reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wiadomości > Jednolite zasady obliczania zasiłku

Jednolite zasady obliczania zasiłku

Senat chce zmienić kontrowersyjny przepis o wyliczaniu pracownikom zasiłku chorobowego i macierzyńskiego.

Już niedługo pracownicy działów księgowo-płacowych w firmach mogą przestać narzekać, że nie wiedzą, jak wyliczyć pracownikowi wynagrodzenie na czas niezdolności do pracy. Senatorowie z komisji ustawodawczej przygotowali projekt nowelizacji art. 41 ustawy z 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa (Dz.U. z 2005 r. nr 31, poz. 267).

Projekt przewiduje, że podczas ustalania podstawy wymiaru zasiłku chorobowego nie będzie się uwzględniało tylko tych składników wynagrodzenia, do których pracownik zachowuje prawo w okresie pobierania zasiłku, na podstawie przepisów o wynagrodzeniu lub zawartych układów zbiorowych. Inicjatywa senatorów jest zgodna z treścią wyroku Trybunału Konstytucyjnego z 24 czerwca 2008 r. (sygn. akt SK 16/06, opublikowany w Dz.U. nr 119, poz. 771). Zdaniem TK przy ustalaniu podstawy wymiaru świadczeń chorobowych trzeba uwzględniać wszystkie składniki wynagrodzenia, od których jest odprowadzana składka na ubezpieczenie chorobowe. Wyjątek stanowią tylko te składniki, do których pracownik zachowuje prawo w okresie pobierania zasiłku.

Od 7 lipca 2008 r. na podstawie wyroku TK pracownicy w firmach lub w ZUS mogą domagać się wypłaty zaniżonych wcześniej wynagrodzeń lub zasiłków.

reklama

Czytaj także

Autor:

Źródło:

INFOR
Tarcza antykryzysowa – pomoc dla pracodawców poszkodowanych w wyniku pandemii koronawirusa (PDF)29.00 zł
reklama

Narzędzia kadrowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

KORONAWIRUS A PRAWO PRACY

reklama

Eksperci portalu infor.pl

INDEPENDENT TAX ADVISERS Doradztwo Podatkowe Sp. z o.o.

Doradcy podatkowi

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama