reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Komunikacja > Transmisja on-line. Webcasting w działaniach personalnych

Transmisja on-line. Webcasting w działaniach personalnych

Coraz więcej polskich firm odkrywa korzyści ze stosowania nowych technologii w działaniach personalnych, stąd popularność webcastingu. Metoda ta pozwala na częstsze odbywanie spotkań i szkoleń, zmniejsza ich koszty, a dodatkowo jest proekologiczna.

Od pomysłu do produktu

Zaczęliśmy od wewnątrzdziałowych spotkań, podczas których tworzyliśmy ideę produktu – opowiada Mateusz Drzewiecki, pracownik Działu Projektów Online Wydawnictwa Forum. Zdecydowano, że w przypadku webinarów jeden z kluczowych elementów zostanie zlecony podwykonawcy. Realizację transmisji on-line powierzono firmie Livingmedia.

Po przygotowaniu całości procesów do przeprowadzenia szkolenia skupiono się na meritum: ustalono cenę i przystąpiono do definiowania zakresu tematycznego pierwszych webinarów. Webinar podzielony jest na 60 minut prelekcji i 30 minut sesji pytań i odpowiedzi, przy czym podział ten jest elastyczny i uzależniony od rodzaju grupy i jej aktywności. Uczestnicy mają też możliwość zadawania pytań jeszcze przed seminarium, co jest szczególnie użyteczne w przypadku wysoce specjalistycznych szkoleń, wymagających cytowania przepisów prawnych.

Pierwsze seminarium webowe odbyło się 15 listopada 2010 roku. Od pierwszego listopadowego szkolenia do końca roku zrealizowano 10 webinarów. Uczestnicy szkoleń są bardzo zadowoleni, w ich opinii taka formuła jest bardzo atrakcyjna. Na bazie tych doświadczeń podjęto decyzję o kontynuacji projektu w 2011 roku. Webinary są dla słuchaczy formą zdecydowanie tańszą niż szkolenia tradycyjne. Nie wymagają przemieszczania się i konieczności dotarcia w określone miejsce. Dysponując komputerem, dostępem do internetu i wtyczką flash, w którą są wyposażone niemal wszystkie przeglądarki internetowe, można obejrzeć webinar niezależnie od miejsca pobytu. Można również uniezależnić się od czasu, oglądając szkolenie w wersji VoD. Mimo że ta formuła nie zapewnia bezpośredniego kontaktu z ekspertem, zapewniona jest interakcja. Dodatkowo istnieje możliwość powrotu do wybranych wątków wykładu, korzystając z zapisu wideoszkolenia, który standardowo jest udostępniany wszystkim uczestnikom. W opinii Mateusza Drzewieckiego szkoleń tego typu będzie coraz więcej i wydawnictwa oraz firmy z uwagi na wygodę, oszczędność czasu i pieniędzy będą się starały pracować w tej formule.

Transmisje on-line wykorzystywane są w przedsiębiorstwach na różnych płaszczyznach – do relacji inwestorskich i PR, komunikacji wewnętrznej, w obszarze HR, w marketingu i sprzedaży. W Fortum inicjatorem był dział komunikacji. Po pierwszej transmisji dyrektorzy funkcjonalni wyrazili zainteresowanie takim sposobem dotarcia do wszystkich pracowników. –Wrażenia są bardzo pozytywne. Na pewno chcemy wykorzystywać tę technologię do stałej komunikacji z pracownikami, jako jedno z kilku narzędzi – podsumowuje Magdalena Jarząbek.

Początki z webcastingiem

Najtrudniejszy jest pierwszy krok, czyli decyzja o wykorzystaniu webcastingu jako jednego z narzędzi komunikacji. Zazwyczaj pomysłodawcami i liderami są przedstawiciele konkretnej komórki w firmie. Później pomysł jest wykorzystywany szerzej niż zamierzano. W najprostszej wersji do przeprowadzenia transmisji on-line firma potrzebuje łącza o minimalnej przepustowości 0,5 Mbps, przeglądarki internetowej z włączoną obsługą javascript oraz wtyczki Adobe Flash Player. Sprzęt potrzebny do realizacji transmisji (kamerę, mikrofony, akcesoria) zapewnia firma realizująca transmisję.

Przy stałych i regularnych potrzebach komunikacji on-line bardziej opłacalne jest zakupienie własnej kamery i skorzystanie z opcji abonamentowej. W tym przypadku firma samodzielnie realizuje transmisje, wykorzystując przy tym możliwości platformy, która udostępnia wszystkie elementy niezbędne do tworzenia, zarządzania i integrowania webcastów z witrynami internetowymi.

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Autor:

prezes firmy Livingmedia, ekspert ds. komunikacji wideo w biznesie

Źródło:

INFOR
Dokumentacja kadrowa. Zasady prowadzenia i przechowywania79.00 zł
reklama

Narzędzia kadrowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Artykuł Sponsorowany

KORONAWIRUS A PRAWO PRACY

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Tanecki

Posiada ponad 10 lat doświadczenia w zarządzaniu ochroną danych osobowych i bezpieczeństwem informacji.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama