Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

ZUS ERP-7 - instrukcja wypełnienia

Alicja Kozłowska
specjalista z zakresu kadr i wynagrodzeń
ZUS ERP-7 - instrukcja wypełnienia, przykład
ZUS ERP-7 - instrukcja wypełnienia, przykład
shutterstock
ZUS ERP-7 - instrukcja wypełnienia zawiera przykład uzupełnionego formularza oraz opis jak zrobić to krok po kroku.

ZUS ERP-7 - jak wypełnić?

Zaświadczenie o zatrudnieniu i wynagrodzeniu (ERP-7) to dokument będący podstawą do ustalenia przez ZUS wysokości świadczenia emerytalno-rentowego przysługującego pracownikowi. Chodzi tu o emeryturę, rentę z tytułu niezdolności oraz o kapitał początkowy. Podmiotami uprawnionymi do wystawienia wskazanego zaświadczenia są: pracodawca, upoważniona przez pracodawcę jednostka, a także następca prawny pracodawcy, likwidator czy syndyk masy upadłości. W przypadku pracowników ze zlikwidowanych przedsiębiorstw gospodarki rolnej do wystawienia ERP-7 jest umocowany Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.

Obecnie obowiązujący formularz ERP-7 składa się z 11 sekcji. Każda z nich wymaga starannego wypełnienia. Przekazane dane mają bowiem wpływ na wysokość świadczenia emerytalno-rentowego przysługującego osobie uprawnionej. W sytuacji gdy formularz zostanie uzupełniony nieprawidłowo, bez względu na to, jakich danych dotyczy błąd, trzeba bezzwłocznie dokonać korekty. Poprawiony dokument wystawiający przekazuje pracownikowi lub innym osobom uprawnionym (np. małżonkowi lub dzieciom ubiegającym się o rentę rodzinną po zmarłym pracowniku). Należy zauważyć, że omawiany formularz jest wzorem proponowanym przez ZUS.

ZUS ERP-7 - przykład wypełnienia

Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń

Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń

Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń

ZUS ERP-7 - instrukcja

Komentarz 1. Nagłówek

Podmiot wystawiający formularz ERP-7 opatruje nagłówek pieczęcią, jeżeli ją posiada. W przeciwnym razie pozycję tę pozostawia pustą.

Komentarz 2. Instrukcja wypełniania

W formularzu zamieszczona jest krótka instrukcja dotycząca technicznych zasad wypełniania zaświadczenia, w tym posługiwania się przy wpisywaniu danych wielkimi literami w kolorze czarnym lub niebieskim.

Komentarz 3. Dane płatnika składek

Wystawca zaświadczenia podaje dane płatnika składek pracownika. Należą do nich:

  • NIP lub
  • REGON (w przypadku braku NIP), lub
  • PESEL (jeżeli nie został nadany NIP ani PESEL), albo
  • rodzaj, seria i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość (jeżeli nie zostały nadane ww. identyfikatory).

Ponadto należy wskazać nazwę albo imię i nazwisko płatnika składek, jego dane adresowe, a także NKP (numer konta płatnika, którym posługiwał się płatnik zgłaszający do 31 grudnia 1998 r. pracowników do ubezpieczeń w deklaracjach imiennych).

Komentarz 4. Dane pracownika

W tej sekcji płatnik składek podaje dane pracownika (imię, nazwisko i datę urodzenia) wraz z odpowiednimi identyfikatorami, tj. numerem PESEL, a w razie jego braku - wskazując serię i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość.

Komentarz 5. Informacje o pracowniku

Ta część formularza ERP-7 dotyczy przebiegu zatrudnienia pracownika. Należy podać w niej informacje o:

  • okresie zatrudnienia;
  • zatrudnieniu w niepełnym wymiarze czasu pracy przed 15 listopada 1991 r. ze wskazaniem wymiaru i okresu, w którym taka praca była wykonywana (są to określone w art. 5 ust. 2 ustawy o emeryturach i rentach z FUS okresy składkowe podlegające zaliczeniu do stażu emerytalno-rentowego, za które została opłacona składka na ubezpieczenie społeczne albo za które nie było obowiązku opłacania składek na ubezpieczenie społeczne. W przypadku niektórych okresów wykonywania pracy przed ww. datą zaliczeniu podlega tylko ten okres, przez który praca była wykonywana przynajmniej w połowie wymiaru czasu pracy, m.in. zatrudnienia po ukończeniu 15 lat czy w czasie odbywania na obszarze państwa polskiego kary pozbawienia wolności, kary aresztu za wykroczenie oraz w czasie tymczasowego aresztowania);
  • okresie korzystania z urlopu bezpłatnego;
  • okresie korzystania z urlopu wychowawczego albo urlopu bezpłatnego na wychowywanie dzieci (przed wprowadzeniem instytucji urlopu wychowawczego, tj. przed 1 lipca 1981 r.) oraz danych dziecka (imię, nazwisko i data urodzenia).

Pracodawca uzupełnia tylko te pozycje ERP-7, dla których istnieje podstawa do ich wypełnienia (zaznaczając przy tym pozycję "TAK"). W przeciwnym wypadku rubryki pozostawia puste - wybiera pozycję "NIE".

Komentarz 6. Informacje o wypłaconych świadczeniach

W sekcji 5 formularza należy wykazać wypłacone pracownikowi w czasie zatrudnienia świadczenia z tytułu niezdolności do pracy (wynagrodzenie chorobowe należne na podstawie przepisów Kodeksu pracy lub innych przepisów szczególnych, zasiłki wypłacone po 14 listopada 1991 r.: chorobowy, opiekuńczy, macierzyński, świadczenie rehabilitacyjne). Wszystkie okresy pobierania ww. świadczeń trzeba zamieścić w kolejności chronologicznej. Gdy tych okresów jest wiele, należy sporządzić załącznik do formularza, który stanowi jego integralną część i zawiera zasadniczo okresy niewykazane w zaświadczeniu głównym, dla których zabrakło miejsca. Pracodawca może też odstąpić od wypełnienia tej części formularza ERP-7, zaznaczając tylko pozycję "TAK", podając w sekcji 5 w treści pkt 1 i 2 "według załącznika" i wykazując w nim wszystkie okresy pobierania wymienionych świadczeń. Jest to bardziej uporządkowany sposób wykazywania tych okresów. Załącznik wymaga opatrzenia pieczęcią pracodawcy (jeżeli ją posiada) i podpisem osoby, która wystawiła ERP-7. Na końcu dokumentu ERP-7 pracodawca, który sporządził załącznik, zaznacza informację w tym zakresie (sekcja "Załączniki").

Komentarz 7. Informacja o wypłaconych wynagrodzeniach, świadczeniach za czas niezdolności do pracy i innych należnościach oraz o przekroczeniu tzw. 30-krotności

W sekcji 6 ERP-7 pracodawca powtarza dane pracownika, tj. jego imię, nazwisko i datę urodzenia, oraz wykazuje lata kalendarzowe, za jakie należne były:

  • wynagrodzenie za pracę (składniki stałe i zmienne)/uposażenie stanowiące podstawę wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne/ubezpieczenia emerytalne i rentowe. Wynagrodzenie za dany rok wykazuje się jako sumę tych składników, bez wyodrębniania stałych i zmiennych;
  • świadczenia z tytułu niezdolności do pracy i za czas rehabilitacji. Pracodawca wykazuje tylko świadczenia wypłacone. Jeżeli pracodawca nie był płatnikiem zasiłków w danym roku (nie spełniał kryterium liczby ubezpieczonych zgłaszanych do ubezpieczenia chorobowego na 30 listopada poprzedniego roku), nie pozyskuje danych o zasiłkach wypłaconych pracownikowi przez ZUS;
  • składniki wynagrodzenia niestanowiące podstawy wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne (emerytalne i rentowe), wypłacone obok wynagrodzenia za czas niezdolności do pracy oraz zasiłków z FUS. Należy przypomnieć, że podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe nie stanowią składniki wynagrodzenia, do których pracownik ma prawo w okresie pobierania wynagrodzenia za czas niezdolności do pracy, zasiłku chorobowego, macierzyńskiego, opiekuńczego, świadczenia rehabilitacyjnego, w myśl postanowień układów zbiorowych pracy lub przepisów o wynagradzaniu, jeżeli są one wypłacane za okres pobierania tego wynagrodzenia lub zasiłku;
  • przychody należne za okres począwszy od 1 stycznia 1999 r., które nie stanowiły podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe, ale były podstawą wymiaru składek na ubezpieczenie wypadkowe. W tej pozycji pracodawca wykaże kwotę wynagrodzenia, która przekroczyła roczny limit składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe. Informację o przekroczeniu tzw. 30-krotności pracodawca zamieści w sekcji 7 "Informacja o przekroczeniu rocznej podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe", podając rok i miesiąc, w których doszło do takiego przekroczenia;
  • inne niż ww. należności z podaniem ich rodzaju, jeżeli są wliczane do podstawy wymiaru świadczeń emerytalno-rentowych.

W sytuacji gdy nie można określić okresu, za jaki przysługuje składnik wliczany do podstawy wymiaru świadczeń emerytalno-rentowych, pracodawca powinien doliczyć go do roku, w którym taki składnik został wypłacony.

Pracodawca może wykazać w tabeli zarobki pracownika i inne należności z okresu maksymalnie 20 lat kalendarzowych. Zasadniczo podstawę wymiaru emerytury i renty stanowi bowiem przeciętna podstawa wymiaru składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe lub na ubezpieczenie społeczne na podstawie przepisów prawa polskiego w okresie kolejnych 10 lat kalendarzowych, wybranych przez zainteresowanego z ostatnich 20 lat kalendarzowych poprzedzających bezpośrednio rok, w którym zgłoszono wniosek o emeryturę lub rentę.

Jeśli okres zatrudnienia jest dłuższy, należy wypełnić dodatkowy formularz ERP-7.

Komentarz 8. Dodatkowe informacje/uwagi

W tej części ERP-7 pracodawca wykazuje składniki wynagrodzenia, co do których ma wątpliwości w zakresie ich uwzględnienia w podstawie wymiaru świadczeń i których nie wykazał w tabeli omawianej w pkt 6. W tym miejscu może też zgłosić inne uwagi związane z danymi podanymi w ERP-7.

Komentarz 9. Informacje dotyczące pełnomocnika upoważnionego przez płatnika składek do wystawienia zaświadczenia

W przypadku gdy ERP-7 wypełnił inny podmiot niż pracodawca zatrudniający pracownika, należy podać dane tego podmiotu. Zgodnie z objaśnieniami do zaświadczenia ERP-7 wymagane są: nazwa, adres, REGON, NIP oraz zakres udzielonego pełnomocnictwa z podaniem okresu jego obowiązywania.

Pełnomocnikiem nie jest pracownik pracodawcy wystawiający zaświadczenie w ramach swoich obowiązków. Zatem takiej informacji nie podaje się w tym miejscu.

Komentarz 10. Informacja o dokumentach

Pracodawca lub podmiot upoważniony do sporządzenia ERP-7 musi podać rodzaj dokumentów, na podstawie których wystawił to zaświadczenie. W przypadku posiadania tylko dokumentacji kadrowej (co jest możliwe w sytuacji, gdy część dokumentacji zaginęła lub została zniszczona) zaświadczenie można wypełnić na podstawie umów o pracę, aneksów, przeszeregowań, innych dokumentów zmieniających wynagrodzenie czy uposażenie. Jeżeli zachowała się tylko dokumentacja płacowa, zaświadczenie wypełnia się na podstawie kart zarobkowych czy list płac. Może się też zdarzyć, że dokumentacja jest nieczytelna, zawiera liczne skreślenia albo uległa znacznemu zniszczeniu, co utrudnia prawidłową identyfikację wysokości wynagrodzenia/uposażenia czy innych należności. W takim przypadku zaleca się wykonanie kopii takich dokumentów, poświadczenie ich za zgodność z oryginałem i przekazanie pracownikowi. ZUS również wykorzystuje taką dokumentację do ustalenia wysokości świadczeń emerytalno-rentowych.

Komentarz 11. Załączniki

W tej sekcji zaświadczenia ERP-7 pracodawca określa (przez zaznaczenia pola "TAK/NIE"), czy załącza dokument uzupełniający okresy pobierania świadczeń, o których mowa w pkt 5 "Informacje o wypłaconych świadczeniach".

Komentarz 12. Odpowiedzialność za wystawienie zaświadczenia

W tej sekcji ERP-7 znajduje się pouczenie dla podmiotu wystawiającego to zaświadczenie o odpowiedzialności (karnej) za sporządzenie tego dokumentu niezgodnie z prawdą. Dlatego ważna jest staranność w uzupełnianiu poszczególnych rubryk. Wszystkie te informacje mają bowiem wpływ na ustalenie prawa i wysokości świadczeń emerytalno-rentowych. W sytuacji gdy wystawca zaświadczenia pomyli się w informacjach wykazanych w ERP-7, powinien niezwłocznie po wykryciu błędu sporządzić korektę zaświadczenia.

Wystawca zaświadczenia podpisuje je, wskazuje datę jego sporządzenia oraz składa podpis, podaje numer telefonu oraz opieczętowuje pieczątką imienną zawierającą imię i nazwisko oraz stanowisko osoby, która przygotowała ERP-7.

Podstawa prawna:

art. 5, art. 7, art. 15, art. 117, art. 174 ustawy z 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych - j.t. Dz.U. z 2021 r. poz. 291; ost. zm. Dz.U. z 2021 r. poz. 794

§ 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 18 grudnia 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe - j.t. Dz.U. z 2017 r. poz. 1949

PODATKI 2023
PODATKI 2023

Praktyczny komplet wiedzy dla księgowych i biur rachunkowych dotyczący wszystkich zmian w podatkach w 2023 r. Na pakiet składa się jedenaście publikacji prezentujących kompleksową informację prawną na temat podatków w 2023 r. oraz rozliczenia PIT za 2022 r. Dodatkowym atutem wersji PREMIUM jest webinarium VAT 202.

Z wersją PREMIUM oszczędzasz 100 zł!
Źródło: Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Umowa o pracę
    certificate
    Jak zdobyć Certyfikat:
    • Czytaj artykuły
    • Rozwiązuj testy
    • Zdobądź certyfikat
    1/10
    Najpopularniejszym sposobem zawierania stosunku pracy jest:
    powołanie
    mianowanie
    umowa o pracę
    spółdzielcza umowa o pracę
    Następne
    Kadry
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Bezrobocie w październiku 2022. Znamy dane GUS
    Bezrobocie w Polsce. GUS zaprezentował dane o poziomie bezrobocia rejestrowanego w końcu października 2022 roku.
    Podróże służbowe 2023 - diety krajowe i zagraniczne
    Podróże służbowe - diety krajowe i zagraniczne w 2023 roku. Jak zmienią się wysokości diet dla podróży służbowych?
    Wyhamowanie wzrostu płac z powodu spowolnienia gospodarczego
    Spowolnienie gospodarcze przełoży się na wyhamowanie wzrostu płac - powiedział PAP ekspert ds. rynku pracy PKO Banku Polskiego Kamil Pastor. Według niego sygnały o masowych zwolnieniach w firmach nie znajdują uzasadnienia w danych.
    Aktywność zawodowa 2023
    Czy w 2023 roku bon na zasiedlenie będzie należał się każdemu? Jakie są zasady działania Centralnej Bazy Ofert Pracy (CBOP)? Czym są i jak będą funkcjonowały od 2023 roku Ochotnicze Hufce Pracy (OHP)?
    Stres w pracy - standardy pracodawców
    Stres w pracy. Warunki pracy oraz zasady, którymi powinni kierować się pracodawcy i pracownicy określa prawo pracy. Jednak oprócz przepisów, pracodawcy mogą stosować dodatkowe standardy, poprawiające komfort pracy i zmniejszające poziom stresu wśród zatrudnionych. Przedstawiamy 24 zasady, którymi warto się kierować, prowadząc firmę.
    Załóż konto sam lub upoważnij swoja księgową
    Każda osoba prowadząca działalność musi mieć swoje konto na platformie internetowej PUE ZUS. Nie trzeba go jednak zakładać osobiście gdyż może to zrobić posiadający upoważnienie – pełnomocnik.
    Program WorldSkills pomaga młodym ludziom zdobyć kompetencje
    SkillsPoland Gdańsk 2022 to miejsce, gdzie edukacja spotyka się z biznesem, aby rozmawiać o tym, jak kształcić młodych ludzi pod kątem nowych kompetencji, których wymaga współczesny rynek pracy – mówił dr hab. Paweł Poszytek, dyrektor generalny Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE) podczas otwarcia Mistrzostw Polski Umiejętności Branżowych SkillsPoland Gdańsk 2022.
    Innowacyjne biuro przyciąga talenty
    Co muszą zaoferować szefowie, aby ich podwładni chętniej pracowali w firmie niż w domowym zaciszu? Więcej przestrzeni do kreatywnego myślenia i zacieśniania więzi - pisze piątkowy "Puls Biznesu".
    Umowa zlecenia 2023
    Umowa zlecenie - czy w 2023 roku będą zmiany? Czym umowa zlecenia różni się od stosunku pracy? Czy umowy zlecenia będą oskładkowane w 2023 roku?
    Urlop okolicznościowy 2023
    Na co przysługuje urlop okolicznościowy w 2023 roku? Jakie są zasady jego udzielania? Ile w 2023 roku można wykorzystać dni urlopu okolicznościowego?
    ZUS: Fundusz Ubezpieczeń Społecznych stabilny ale deficytowy
    W latach 2023–2027 Fundusz Ubezpieczeń Społecznych nadal pozostanie deficytowy, co oznacza konieczność dalszego zasilania go m.in. dotacją z budżetu. Najbardziej deficytowy będzie fundusz emerytalny.
    Urlop bezpłatny 2023
    Czy w 2023 r. będą jakieś zmiany w urlopie bezpłatnym? Czym jest urlop bezpłatny oraz jak długo może trwać? Czy pracownik musi składać wniosek? Czy przysługują jakieś świadczenia z ZUS-u i czy należy się zasiłek po urlopie bezpłatnym? Czy można wziąć urlop bezpłatny na czas pracy u innego pracodawcy?
    Zwiększanie zaangażowania dorosłych w uczenie się przez całe życie
    Z przeprowadzonego przez Instytut Badań Edukacyjnych badania „Ścieżki edukacyjne uczących się dorosłych w Polsce” wynika, że uczący się dorośli stosunkowo rzadko kierują się czystą pasją uczenia się, angażując się w różnego rodzaju aktywności edukacyjne (np. studia, kursy lub uczenie się samodzielne). Dla wielu źródłem motywacji są natomiast różnorodne korzyści pozwalające realizować inne ważne dla nich życiowe cele i dążenia.
    Projekt rozporządzenia: dziewięć nowych zawodów w klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego
    Wprowadzenie dziewięciu nowych zawodów do klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego zakłada skierowany do konsultacji publicznych projekt nowelizacji rozporządzenia ministra edukacji i nauki w sprawie szkolnictwa branżowego.
    Brak zgody konsumenta nie odstrasza polskich telemarketerów
    Telemarketerzy potrafią być prawdziwym utrapieniem dla wielu osób. Nawet wtedy, gdy deklarujemy brak zgody na otrzymywanie połączeń, wielokrotnie próbują nawiązać kontakt. Konsumentów miały przed tym chronić zapisy m.in. RODO oraz Ustawy Prawo Telekomunikacyjne, jednak według raportu „Polacy w cyberprzestrzeni – Czy jesteśmy świadomi cyberataków?” przygotowanego przez agencję Procontent Communication, aż 37% Polaków otrzymywało ponowne telefony od telemarketerów, pomimo prośby o wykreślenie ich z listy telemarketingowej.
    Work-life balance w 2023 r. Co czeka pracodawców?
    Work-life balance w Polsce. W 2023 roku rozpocznie się proces wdrażania unijnej dyrektywy w tym zakresie. Pracodawco, sprawdź, co Cię czeka!
    ZPP: Stanowisko do projektu ustawy o aktywności zawodowej
    Ustawa o aktywności zawodowej: nowe propozycje w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego nie stanowią istotnego wzmocnienia rozwiązań w obszarze edukacji cyfrowej czy wykorzystania cyfrowych narzędzi związanych z rozwojem kompetencji pracowników;
    Dofinansowanie wynagrodzeń dla domów pomocy społecznej
    Domy pomocy społecznej (DPS) oraz jednostki organizacyjne wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej (WRiPZ) uzyskały nowe wsparcie w ramach zatrudnienia osoby zarejestrowanej w urzędzie pracy. Prześledziliśmy, jakie warunki należy spełnić, aby otrzymać takie dofinansowanie.
    Liczba naruszeń praw pracowników wzrosła o prawie 6 tysięcy w ciągu roku
    Liczba naruszeń praw pracowników wyniosła w 2021 r. ponad 42 tys. i była o prawie 6 tys. większa niż w 2020 r. – informuje Personnel Service na podstawie danych PIP. Eksperci firmy radzą, jak rozpoznać rzetelnego pracodawcę.
    Co piąty pracownik zmęczony jeszcze przed pracą [RAPORT]
    Jak wynika z najnowszego raportu Benefit Systems, co piąty pracujący w Polsce przynajmniej kilka razy w tygodniu czuje się zmęczony jeszcze przed rozpoczęciem pracy, a co dziesiąty deklaruje mniejsze zaangażowanie w obowiązki służbowe.
    Konkurs dla Młodzieży „Moja Wizja Zero – Bezpieczeństwo, Zdrowie i Dobrostan Rodziny w Gospodarstwie Rolnym” rozstrzygnięty
    21 listopada Komisja Konkursowa pod przewodnictwem Prezes Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego dr Aleksandry Hadzik dokonała wyboru najlepszych, spośród 92 zgłoszonych, filmów czwartej edycji Ogólnopolskiego Konkursu dla Młodzieży „Moja Wizja Zero”. Konkurs odbył się pod patronatem honorowym Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
    Konstytucyjna ochrona pracy
    Dwa obszerne bloki informacyjne dotyczące problemów wynikających z różnych form zatrudnienia zarówno w Polsce, jak i w innych krajach Unii Europejskiej omówili przedstawicie Państwowej Inspekcji Pracy na plenarnym posiedzeniu Rady Ochrony Pracy.
    Wezwania z PFR do podpisania umowy o zarządzanie PPK na PUE ZUS
    Wezwania z PFR do podpisania umowy o zarządzanie PPK na PUE ZUS. Komunikat ZUS.
    Giełda Pracy Uniwersytetu Szczecińskiego potrwa do piątku
    Ponad 50 pracodawców bierze udział w 15. Giełdzie Pracy na Uniwersytecie Szczecińskim. W jej ramach odbywają się m.in. spotkania, debaty, Webinary i warsztaty. Część wydarzeń odbywa się online.
    ZUS w Dzierżoniowie – rozwiązania na miarę XXII wieku
    Nowoczesny, rozbudowany, w pełni przystosowany do obsługi osób z niepełnosprawnościami taki jest budynek Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Dzierżoniowie. Po kilkunastomiesięcznej przerwie ZUS wraca do swojej stałej siedziby przy ulicy Andresa 6A. Oficjalne otwarcie już w najbliższy poniedziałek 28 listopada.