Szkolenie "Trudne przypadki w pracy kadrowca" - 28 października 2014 r.
REKLAMA
REKLAMA
Opis warsztatu:
Efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi staje się dziś jednym z kluczowych obszarów strategii każdej liczącej się organizacji. Wymagania menadżerów jednostek biznesowych wobec specjalistów ds. zarówno tzn. twardego jak i miękkiego HRu rosną błyskawicznie. Oczekują oni szybszych, profesjonalnie przeprowadzonych procesów rekrutacji i selekcji, szkoleń i rozwoju pracowników, procesowania spraw kadrowych i finansowych. Dzieje się tak ponieważ równie szybko rosną oczekiwania co do realizacji nałożonych na nich planów sprzedażowych czy produkcyjnych. Między działami zasobów ludzkich i operacyjnych dochodzi do wielu nieporozumień i zatargów. Obie strony często mają wrażenie, jakby mówiły innymi językami. Jak w takiej sytuacji zminimalizować ryzyko konfliktów oraz zwiększyć komfort pracy w zmiennym i szybko zmieniającym się środowisku? Jak usprawnić komunikację między działami i lepiej zarządzać stresem?
REKLAMA
Zasady rozliczania czasu pracy w systemie pracy w ruchu ciągłym
Cele warsztatu:
Celem warsztatu jest dostarczenie rzetelnej wiedzy oraz rozwinięcie praktycznych umiejętności z zakresu:
- psychologicznych mechanizmów rządzących procesami społecznymi w środowisku pracy,
- rozpoznawania i dostrajania się do różnych typów osobowości ,
- komunikacji oraz miękkich negocjacji z klientami wewnętrznymi,
- budowania współpracy opartej na wewnętrznych ustaleniach biznesowych,
- komunikacji asertywnej,
- zarządzania stresem oraz prewencji występowania sytuacji stresowych.
Dla kogo:
Do udziału w warsztacie zapraszamy pracowników działów personalnych – specjalistów i menedżerów HR, trenerów, rekruterów, HR Biznes Partnerów, menedżerów działów operacyjnych oraz właścicieli firm od małych po międzynarodowe korporacje.
W PROGRAMIE:
Moduł 1. Wprowadzenie
- Powitanie uczestników i przedstawienie się trenera.
- Prezentacja celów i programu szkolenia oraz korzyści z udziału w nim.
- Rewizja oczekiwań uczestników.
- Kontrakt szkoleniowy.
Moduł 2. Psychologiczne podstawy współpracy i komunikacji w przedsiębiorstwie
- Zjawisko atrybucji w służbie ego oraz tzw. błąd obserwatora
- Mechanizmy psychologii społecznej a współpraca w organizacji; polaryzacja i próżniactwo społeczne
- Proces grupowy oraz role społeczne w środowisku pracy
- Typy osobowości w kontekście dostrajania się do rozmówcy i budowania relacji
Moduł 3. Narzędzia skutecznej i profesjonalnej komunikacji
- Odsłanianie intencji oraz ramowanie wypowiedzi
- Filary skutecznej komunikacji od aktywnego słuchania po wewnętrzne negocjacje
- Zasady miękkiej perswazji we współpracy z klientem wewnętrznym; model 5U, zacznij od nie
- Odpowiedzialność biznesowa w prowadzeniu procesów HRM– macierz RACI/RAM
Moduł 4. Asertywność oraz radzenie sobie ze stresem w codziennej pracy specjalisty ds. HRM
- Czym jest asertywność w środowisku pracy
- Model Fuko jako uniwersalne narzędzie komunikacji asertywnej
- Stres i czynniki pogłębiające negatywny odbiór bodźców
- Metody radzenia sobie ze stresem; stopniowanie i nazywanie emocji, odkładanie w czasie
Moduł 5. Zakończenie szkolenia
- Powtórzenie najważniejszych treści szkoleniowych
- Runda informacji zwrotnych na temat szkolenia
- Ewaluacji szkolenia
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat