| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > BHP > Wypadki w pracy > Czy w związku z wypadkiem przy pracy przysługuje renta?

Czy w związku z wypadkiem przy pracy przysługuje renta?

Ubezpieczonemu, który stał się częściowo lub całkowicie niezdolny do pracy wskutek wypadku przy pracy przysługuje renta. Renta wypłacana jest przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Ubezpieczonemu, który stał się częściowo lub całkowicie niezdolny do pracy wskutek wypadku przy pracy lub choroby zawodowej, przysługuje renta.

Renta z tytułu niezdolności do pracy wynosi:

  • 24 proc. kwoty bazowej,
  • po 1,3 proc. podstawy wymiaru za każdy rok okresów składkowych - z uwzględnieniem pełnych miesięcy,
  • po 0,7 proc. podstawy wymiaru za każdy rok okresów nieskładkowych - z uwzględnieniem pełnych miesięcy,
  • po 0,7 proc. podstawy wymiaru za każdy rok okresu brakującego do pełnych 25 lat okresów składkowych oraz nieskładkowych, przypadających od dnia zgłoszenia wniosku o rentę do dnia, w którym rencista ukończyłby 60 lat, tzw. staż hipotetyczny.

Zobacz: Kiedy mówimy o wypadku przy pracy?

Renta z tytułu niezdolności do pracy spowodowanej wypadkiem przy pracy nie może być niższe niż:

  • 60 proc. podstawy wymiaru renty - dla osoby częściowo niezdolnej do pracy,
  • 80 proc. podstawy wymiaru renty - dla osoby całkowicie niezdolnej do pracy,
  • 100 proc. podstawy wymiaru renty - dla osoby uprawnionej do renty szkoleniowej,
  • 120 proc. kwoty najniższej odpowiedniej renty z tytułu niezdolności do pracy spowodowanej ogólnym stanem zdrowia.

Zobacz serwis: Badania lekarskie

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Andrzejewska

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »