Komisja pojednawcza
REKLAMA
Komisja pojednawcza – to organ powoływany w zakładzie pracy przez partnerów społecznych, tj. wspólnie przez pracodawcę i zakładową organizację związkową (a jeżeli u pracodawcy nie działa zakładowa organizacja związkowa – przez pracodawcę po uzyskaniu pozytywnej opinii pracowników) w celu polubownego załatwienia sporów o roszczenia pracowników ze stosunku pracy. Z reguły poprzedza postępowanie sądowe bądź kończy sporną sprawę.
Przepisy Kodeksu pracy nie określają, w jakim trybie powinna zostać wydana opinia pracowników na temat powołania komisji pojednawczej. W imieniu pracowników może ją wyrazić dowolna organizacja lub powołane specjalnie w tym celu przedstawicielstwo pracowników.
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat