| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Ocena pracy > Badanie kompetencji przedstawicieli handlowych

Badanie kompetencji przedstawicieli handlowych

Kompetencje przedstawicieli handlowych badamy w procesach rekrutacji oraz oceny potencjału, np. przy podejmowaniu decyzji o awansie, poszukiwaniu kadry high potential czy zmianach strukturalnych organizacji. Jak zatem stwierdzić, czy dana osoba będzie odpowiednia na dane stanowisko w firmie?

Współpraca z innymi

WSKAŹNIKI BEHAWIORALNE KOMPETENCJI

● Koncentruje się na realizacji celu grupowego, potrafi zrezygnować z własnych interesów na rzecz grupy

● Wymienia opinie z innymi, uczestniczy w wypracowywaniu rozwiązań

● Szanuje odmienność zdań oraz zachowań innych, szuka kompromisów w sytuacjach konfliktowych

● Angażuje się w wykonywanie swojej części zadań, by wspólnie osiągnąć cel

● Buduje pozytywną atmosferę pracy w grupie, utrzymuje przyjazne kontakty

METODY BADANIA KOMPETENCJI

Zadanie grupowe

● Zadania grupowe stanowią podstawę badania kompetencji współpracy

● Tu możemy operować takimi zmiennymi, jak: czy stawiamy cel wspólny dla grupy, np. „wspólnie wykonajcie wieżę z makaronu”, czy cel rywalizacyjny, np. „przekonajcie grupę do swojego pomysłu” lub „zbudujcie wieżę wyższą niż druga grupa”

● Często cel rywalizacyjny dajemy po to, by obserwować zachowania uczestników w sytuacji konfliktowej; może więc być on ukrytym założeniem (czyli nie badamy, czy osoba ma dar przekonywania, tylko jak dba o dobro ogólne, kiedy ma swój cel do obrony)

● Przykłady tematów w zadaniach grupowych to np.: wspomniane wspólne budowanie wieży z makaronu, która ma być jak najwyższa i stabilna, inne podobne zadania konstrukcyjne, wspólne znajdowanie pomysłu na rozwiązanie bieżącego problemu (np. jakie działania promocyjne podjąć, w którym dniu zostanie ukończona budowa obelisku SIN), indywidualne wybieranie przedmiotów potrzebnych do przeżycia na pustyni i uzgadnianie w grupie jednej puli przedmiotów, zbiorowe negocjacje, np. podwyżek czy innych postulatów negocjacyjnych

● Dwa z ostatnich zadań mają postawiony początkowy cel rywalizacyjny; aby je jednak zrealizować w optymalnym stopniu, trzeba kooperować w całej grupie

Wywiad

● W wywiadzie pytamy o zakres współpracy z innymi, przykład realizowanych projektów grupowych, zachowania akceptowane i nieakceptowane we współpracy z innymi, najczęściej obierane role w zespole itp.

● Możemy zadać pytanie techniką STAR o ostatnio realizowane wspólne przedsięwzięcie

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Krysiński

Ekspert Betafence – systemy ogrodzeniowe, bramy, gabiony.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »