REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Program Kafeteryjny – krok po kroku

Janina Szajkowska
Program Kafeteryjny –  krok po kroku. /Fot. Fotolia
Program Kafeteryjny – krok po kroku. /Fot. Fotolia
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe dla pracowników przestają być formą finansowego wsparcia, a stają się przemyślanym elementem systemu motywacyjnego. Elastyczny Program Kafeteryjny skonstruowany jest w taki sposób, by służył zawodowemu oraz osobistemu rozwojowi pracowników, a zarazem odpowiadał na potrzeby związane z rytmem ich życia i sezonowością.

Świadczenia zgodne ze współczesnymi trendami

Program Kafeteryjny oferuje świadczenia zgodnie ze współczesnymi trendami w motywowaniu pracowników, czyli zapewnia indywidualizację wyboru oraz nowoczesną komunikację zarówno ze sponsorem świadczeń pozapłacowych, jak i ich beneficjentami. To pierwszy program zakładający, że najlepszym pakietem socjalnym od firmy jest ten, który wybiera dla siebie sam pracownik (w ramach limitu przyznanego przez pracodawcę). Oferta Programu Kafeteryjnego wpasowuje się również w światową modę na slow-life i work-life balance. Jest też bardzo elastyczna – pozwala zmieniać ofertę w zależności od potrzeb i upodobań użytkowników, poszerzać jej zakres, udostępniać atrakcyjne propozycje sezonowe.

REKLAMA

Autopromocja

Pracodawcy wciąż jeszcze obawiają się, że wprowadzenie systemu kafeteryjnego wymagać będzie od nich dodatkowych środków finansowych i większych nakładów pracy. Nic bardziej błędnego. Wprowadzenie Programu Kafetreyjengo nie wiąże się z dodatkowym budżetem socjalnym - wystarczy przeznaczyć obecny budżet, a w przypadku wyboru firmy Benefit Systems, to ona odpowiada za całościową realizację programu od początku do końca w Programie MultiKafeteria. Dzięki temu wszystkie formalności ograniczone są do minimum. Jak to działa? Oto przewodnik „krok po kroku”.

Krok pierwszy – wybór menu

Pracodawca, który zdecyduje się na wprowadzenie u siebie w firmie Programu Kafeteryjnego sam ustala zakres wybranych świadczeń, czyli określa:

  • jakie świadczenia chce sprezentować swoim pracownikom,
  • w jakim terminie będą one dla pracowników dostępne,
  • jaką kwotę chce i może na ten cel przeznaczyć,
  • ilu i których pracowników wyróżni taką nagrodą.

Mając do dyspozycji pełną ofertę Programu Kafeteryjnego, każdy pracodawca sam wybiera świadczenia, całkowicie indywidualnych dla jego firmy, skrojonych pod jego potrzeby i cele.
Ważne! Zakres świadczeń Klient może zmieniać w całym okresie trwania umowy, w zależności od swoich zmieniających się potrzeb.

Formalności są bardzo proste. Po podpisaniu umowy z dostawcą, klient przesyła do niego dane pracowników oraz informację o wysokości budżetu przyznanego każdemu pracownikowi. I w tym momencie pałeczkę przejmuje dostawca.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyróżnienie:
Każdy Klient, korzystający z Programu MultiKafeteria (Benefit Systems) po podpisaniu umowy, kontaktuje się z przeznaczonym specjalnie dla niego indywidualnym opiekunem. Ponadto ma do dyspozycji infolinię działającą 7 dni w tygodniu.

Krok drugi – pracownik na platformie

Każdy z pracowników umieszczonych na liście przysłanej przez klienta/pracodawcę, otrzymuje indywidualne konto z loginem i hasłem dostępu. Pracownik po zalogowaniu się na platformie widzi ofertę przeznaczoną dla siebie. Sam wybiera spośród świadczeń danych mu do dyspozycji dla niego przez pracodawcę i składa swoje indywidualne zamówienie. Ma więc możliwość samodzielnego sprawdzenia oferty benefitów, porównania różnych propozycji i wybrania najodpowiedniejszej dla siebie. Po złożeniu zamówienia, pracownik otrzymuje zamówione świadczenie (bilet, voucher, kupon itp.) w kopercie podpisanej jego imieniem i nazwiskiem.

WAŻNE!

Ten intuicyjny, wygodny i łatwy w użyciu internetowy system składania zamówień, nie wymaga dodatkowej obsługi działów HR

Krok trzeci – realizacja zamówień

Już wiadomo, jakie świadczenia zamówili pracownicy. Na tej podstawie składane jest zamówienie u partnerów, dostawców usług i produktów. Otrzymane od partnerów vouchery, kupony, bony, bilety (lub inne potwierdzenia) są pakowane w imienne koperty i wysyłane do klienta.

Krok czwarty – płatność

Czas na płatność – na podstawie odpowiednich dokumentów sprzedażowych – przychodzi zawsze dopiero po otrzymaniu świadczenia. Przy okazji rozliczenia świadczeń dużą oszczędność czasu działom HR daje możliwość zamówienia zestawień zbiorczych na arkuszach kompatybilnych z systemem kadrowo-placowym klienta.

WAŻNE!

W przypadku Programu Kafeteryjnego MultiKafeteria klient płaci tylko za faktycznie zrealizowane zamówienia. Dzięki specjalnemu systemowi raportowemu Benefit Systems, klient ma stały dostęp on-line do platformy, na której może obserwować aktywność swoich pracowników, monitorować wykorzystanie przyznanych świadczeń, zarówno pod względem ilościowym jak i kwotowym. Jest to niezwykle wartościowa wiedza o bodźcach, które najskuteczniej motywują pracowników danego klienta i sezonowej popularności konkretnych świadczeń. Dane te są archiwizowane i w każdej chwili klient może mieć do nich dostęp.

Dodatkowo: Świadczenia z Programu Kafeteryjnego mogą być atrakcyjną propozycją upominków dla partnerów biznesowych, klientów, czy też w akcjach promocyjnych.

Ramka:
Przyznanie benefitów niesie skutki podatkowe

Świadczenie pozapłacowe, ufundowane przez firmę, jest przychodem pracownika, podlega więc opodatkowaniu i może podlegać oskładkowaniu ZUS. Jeśli jest ono współfinansowane przez pracownika, to kwota, którą pracownik opłaci sam, nie jest dla niego ani pracodawcy opodatkowana.

Benefity można finansować zarówno ze środków obrotowych firmy, jak i w ramach ZFŚS.

Finansowanie ze środków ZFŚS. Jest możliwe tylko przy zachowaniu kryterium socjalnego zgodnego z ustawą o ZFŚS i z regulaminem pracodawcy do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 380 zł wszystkich przyznanych świadczeń z ZFŚS (art. 21 ust. 1 pkt 67 updof1) sfinansowane świadczenia pozapłacowe stanowią przychód zwolniony pracownika i pracodawca nie musi pobierać zaliczki jako płatnik. Świadczenie takie również nie podlega oskładkowaniu.

Finansowanie ze środków obrotowych firmy. Świadczenie finansowane ze środków obrotowych jest opodatkowane i oskładkowane jak stosunek pracy i na pracodawcy ciążą wówczas odpowiednie obowiązki.

Ramka:
Masz pytania? Skontaktuj się z ekspertami Programu MultiKafeteria:
Napisz multikafeteria@benefitsystems.pl lub zadzwoń: (22) 34 99 500
Dodatkowe informacje: www.multikafeteria.pl oraz www.benefitsystems.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne
Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dodatek za pracę w porze nocnej po 1 lipca 2024

1 lipca 2024 r. zmianie uległa wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokość minimalnej stawki godzinowej. Od 1 lipca 2024 r. minimalne wynagrodzenie za pracę wynosi 4300 zł brutto. W związku z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę, zmianie uległa także wysokość dodatku za pracę w porze nocnej.

Świadectwo pracy [treść świadectwa pracy, załączane informacje, termin wydania]

Świadectwo pracy potwierdza zakończone zatrudnienie. Dokument ten pracodawca wydaje pracownikowi w dniu zakończenia stosunku pracy. Razem ze świadectwem pracy pracodawca przekazuje też informacje dotyczące dokumentacji pracowniczej.

Kto jest chroniony przed zwolnieniem? 5 przypadków

Kto jest chroniony przed zwolnieniem w formie wypowiedzenia umowy o pracę? Oto 5 szczególnych przypadków przewidzianych w Kodeksie pracy. Przepisy te zapewniają stabilność zatrudnienia i ochronę przed niesprawiedliwym traktowaniem.

Co najbardziej motywuje pracowników? Czego pracownik wymaga od szefa?

Oczywiste jest, że najbardziej motywują pracowników pieniądze. Co jest drugim w kolejności najlepszym motywatorem? Wyniki różnią się w zależności od pokolenia pracowników i stanowiska. Na czym zależy młodszym, a na czym starszym pracownikom? Czego pracownik wymaga od szefa? Okazuje się, że ważne jest, aby przełożony potrafił przyznać się do błędu i by stosował wobec wszystkich równe zasady. 

REKLAMA

Konfederacja Lewiatan: Trzeba zmienić sposób ustalania minimalnego wynagrodzenia za pracę

Konieczne jest większe powiązanie wynagrodzenia minimalnego z aktualną lub prognozowaną sytuacją gospodarczą. Mogłoby się to odbywać poprzez zmniejszenie roli rządu w tym procesie.

Czterodniowy tydzień pracy: Kodeks pracy już umożliwia pracę na cały etat przez 4 dni w tygodniu

W przestrzeni medialnej trwa debata nad skróceniem tygodnia pracy do czterech dni w tygodniu. Resort rodziny analizuje możliwość skrócenia czasu pracy do 4 dni, bądź 35 godzin. Przy tej okazji warto przypomnieć, że kodeks pracy umożliwia taką pracę.

Główny Inspektor Pracy: Praca zdalna może wpływać na wydajność pracowników

Do Państwowej Inspekcji Pracy nie wpływa wiele skarg w związku z pracą zdalną. Zdaniem Głównego Inspektora Pracy, w praktyce najlepiej sprawdza się praca zdalna okazjonalna. Praca zdalna może wpływać na wzrost wydajności pracowników.

ZUS: ponad 1,1 mln cudzoziemców (w tym 771 tys. obywateli Ukrainy) płaci polskie składki na ubezpieczenia społeczne

Na koniec czerwca 2024 roku do ubezpieczeń społecznych w ZUS było zgłoszonych 1 mln 160 tys. cudzoziemców. W ciągu miesiąca przybyło ich blisko 10 tys. a od 2008 roku ponad 1 mln 140 tys. Takie dane podał 24 lipca 2024 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

REKLAMA

Awaria uniemożliwiająca wykonywanie pracy, a wynagrodzenie pracownika

Awaria w miejscu pracy może skutecznie uniemożliwić wykonywanie obowiązków zawodowych, stając się poważnym problemem zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niespodziewane problemy techniczne, takie jak przerwy w dostawie prądu, awarie sprzętu komputerowego, czy problemy z infrastrukturą, mogą prowadzić do przestojów i zakłóceń w normalnym funkcjonowaniu firmy. W artykule omówimy, jakie prawa przysługują pracownikom w przypadku wystąpienia awarii i jakie obowiązki mają pracodawcy w takich sytuacjach.

Jakie prawa ma pracownik niepełnosprawny?

Pracownikom niepełnosprawnym przysługują dodatkowe uprawnienia w miejscu pracy. Uprawnienia te przysługują od dnia złożenia pracodawcy orzeczenia o niepełnosprawności.

REKLAMA