Do końca 2009 r. trzeba sprawdzić numery PESEL w programie Płatnik
W nowej wersji programu Płatnik 8.01.001, której wydanie ZUS planuje na początek stycznia 2010 r., dokumenty za każdego ubezpieczonego będącego obywatelem Polski muszą zawierać poprawny numer PESEL. Brak lub błędny numer PESEL na dokumencie uniemożliwi jego przekazanie do ZUS. W związku z tym ważne jest, by przed wdrożeniem nowej wersji Płatnika sprawdzić poprawność tych numerów w danych osób zgłoszonych do ubezpieczenia.
ZUS zaleca uzupełnienie kartotek ubezpieczonych w programie Płatnik o poprawny numer PESEL oraz zweryfikowanie kartotek w celu wykrycia i scalenia kartotek z identycznym numerem PESEL do końca grudnia 2009 r. Odpowiednio wczesne podjęcie takich działań pozwoli na uniknięcie problemów z wysyłką dokumentów do ZUS po zainstalowaniu nowej wersji programu Płatnik.
Zmiany w nowej wersji Płatnika
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.
Korekta dokumentacji ZUS – zasady, przypadki i konsekwencje w zakresie rozliczeń składkowych (PDF)
Tylko teraz
16,90 zł
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
Świadczenia emerytalno-rentowe

Jak zdobyć Certyfikat:
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat
1/10
Emerytury i renty podlegają corocznie waloryzacji od dnia:
1 stycznia
1 marca
1 czerwca
1 września
Komentarze(0)
Pokaż: