Pomoc publiczna dla zatrudniających niepełnosprawnych
REKLAMA
REKLAMA
Wchodzi w życie nowelizacja ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Nowelizacja dostosowuje polskie prawo do rozporządzenia unijnego nr 651/2014 z 1 lipca 2014 r., uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne ze wspólnym rynkiem wewnętrznym. Dzięki temu pracodawcom zatrudniającym lub planującym zatrudnienie osób niepełnosprawnych, nadal bez przeszkód będzie mogła być udzielana pomoc publiczna.
REKLAMA
Zgodnie z obowiązującymi przepisami pracodawca, który przez 36 miesięcy zatrudnia osoby niepełnosprawne (m.in. osoby bezrobotne skierowane do pracy przez powiatowy urząd pracy oraz takie, których niepełnosprawność powstała w okresie zatrudnienia), może uzyskać pomoc w postaci zwrotu dodatkowych kosztów związanych z ich zatrudnieniem. Chodzi tu m.in. o koszty dostosowania pomieszczeń zakładu pracy do potrzeb niepełnosprawnych oraz koszty adaptacji lub zakupu sprzętu ułatwiającego wykonywanie im pracy lub funkcjonowanie w zakładzie pracy.
Ustawa umożliwia objęcie tymi rozwiązaniami wszystkich niepełnosprawnych zatrudnionych u danego pracodawcy. Pracodawca będzie mógł również otrzymać zwrot, ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, kosztów szkolenia osoby zatrudnionej w celu pomagania pracownikowi niepełnosprawnemu m.in. w komunikowaniu się z otoczeniem.
Nowość: Umowy zlecenia 2015
Sejm uchwalił nowelizację 28 listopada 2014 r. 22 grudnia 2014 r. podpisał ją Prezydent.
Ustawa wchodzi w życie 1 stycznia 2015 r.
Zadaj pytanie: Forum Kadry
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat