Rozliczenie nieobecności pracownika w pracy
REKLAMA
Pracodawca powinien uznać nieobecność pracownika, który nie mógł dotrzeć do pracy z powodu trudnych warunków atmosferycznych za usprawiedliwioną. Nie ma jednak obowiązku wypłaty wynagrodzenia za ten dzień.
Rozliczenie dnia nieobecności pracownika, który nie dotarł do pracy nie ze swojej winy, powinno nastąpić na podstawie art. 130 § 3 k.p. Wymiar czasu pracy pracownika w okresie rozliczeniowym ustalony zgodnie z art. 129 § 1 k.p. powinien zostać w tym okresie obniżony o liczbę godzin usprawiedliwionej nieobecności w pracy, które przypadają do przepracowania w czasie tej nieobecności, zgodnie z przyjętym rozkładem czasu pracy.
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat