REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Regulaminy pracy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Zmiana regulaminu wynagradzania a informowanie pracowników

Pracodawca zatrudniający co najmniej 20 pracowników, nie objętych zakładowym układem zbiorowym pracy ani ponadzakładowym układem zbiorowym pracy, ustala warunki wynagradzania za pracę w regulaminie wynagradzania.

Czy ustalony regulamin premiowania zawsze obowiązuje?

Utworzony u pracodawcy regulamin premiowania jest dla zatrudnionych pracowników niezależnym od układu zbiorowego czy regulaminu wynagradzania źródłem prawa pracy i nie może być stosowany przez pracodawcę wybiórczo.

Czy przepisy prawa pracy można zawiesić?

Kodeks pracy, a także inne ustawy i rozporządzenia dotyczące pracy są przepisami co do zasady bezwzględnie obowiązującymi i muszą być stosowane. Inne akty, takie jak regulaminy wynagradzania mogą być przez pracodawcę w porozumieniu z pracownikami zawieszone na pewien okres.

Co muszę zamieścić w regulaminie wynagradzania?

Jeśli zatrudniasz minimum 20 pracowników, a nie działa w firmie zakładowa organizacja związkowa, masz obowiązek ustalić regulamin wynagradzania.

REKLAMA

Obowiązywanie regulaminu pracy (art. 104(3))

Kiedy pracodawca w porozumieniu z organizacją związkową, bądź samodzielnie ustali regulamin pracy, dla pracowników istotne jest, od kiedy jest on dla nich wiążący.

Kto ustala regulamin pracy? (art. 104(2))

W regulaminie pracy znajdują się prawa i obowiązki stron stosunku pracy – pracowników i pracodawcy. Kto jednak ma ostateczny wpływ na jego kształt?

Co określa regulamin pracy? (art. 104(1))

Regulamin pracy ogólnie mówiąc określa szczegółowo prawa i obowiązki pracowników i pracodawcy w konkretnym zakładzie pracy.

Kiedy wprowadza się regulamin pracy? (art. 104)

Regulamin pracy ustala organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników.

REKLAMA

REKLAMA