Obowiązki pracodawcy związane z przejściem pracownika na emeryturę
REKLAMA
Jeśli pracownik zwróci się do Państwa z prośbą o przygotowanie dokumentacji emerytalnej, należy przygotować za niego wniosek o emeryturę, wystawić dokumenty potwierdzające staż pracy i uzyskiwane zarobki, udzielić mu pomocy w zebraniu tego rodzaju dokumentów od poprzednich pracodawców, a następnie przekazać całość dokumentacji do ZUS. Informację o przekroczeniu rocznej podstawy wymiaru składek oraz o przebywaniu na zwolnieniu lekarskim trzeba będzie podać przy sporządzaniu zaświadczenia na formularzu ZUS Rp-7.
Obowiązujące przepisy emerytalno-rentowe nakładają na pracodawcę określone obowiązki w stosunku do pracownika, który zamierza przejść na emeryturę. Należą do nich m.in.:
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat