reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Kodeks pracy > Zatrudnianie młodocianych > Ewidencja pracy pracowników młodocianych (art. 193)

Ewidencja pracy pracowników młodocianych (art. 193)

Pracodawca jest obowiązany prowadzić ewidencję pracowników młodocianych.

Pracodawca może zatrudnić, tylko takiego pracownika młodocianego, który ukończył 16 lat, ukończył co najmniej gimnazjum i przedstawił świadectwo lekarskie stwierdzające, że praca danego rodzaju nie zagraża jego zdrowiu.

Młodych pracowników można zatrudnić na podstawie umowy o pracę w celu nauki i przygotowania zawodowego albo do wykonywania prac lekkich.

Zobacz: Obowiązki pracodawcy zatrudniającego młodocianego pracownika (art.192)

Jednym z obowiązków pracodawcy zatrudniającego pracownika młodocianego jest prowadzenie ewidencji pracowników młodocianych. Naruszenie tego obowiązku jest wykroczeniem pracodawcy.

Ewidencja pracownika młodocianego powinna zawierać co najmniej następujące dane:

  • numer wpisu,
  • imię i nazwisko pracownika młodocianego,
  • numer PESEL pracownika młodocianego,
  • Numer Identyfikacji Podatkowej pracownika młodocianego,
  • datę rozpoczęcia i zakończenia zatrudnienia pracownika młodocianego,
  • uwagi dotyczące pracownika młodocianego.

Zobacz serwis: Zatrudnianie młodocianych

Podstawa prawna: Art. 193 Kodeks pracy

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Jednym z obowiązków pracodawcy zatrudniającego pracownika młodocianego jest prowadzenie ewidencji pracowników młodocianych.
Jednym z obowiązków pracodawcy zatrudniającego pracownika młodocianego jest prowadzenie ewidencji pracowników młodocianych.

Dokumentacja kadrowa. Zasady prowadzenia i przechowywania79.00 zł
reklama

Narzędzia kadrowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

KORONAWIRUS A PRAWO PRACY

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Dariusz Budnik

Radca Prawny - Kancelaria Prawna Cyman i Wspólnicy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama