| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Ocena pracy > Badanie kompetencji przedstawicieli handlowych

Badanie kompetencji przedstawicieli handlowych

Kompetencje przedstawicieli handlowych badamy w procesach rekrutacji oraz oceny potencjału, np. przy podejmowaniu decyzji o awansie, poszukiwaniu kadry high potential czy zmianach strukturalnych organizacji. Jak zatem stwierdzić, czy dana osoba będzie odpowiednia na dane stanowisko w firmie?

Współpraca z innymi

WSKAŹNIKI BEHAWIORALNE KOMPETENCJI

● Koncentruje się na realizacji celu grupowego, potrafi zrezygnować z własnych interesów na rzecz grupy

● Wymienia opinie z innymi, uczestniczy w wypracowywaniu rozwiązań

● Szanuje odmienność zdań oraz zachowań innych, szuka kompromisów w sytuacjach konfliktowych

● Angażuje się w wykonywanie swojej części zadań, by wspólnie osiągnąć cel

● Buduje pozytywną atmosferę pracy w grupie, utrzymuje przyjazne kontakty

METODY BADANIA KOMPETENCJI

Zadanie grupowe

● Zadania grupowe stanowią podstawę badania kompetencji współpracy

● Tu możemy operować takimi zmiennymi, jak: czy stawiamy cel wspólny dla grupy, np. „wspólnie wykonajcie wieżę z makaronu”, czy cel rywalizacyjny, np. „przekonajcie grupę do swojego pomysłu” lub „zbudujcie wieżę wyższą niż druga grupa”

● Często cel rywalizacyjny dajemy po to, by obserwować zachowania uczestników w sytuacji konfliktowej; może więc być on ukrytym założeniem (czyli nie badamy, czy osoba ma dar przekonywania, tylko jak dba o dobro ogólne, kiedy ma swój cel do obrony)

● Przykłady tematów w zadaniach grupowych to np.: wspomniane wspólne budowanie wieży z makaronu, która ma być jak najwyższa i stabilna, inne podobne zadania konstrukcyjne, wspólne znajdowanie pomysłu na rozwiązanie bieżącego problemu (np. jakie działania promocyjne podjąć, w którym dniu zostanie ukończona budowa obelisku SIN), indywidualne wybieranie przedmiotów potrzebnych do przeżycia na pustyni i uzgadnianie w grupie jednej puli przedmiotów, zbiorowe negocjacje, np. podwyżek czy innych postulatów negocjacyjnych

● Dwa z ostatnich zadań mają postawiony początkowy cel rywalizacyjny; aby je jednak zrealizować w optymalnym stopniu, trzeba kooperować w całej grupie

Wywiad

● W wywiadzie pytamy o zakres współpracy z innymi, przykład realizowanych projektów grupowych, zachowania akceptowane i nieakceptowane we współpracy z innymi, najczęściej obierane role w zespole itp.

● Możemy zadać pytanie techniką STAR o ostatnio realizowane wspólne przedsięwzięcie

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

URLOPY WYPOCZYNKOWE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Mateusz Łątkowski

Adwokat kościelny, Aplikant adwokacki

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »