Świadczenie pieniężne dla urzędnika państwowego
REKLAMA
Okres pobierania świadczenia pieniężnego przez urzędnika państwowego mianowanego wlicza się do okresów pracy wymaganych do nabycia lub zachowania uprawnień pracowniczych oraz do okresów zatrudnienia w rozumieniu przepisów emerytalnych - na takich warunkach, na jakich wlicza się okres pobierania zasiłku dla bezrobotnych. Od świadczenia pieniężnego odprowadzane są również składki na ubezpieczenia społeczne.
Stosownie do art. 131 ustawy z 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (DzU z 2001 r. nr 86, poz. 953 ze zm.) prawo do świadczenia pieniężnego przysługuje urzędnikowi państwowemu mianowanemu, z którym został rozwiązany stosunek pracy w związku z reorganizacją lub likwidacją urzędu, w okresie do podjęcia pracy lub działalności gospodarczej. Okres, w którym przysługuje to świadczenie, nie może być jednak dłuższy niż 6 miesięcy.
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat