Ze względu na wejście w życie nowych przepisów RODO zmieniliśmy sposób
logowania do produktu i sklepu internetowego, w taki sposób aby chronić dane
osobowe zgodnie z najwyższymi standardami.
Prosimy o zmianę dotychczasowego loginu na taki, który będzie adresem
e-mail.
Kieruję 15-osobowym zespołem. Ostatnio spotykam się z negatywną reakcją pracowników na informacje zwrotne, jakich im udzielam. Podwładni nie zgadzają się z moją oceną sytuacji, wypierają się danych zachowań, albo szukają usprawiedliwień typu: „mamy kryzys na rynku”, „polityka organizacji nas ogranicza”, „konkurencja oferuje lepsze warunki” itp. i nie widzą powodu, aby skorygować zachowania. Jak udzielać informacji zwrotnej, aby zmotywować pracowników do zmiany zachowań?
Rola informacji zwrotnej jest nieoceniona, zarówno w procesie coachingu, jak i kierowania zespołem. Informacje zwrotne poszerzają świadomość pracowników poprzez tworzenie rzetelnego obrazu tego, jak są postrzegani. Pełnią również funkcję motywacyjną – wszyscy jesteśmy głodni pozytywnej informacji zwrotnej. Z mojego doświadczenia wynika, że menedżerowie zwykle udzielają podwładnym informacji zwrotnej w celu poprawy niechcianych zachowań, zapominając o wzmacnianiu zachowań pożądanych. W podobnych sytuacjach często są konfrontowani z oporem pracownika, który próbuje bronić swojej pozycji i usprawiedliwić zachowanie. Zamiast korzystać z feedbacku i korygować zachowanie, usztywnia swoje stanowisko, racjonalizując działanie – to normalna reakcja obronna na atak, bo tak postrzega krytykę menedżera. Jak więc udzielać informacji zwrotnej, aby osiągnąć zamierzony skutek?
Nie krytykuj
Konstruktywna informacja zwrotna prezentuje opinię, stymuluje samodoskonalenie i motywuje do szukania rozwiązań i podejmowania decyzji. Zręcznie przekazane opinie o niewłaściwym zachowaniu mogą mieć pozytywny wpływ na rozwój pracownika. Udzielający informacji zwrotnej może napotkać następujące przeszkody:
Treść jest dostępna bezpłatnie, wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.
Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji
kliknij tutaj.
Potwierdź zapis
Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.