Jakie obowiązki wiążą się z opłacaniem składki na ubezpieczenie na życie pracowników
REKLAMA
Tak, wartość opłaconych przez pracodawcę składek na ubezpieczenie na życie pracowników jest ich przychodem w miesiącu, w którym składki zostały opłacone przez pracodawcę, i w tej kwocie podlega oskładkowaniu oraz opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Ze względu na to, że należności z tytułu opłacania składek na ubezpieczenia społeczne przedawniają się z upływem 10 lat od ich wymagalności, pracodawca powinien odprowadzić należne składki za cały okres.
Podstawą wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe jest przychód w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych, osiągany przez pracowników u pracodawcy z tytułu zatrudnienia w ramach stosunku pracy (art. 18 ust. 1 ustawy z 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych, DzU z 2009 r. nr 205, poz. 1585 ze zm.).
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat