REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

1. Dla kogo przeznaczony jest Serwis?

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Portal kadry.infor.pl to profesjonalny serwis internetowy przeznaczony dla pracowników służb kadrowo-płacowych, którzy na co dzień muszą interpretować przepisy, zmierzać się z niejednoznacznością interpretacji i uznaniowością organów. Skierowany jest do osób z dużym doświadczeniem zawodowym, ponieważ zawarte w nim treści są opiniotwórcze i charakteryzują się wysokim poziomem merytorycznym. Jednocześnie ze względu na jego nowoczesność, użyteczność jest nieocenioną pomocą dla osób stawiających pierwsze kroki w zawodzie kadrowca.

2. Jakie tematy poruszane są w Serwisie?

Oferujemy kompletną wiedzę z zakresu problematyki kadrowej. Kilka tysięcy praktycznych porad, artykułów, poradników, orzeczeń, druków i formularzy z zakresu prawa pracy, wynagrodzeń, ubezpieczeń. Wiele narzędzi umożliwiających szybkie wyliczenia, sprawdzanie aktualnych przepisów prawnych, wskaźników i stawek, terminarza, komunikatów, adresów instytucji. Możliwość zadawania pytań ekspertom z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych. Treści podzielone są na 7 kategorii tematycznych, które następnie dzielą się na szczegółowe podkategorie. Podział ten wygląda następująco:

REKLAMA

Indywidualne prawo pracy

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Zatrudnianie i zwalnianie
  • Odpowiedzialność, prawa i obowiązki
  • Czas pracy
  • Urlopy
  • Uprawnienia rodzicielskie
  • Ochrona danych osobowych

Zbiorowe prawo pracy

  • Układy zbiorowe pracy
  • Związki zawodowe
  • Rady pracowników
  • Spory zbiorowe
  • Zwolnienia grupowe

Wynagrodzenia

  • Składniki wynagrodzenia
  • Dokumentacja płacowa
  • Ochrona wynagrodzenia
  • Rozliczanie wynagrodzeń
  • Podróże służbowe
  • Działalność socjalna

Ubezpieczenia

  • Zasady podlegania
  • Składki na ubezpieczenie społeczne
  • Zasiłki i inne świadczenia
  • Ubezpieczenie zdrowotne
  • Świadczenie przedemerytalne
  • Emerytury i renty

Inne formy zatrudnienia

  • Umowy cywilnoprawne
  • Praca tymczasowa
  • Młodociani, niepełnosprawni, bezrobotni
  • Cudzoziemcy
  • Telepraca
  • Wolontariat

BHP

  • Profilaktyczna ochrona zdrowia
  • Szkolenia bhp
  • Wypadki przy pracy i choroby zawodowe
  • Ochrona indywidualna
  • Ppoż

HRM

  • Zarządzanie
  • Motywowanie
  • Ocena pracy
  • Rekrutacja
  • Szkolenia i rozwój
  • Komunikacja

3. Jak znaleźć interesujący mnie artykuł, poradę, orzeczenie sądu, adres instytucji?

Korzystając z serwisu, można znaleźć odpowiedź na każde pytanie. Proponujemy skorzystać z przejrzystego menu tematycznego albo z wyszukiwarki.
Przy pomocy wyszukiwarki można przeszukiwać cały serwis. Można skorzystać również z parametrów wyszukiwania:

  • szukając słowa w tytule, wpisując np. : title:kadr
  • szukając słowa w treści, wpisując np.: body:kadr
  • danego autora, wpisując np. : author:kowalski
  • można łączyć zapytania, np. szukając w treści słowa kadry lub autora kowalski, wpisując np.: body:kadr or:author:skałkowski

4. Po czym można poznać, że czytane treści są aktualne? Jak częste są aktualizacje na stronach Serwisu?

Serwis jest tworzony przez wysokiej klasy specjalistów, którzy dbają o wysoki poziom merytoryczny i aktualność materiałów. Treści są codziennie aktualizowane. Ponadto co dzień pojawia się około 7 nowych opracowań tematycznych, np. artykułów o zmianach w przepisach i projektach zmian.

5. Jak mogę zapłacić za pełny dostęp do serwisu?

To bardzo proste. Pod każdym artykułem znajduje się boks „Odblokuj dostęp do wiedzy”, a w nim przycisk „zamów”. Klikając na „zamów” otworzy się formularz. W formularzu przeczytasz warunki zakupu pełnego dostępu do portalu kadry.infor.pl. Wypełnij pola w formularzu i kliknij przycisk „wyślij”. W ciągu 24 godzin otrzymasz login i hasło, które umożliwią Ci dostęp do pełnej wersji portalu. Pocztą w ciągu kilku dni otrzymasz fakturę.

Formularz zamówienia otworzysz również klikając przycisk „zarejestruj się” w boksie logowania w prawym górnym rogu.

6. Jak skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta?

Poniżej kontakt do naszego Biura.

Biuro Obsługi Klienta
ul. Okólna 40,
05-270 Marki
tel.: 022 761 30 30 oraz 0-801 626 666
faks: 022 761 30 31
e-mail: bok@infor.pl
GG: 55117020

7. Czy mogę mieć wpływ na zawartość tematyczną serwisu?

Zapraszamy do kontaktu z redakcją. Wszelkie uwagi, sugestie czy propozycje tematów są dla nas cenne, ponieważ pomagają nam dostosowywać treści zawarte w serwisie do indywidualnych potrzeb każdego odbiorcy.

8. Jak chronimy dane naszych użytkowników?

Aby zapoznać się ze szczegółowymi informacjami na ten temat przeczytaj Regulamin.

9. Jak wypowiadać się na forum (dla początkujących)?

Zakładanie nowego wątku/tematu:

  • Kliknij "Dodaj nowy temat", znajdujący się nad listą tematów.
  • W pole "Nazwa użytkownika" wpisz swój pseudonim (lub imię i nazwisko, jeżeli tak wolisz).
  • Wpisz temat wątku w pole "Temat". Postaraj się sformułować temat tak, aby inni użytkownicy wiedzieli czego dotyczy Twoja wypowiedź, będziesz miał(a) wtedy większą szansę, że ktoś odpowie na Twój temat.
  • W polu "Treść wiadomości" wpisz swoją wypowiedź.
  • Aby zamieścić swoją wiadomość na forum, kliknij przycisk "Wyślij".

Odpowiadanie na wypowiedzi innych forumowiczów:

  • Wejdź do wybranego tematu.
  • Dodaj odpowiedź, wpisując w formularzu pseudonim/imię i nazwisko oraz treść odpowiedzi.
  • Po zakończeniu redagowania odpowiedzi, naciśnij przycisk "Dodaj".

10. Zarejestrowałem się, ale nie mogę się zalogować, co robić (dla prenumeratorów)?

Jeśli masz problemy z zalogowaniem, upewnij się:

  • Czy nie został wciśnięty przycisk CAPS-LOCK?
  • Czy przy haśle nie zostały wpisane dodatkowe spacje lub inne znaki?
  • Czy przeglądarka akceptuje pliki cookies?

Aby sprawdzić akceptację cookies w Internet Explorer należy wejść do opcji programu: narzędzia/ opcje internetowe/ zabezpieczenia oraz .../prywatność.

11. Co zrobić, jeśli nie pamiętam hasła?

Jeśli nie pamiętasz hasła, kliknij na link „Zapomniałem hasła” obok pola logowania.
Zostaniesz przeniesiony na stronę sklepu Infor.pl, gdzie należy podać swój login. Hasło zostanie wysłane na adres e-mail podany przy rejestracji.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zwolnienie z pracy: jakie przyczyny naprawdę akceptują polskie sądy? Oto lista przyczyn i błędy, które kosztują pracodawców fortunę, a pracownikowi dają szansę na wygraną w sądzie

Każdego roku tysiące Polaków odwołuje się do sądów pracy od wypowiedzenia umowy. Statystyki są bezlitosne – pracodawcy przegrywają mnóstwo spraw, bo nie potrafią właściwie uzasadnić zwolnienia. Co musi zawierać wypowiedzenie, żeby sąd uznał je za zasadne? Jakie przyczyny są akceptowane, a jakie błędy prowadzą do przegranej? Przeanalizowaliśmy orzecznictwo i przygotowaliśmy przewodnik.

Czy dla państwa tak ważne są składki i podatki - że ograniczy wolność pracy na wybranej podstawie? Decyzja PIP ustalająca stosunek pracy - co nowego?

Co z konstytucyjną wolnością pracy, co z wolą stron, co ze swobodą umów z KC, co ze swobodą kształtowania stosunków prawnych - w tym stosunku pracy? W ostatnich tygodniach w Polsce toczą się zażarte dyskusje wokół projektowanej nowelizacji ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy (PIP). Projekt ten, który miał rozszerzyć kompetencje inspektorów pracy, nie został przyjęty na ostatnim posiedzeniu Stałego Komitetu Rady Ministrów. Co jednak ważniejsze – dyskusja wokół tego konkretnego projektu nie kończy się tutaj. W najbliższych tygodniach rządu ponownie podejmie się prac, bo propozycji było wiele, a organizacje pracodawców czekają na zmiany, które mogłyby złagodzić obawy dotyczące pewności prawa i konsekwencji finansowych dla przedsiębiorców, a z drugiej strony związki zawodowe czekają na szerszą ochronę dla zatrudnionych. A co na to wszystko sami zainteresowani?

Więcej pieniędzy w kieszeni pracownika od stycznia. Podwyżka 9. świadczeń pracowniczych w 2026 r.

Pracownicy będą mieli więcej pieniędzy w kieszeni od stycznia. Wraz ze wzrostem minimalnego wynagrodzenia za pracę rosną inne świadczenia. Oto podwyżka 9. ważnych świadczeń pracowniczych w 2026 r.

Komu rząd da podwyżki w 2026 roku, a kogo pominie? Duża grupa pracowników czuje się oszukana

Rozmowy o podwyżkach zakończyły się fiaskiem. 2 grudnia przy jednym stole zasiedli przedstawiciele rządu, resortów finansowych, strona społeczna i pracodawcy. Mimo pełnego składu nie udało się ustalić absolutnie nic. Nie ma porozumienia w sprawie mechanizmu waloryzacji, nie ma terminu podwyżek, a rząd wciąż nie pokazuje żadnych środków na ich sfinansowanie. Związki mówią o poczuciu zdrady i próbie zamrożenia płac kosztem zwykłych pracowników. Rząd odpowiada, że budżet pęka w szwach. Emocje rosną, konflikt narasta, a cały system wchodzi w najbardziej napięty moment od lat.

REKLAMA

Syndrom oszusta w erze AI: 1/3 pracowników czuje, że oszukuje korzystając ze sztucznej inteligencji

Choć sztuczna inteligencja zwiększa efektywność pracy, aż 34 proc. polskich pracowników czuje, że oszukuje wykonując zadania z pomocą narzędzi AI. Co więcej, 28 proc. z nich ukrywa przed przełożonymi fakt używania tej technologii – podaje raport „Jak pracować, by nie żałować? W dobie rewolucji AI” przygotowany przez portale pracy rocketjobs.pl i justjoin.it oraz Totalizator Sportowy. Eksperci podkreślają, że syndrom oszusta u pracowników to jeden z kosztów psychologicznych rewolucji AI.

Nowość: Rada Rodziny i Demografii już działa. Czy będą nowe świadczenia dla rodzin na skalę 800+? Co nowa Rada da Polakom?

2 grudnia 2025 r. Prezydent RP Karol Nawrocki powołał przy sobie nowy organ doradczy – Radę Rodziny i Demografii. Gremium złożone z ekspertów od polityki społecznej, ekonomii, demografii i socjologii ma wspierać Pałac Prezydencki w tworzeniu długofalowej polityki rodzinnej i odpowiedzi na narastający kryzys demograficzny w Polsce.

Karta podarunkowa – świąteczny standard w firmach. A jak w 2025 r.?

Aż 82% pracowników w Polsce otrzymuje prezent świąteczny od swojego pracodawcy, a 90% uważa, że takie wsparcie powinno być standardem.Pracownicy najczęściej otrzymują świąteczne upominki o wartości 101-300 zł (25%), 301-600 zł (28%) oraz 601-1000 zł (21%).Dla 62% pracowników wsparcie świąteczne jest ważne, ponieważ uznają je za wyraz docenienia i szacunku, a według 60% zatrudnionych jest to pomoc w pokryciu kosztów związanych ze świętami.

Uwaga: nie składaj w grudniu wniosku do ZUS, bo ZUS automatycznie przeliczy emeryturę i rentę rodzinną. Już od 1 stycznia do 31 marca 2026 r. poznasz nową wysokość świadczenia

W dniu 1 stycznia 2026 r. wejdzie w życie ustawa, dzięki której Zakład Ubezpieczeń Społecznych automatycznie, bez konieczności składania wniosku. Ale uwaga: nie warto teraz składać wniosku do ZUS! Jeśli wniosek w sprawie przeliczenia wysokości emerytury ustalonej od czerwca w latach 2009–2019 (bądź renty rodzinnej) zostanie zgłoszony przed 1 stycznia 2026 r. i na ten dzień postępowanie w sprawie rozpatrzenia tego wniosku będzie w toku lub sprawa o ustalenie prawa do tych świadczeń lub ich wysokości będzie trwać przed sądem, ZUS zawiesi postępowanie w sprawie ustalenia wysokości emerytury lub renty rodzinnej przewidziane w nowej ustawie. ZUS wróci do niego, gdy ostatecznie zakończy się to wcześniejsze postępowanie. Klient nie musi składać żadnych wniosków.

REKLAMA

Kodeks pracy: zmiany w rozliczeniu ekwiwalentu i nowość w ZFŚS

Kodeks pracy: zmiany w rozliczeniu ekwiwalentu i nowość w ZFŚS. Już coraz bliżej, bo w dniu 3 i 4 grudnia 2025 r. Sejm proceduje m.in. w sprawie nowelizacji przepisów Kodeksu pracy. Chodzi o ważne zmiany w zakresie rozliczania ekwiwalentu za urlop, tj. rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Kodeks pracy oraz ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (druk nr 1601, dalej jako: projekt).

To dla OzN w 2026: oficjalna decyzja MRPiPS oraz Pełnomocnika OzN [Roczny Plan Działania na 2026 dla OzN]

Co nowego dla niepełnosprawnych w 2026? Wiele. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oficjalnie przedstawiło szczegółowy plan działań wspierających osoby z niepełnosprawnościami na nadchodzący 2026 rok. Dokument ten, zatwierdzony przez Sekretarza Stanu Łukasza Krasonia, pełniącego funkcję Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych, stanowi kompleksową strategię pomocy społecznej i zawodowej dla osób wymagających szczególnego wsparcia. Poniżej szczegółowo analizujemy RPD dla OzN.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA