czy taka równowaga jest w ogóle możliwa, gdy presja na osiąganie „więcej za mniej” wciąż wzrasta?

Arena perspektyw

Wszystkie omawiane w trakcie sesji plenarnych zagadnienia miały swą kontynuację podczas nieformalnych dyskusji. Otwarte fora dyskusyjne zapewniały uczestnikom możliwość podzielenia się swoimi przemyśleniami i doświadczeniami. Rozmowy w kuluarach stanowią co roku ważny element międzynarodowej konferencji Hay Group, podobnie jak interaktywne warsztaty, w trakcie których zwykle omawiane są studia przypadków. W tym roku warsztaty poświęcone były m.in.:

  • nowym metodom wynagradzania;
  • fuzjom, przejęciom na rynkach rozwijających się;
  • sytuacji firm rodzinnych w okresie zmian gospodarczych;
  • świadomemu podejściu do planowania sukcesji;
  • angażowaniu menedżerów do motywowania pracowników.

W Walencji, mieście, które zasłynęło przeprowadzeniem odważnej modernizacji, pokazano, w jaki sposób firmy mogą odnosić sukcesy nawet na niezwykle trudnych rynkach. Uczestnikom 26. konferencji Hay Group zapewniono możliwość poznania i przedyskutowania rozwiązań, dzięki którym będą mogli obrócić depresję gospodarczą na swoją korzyść i osiągnąć sukces nawet w najtrudniejszym okresie.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Maciej Kafliński

Radca prawny. Ekspert w zakresie prawa kapitałowego, funduszy inwestycyjnych oraz prawa korporacyjnego i cywilnego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »