reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wiadomości > Potwierdzenie przybycia do pracy – karty zegarowe i magnetyczne

Potwierdzenie przybycia do pracy – karty zegarowe i magnetyczne

Każdy pracodawca – bez względu na liczbę zatrudnionych – musi prowadzić ewidencję czasu pracy. Obowiązek ten jest niezależny od przyjętego przez pracodawcę sposobu potwierdzania obecności w pracy.

Jednym ze sposobów rejestrowania przybycia i obecności w pracy są karty zegarowe lub karty magnetyczne. Stosowane są one zarówno w biurach, jak i w zakładach przemysłowych. 

Nadgodziny przy zadaniowym czasie pracy >>

Pracownik zostaje wyposażony w kartę zawierającą identyfikujące go dane. Każdorazowo, wchodząc na teren zakładu pracy lub wychodząc z niego, pracownik wprowadza swoją kartę do czytnika, znajdującego się przy wejściu do firmy. Czytnik ten identyfikuje pracownika i rejestruje czas jego pobytu w pracy. Na podstawie wydruków z urządzeń technicznych, rejestrujących godziny przybycia oraz opuszczenia miejsca pracy, pracodawca może co do minuty monitorować obecność pracownika w pracy. Sposób ten sprawdza się zwłaszcza w dużych zakładach pracy.

Czy będzie bezwzględny zakaz zatrudniania w godzinach nadliczbowych >>

System ten jest o wiele bardziej precyzyjny niż listy obecności, jednak nie powinien on być traktowany przez pracodawcę jako jedyny sposób ewidencji czasu pracy. W tym przypadku pracownicy mogą celowo opuszczać zakład pracy z opóźnieniem, aby w ten sposób wymuszać na pracodawcy wypłatę dodatkowego wynagrodzenia z tytułu pracy w nadgodzinach.

Zagadnienia kontrolne w zakresie czasu pracy >>

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Źródło:

kadry.infor.pl
Pracodawca w kryzysie (PDF)49.00 zł
reklama

Narzędzia kadrowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Artykuł Sponsorowany

KORONAWIRUS A PRAWO PRACY

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Natalia Buchholc

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »

reklama
reklama
reklama