Obowiązek informowania pracowników o ryzyku zawodowym
REKLAMA
Kodeks pracy nakłada na pracodawcę obowiązek oceny i dokumentowania ryzyka zawodowego związanego z wykonywaną pracą. Pracodawca także informuje pracowników o ryzyku zawodowym, które wiąże się z wykonywaną pracą, oraz o zasadach ochrony przed zagrożeniami.
REKLAMA
Obowiązek uczestniczenia w szkoleniach bhp >>
Sposób informowania pracowników o ryzyku zawodowym musi być zawarty w regulaminie pracy. Pracodawca, który nie wydaje regulaminu, nie ma obowiązku sporządzania dokumentu w sprawie sposobu powiadamiania o ryzyku. W każdym przypadku należy poinformować każdego pracownika indywidualnie.
Pracodawcy nie dbają o prawidłową organizację i wyposażenie stanowiska pracy >>
Podobny obowiązek przewiduje także rozporządzenie regulujące kwestie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe. Przepisy tego rozporządzenia zobowiązują pracodawcę do informowania pracowników o wszystkich aspektach ochrony zdrowia i bezpieczeństwa pracy na stanowiskach pracy. Pracodawca powinien też informować o wynikach przeprowadzonych ocen oraz wszelkich środkach bezpieczeństwa i ochrony zdrowia.
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat