| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Informatyzacja HRM > Jak ustrzec się błędów związanych z wdrożeniem oprogramowania

Jak ustrzec się błędów związanych z wdrożeniem oprogramowania

Nie jest tajemnicą, że część wdrożeń systemów informatycznych nie kończy się spodziewanym sukcesem. Mniej dotkliwe będzie przekroczenie zakładanego terminu wdrożenia. Dużo bardziej zaboli nas, jeśli przekroczymy również planowany budżet. Jednak wdrożenie, które nie zrealizuje zakładanego celu, to już prawdziwa klęska. Jak zatem uchronić się przed taką sytuacją?

Kamila Renk

główna księgowa w Fakt Dystrybucja Sp. z o.o.

Korzyści z używania oprogramowania

Poszukując najlepszych rozwiązań, warto zawczasu sprawdzić, czy wybrany program posiada funkcje, które są niezbędne do osiągnięcia maksymalnych korzyści. Kompleksowe oprogramowanie wspomagające zarządzanie firmą to dziś przede wszystkim oprogramowanie dostępne na rynku, najczęściej od lat modyfikowane i rozwijane przez producentów. Dostępne wersje demonstracyjne programów pozwalają na weryfikację informacji o łatwości obsługi czy dokładności przeprowadzanych analiz. Jeszcze kilkanaście lat temu można się było zastanawiać, czy dla firmy zamówić, lub wręcz wykonać, oprogramowanie przygotowane specjalnie dla niej. Dziś, biorąc pod uwagę wielkość i koszt takich opracowań, a przede wszystkim czas potrzebny do wykonania, myśl o oprogramowaniu dedykowanym najlepiej porzucić z chwilą jej powstania.

Aby dokonać obiektywnej oceny, kiedy przedsiębiorstwo odniesie najwięcej korzyści z używania oprogramowania, należy precyzyjnie określić jej kryteria. Najistotniejsze profity to przede wszystkim:

  • zwiększenie wydajności i jakości pracy, dzięki automatyzacji powtarzających się i pracochłonnych czynności,
  • gwarancja bieżącej zgodności z przepisami,
  • możliwość kompleksowej analizy sytuacji, wpływających na szybkość i trafność decyzji poprzez monitoring procesów i dostęp do danych,
  • redukcja czasu i kosztów związanych z obsługą księgową przedsiębiorstwa,
  • minimalizacja ilości błędów we wprowadzanych danych,
  • sterowanie dostępnością do danych w firmie poprzez określanie uprawnień użytkowników systemu,
  • pełną ewidencję rzeczowo-finansową (dowody zakupu, faktury itp.) zasobów teleinformatycznych.

Natomiast do niezbędnych nakładów, jakie firma musi ponieść, chcąc użytkować oprogramowanie, należy zaliczyć koszt nabycia i wdrożenia oprogramowania oraz ewentualne późniejsze koszty aktualizacji i serwisu.

Warto podkreślić, że dokonując wyboru oprogramowania, należy wziąć pod uwagę możliwość jego rozbudowywania i modyfikacji wraz z rozwojem firmy, czyli wzrostu zatrudnienia, rozszerzania zakresu jej działalności oraz ekspansji terytorialnej i strukturalnej danej organizacji. W każdym przypadku nieocenione może być wsparcie techniczne i użytkowe (help desk) zapewniane przez producenta oprogramowania lub współpracującego z nim konsultanta czy też innego, bardziej doświadczonego użytkownika. Lokalizacja producenta, jego wielkość czy bliskość w dobie możliwości zdalnej pracy na komputerze odbiorcy poprzez internet ma coraz mniejsze znaczenie.

Wybranie odpowiedniego oprogramowania będzie gwarancją maksymalizacji korzyści z użytkowania danego programu, a już po krótkim czasie profity z dokonanego wyboru oprogramowania powinny znacznie przewyższać poniesione nakłady na ich uzyskanie.

reklama

Autor:

dyrektor Centrum Kompetencyjnego mHR w BPSC SA

Źródło:

INFOR
Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Snopek

Młodszy Konsultant ds. Projektów HR w Grupie Tempo

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »