Kiedy pracownik musi wykonać badania sanitarno-epidemiologiczne
REKLAMA
Pracownicy, mający bezpośredni kontakt z żywnością oraz pracujący na stanowiskach związanych z ciągłym kontaktem z ludźmi, mają obowiązek legitymowania się odpowiednim dokumentem wskazującym brak przeciwwskazań do wykonywania tego typu prac.
Dokumentem potwierdzającym dopuszczalność do pracy w takich warunkach była tzw. książeczka zdrowia do celów sanitarno-epidemiologicznych (obowiązywała do 31 grudnia 2011 r.). Obecnie, wskutek zmiany przepisów, pracownik musi przejść odpowiednie badania i uzyskać – określone przepisami o chorobach zakaźnych i zakażeniach – orzeczenie lekarskie do celów sanitarno-epidemiologicznych o braku przeciwwskazań do wykonywania tych prac. Nie oznacza to jednak, że książeczka sanepidu i stwierdzone nią badania utraciły swoją ważność. Jedynie w przypadku jej utraty należy liczyć się z tym, że nie ma już możliwości wyrobienia jej duplikatu.
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat