REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Media społecznościowe pomogą w rekrutacji pracowników?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Najefektowniej prowadzić komunikację na 1–2 kanałach i zróżnicować przedstawiane na nich treści
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Media społecznościowe to zjawisko, bez którego trudno wyobrazić sobie dzisiejszy świat. Firmy bardzo doceniają możliwość kontaktu z klientem i pracownikami poprzez SM. Chociaż coraz częściej używane są one jako narzędzie rekrutacji, polskie firmy nadal mają sporo do nadrobienia w stosunku do Stanów Zjednoczonych, gdzie 90% firm używa SM do rekrutacji pracowników. Czy to skuteczne narzędzie dotarcia do potencjalnych kandydatów? Tak, ważne jest jednak prowadzenie mediów społecznościowych w sposób angażujący i skupienie się na grupie docelowej. 

Media społecznościowe na przestrzeni lat przeszły metamorfozę, są powszechnie używane zarówno do kontaktów międzyludzkich, kontaktów firm ze sobą oraz firm i pracowników, zarówno obecnych jak i potencjalnych.  Myśląc o komunikacji w SM warto zastanowić się na jakich kanałach najbardziej nam zależy i jakie treści chcemy tam komunikować. Warto zróżnicować sam przekaz. 

REKLAMA

Autopromocja

Media społecznościowe niejedno mają imię

Treści na Facebooku powinny być mniej formalne, LinkedIn skupia się na treściach zdecydowanie bardziej oficjalnych.  Media społecznościowe dają nam szeroki wybór platform z których możemy korzystać, Facebook, Instagram, Tik Tok, czy skupiony na kwestiach biznesowych LinkedIn. Bardzo trudno regularnie komunikować się na wszystkich kanałach, a z drugiej strony zbyt częste aktualizacje również mogą zniechęcić odbiorców. 

Najefektowniej prowadzić regularną, ale nienachalną komunikację na 1–2 kanałach i zróżnicować przedstawiane na nich treści, aby zbudować dużą, zaangażowaną społeczność. 

Rekrutacja w mediach społecznościowych

W szerokim gronie odbiorców znacznie łatwiej znaleźć również kandydata na potencjalnego pracownika. Rekrutacja poprzez social media to szansa na dotarcie do wąskiej grupy specjalistów. Przy odpowiednim podejściu rekrutera i możliwości bezpośredniego kontaktu nawet osoby, które nie szukały nowego miejsca pracy decydują się na zmianę. To niewątpliwie ma duże znaczenie zwłaszcza dla firm, które działają w wąskim obszarze i które mają określone wymagania wobec kandydatów. Dotarcie do nich poprzez SM to duże ułatwienie. 

SM są dziś znacznie bardziej angażujące i pokazują znacznie szerzej pracodawcę niż klasyczne strony z ogłoszeniami o pracę. Niejako prezentują firmę od kuchni, co pomaga poznać kulturę pracy, a takie wiadomości są cenne dla potencjalnych pracowników. Według analiz ponad 60% Polaków w wieku produkcyjnym używa mediów społecznościowych regularnie, przynajmniej raz w tygodniu w celach zarówno prywatnych jak i służbowych. Potencjał rekrutacyjny SM jest bardzo duży. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli decydujemy się na rekrutację w mediach społecznościowych warto określić grupę docelową. Inaczej będzie działać firma poszukująca specjalistów o niszowych kwalifikacjach a inaczej firma poszukująca pracowników sezonowych czy osób, które chciałyby tylko dorobić. W pierwszym przypadku warto podkreślić takie aspekty jak prestiż, możliwość rozwoju, w drugim zaś elastyczne godziny pracy i szybkie rozliczenia. Warto podkreślać te cechy, które będą ważne dla potencjalnych pracowników. 

Czy media społecznościowe mogą być zagrożeniem

Decydując się na komunikację w mediach społecznościowych musimy pamiętać, że jest to narzędzie, które działa w dwie strony. Zarówno my jako firma możemy informować otoczenie, ale z drugiej strony musimy liczyć się z tym, że możemy otrzymać odpowiedź nie zawsze stawiającą naszą firmę w pozytywnym świetle. Planując publikację warto zastanowić się, czy ma ona „słabe” strony i jakie mogą być ewentualne negatywne komentarze. Najlepiej, jeśli będziemy mieli gotową odpowiedź. 

Urszula Rzaska, Dyrektor Operacyjny w Matchmaker Sp. z o.o.

Oprac. Piotr T. Szymański
Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Employee advocacy na LinkedIn. Jak skutecznie angażować pracowników w budowanie marki pracodawcy?

Employee advocacy to strategia, w której pracownicy aktywnie angażują się w promocję swojej firmy. Na LinkedIn – największej platformie biznesowej na świecie – nabiera to szczególnego znaczenia. Pracownicy mogą budować nie tylko markę organizacji, lecz także własny wizerunek jako ekspertów.

PIE: do 2035 r. na polskim rynku pracy ubędzie 2,1 mln pracowników. Kogo zatrudniać zamiast obywateli Ukrainy?

Zgodnie z danymi Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE) do 2035 r. z polskiego rynku pracy ubędzie aż 2,1 mln pracowników. Czy pracownicy z Ukrainy odejdą? Kogo można tanio zatrudnić na te miejsca?

Pracownicy dorabiają na coraz większą skalę. Podstawowa umowa to teraz za mało

Teraz podstawowa umowa o pracę często nie wystarcza. Pracownicy podpisują dodatkowe zlecenia nie tylko dla pieniędzy. Dlaczego Polacy coraz częściej dorabiają? Oto wyniki badania.

70 tys. odprawy dla zwolnionego pracownika w 2025 r. Czy będzie zmiana w 2026 r.

Pracownik, z którym pracodawca rozwiązał stosunek pracy w ramach zwolnień grupowych lub zwolnienia indywidualnego, ma prawo do odprawy pieniężnej. Jej maksymalna wysokość nie może przekraczać 15-krotności minimalnego wynagrodzenia za pracę obowiązującego w dniu rozwiązania stosunku pracy. W 2025 r. jest to prawie 70000 zł.

REKLAMA

Pomoc ZUS-u dla firm poszkodowanych w powodzi z 2024 r. - podsumowanie

Od jesieni minionego roku przedsiębiorcy, którzy ponieśli straty w wyniku powodzi mogli skorzystać ze specjalnych form wsparcia i ulg realizowanych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Opolski ZUS podsumował pomoc udzieloną przedsiębiorcom poszkodowanym w powodzi z 2024 r.

ZUS przypomina: Tylko złożenie wniosku do 30 kwietnia gwarantuje ciągłość wypłaty świadczenia

Zbliża się koniec terminu składania wniosków o 800 plus na nowy okres świadczeniowy. Rodzic powinien złożyć wniosek do 30 kwietnia 2025 r. Jeśli ten termin zostanie dotrzymany, to ciągłość wypłaty świadczenia wychowawczego będzie zachowana i ZUS wypłaci 800 plus do 30 czerwca 2025 r.

ZUS: stabilna sytuacja finansowa FUS w 2024 r. Przeciętna wypłata świadczenia emerytalno-rentowego w 2024 r. wyniosła 3735,34 zł

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przedstawił opracowanie ZUS "Podsumowanie sytuacji finansowej FUS z 2024 r." Z opracowania wynika, że sytuacja Funduszu Ubezpieczeń Społecznych jest stabilna, a prognozy ZUS wskazują, że najbliższych latach nadal tak pozostanie. Przeciętna wypłata świadczenia emerytalno-rentowego w 2024 r. wyniosła 3735,34 zł.

Wysokość wynagrodzenia i rodzaj przysługujących benefitów są dla Zetek najważniejszym miernikiem ich wartości

Pracownicy z pokolenia Z przywiązują dużą wagę do wysokości wynagrodzenia i dodatkowych świadczeń z umowy o pracę ze względów nie tylko materialnych. Bezpieczne ekonomicznie i spokojne życie to oczywiście ważna dla nich wartość. Jednak wysokość pensji i inne benefity są jednocześnie miernikiem poczucia własnej wartości, a może nawet i szacunku do nich.

REKLAMA

Wsparcie finansowe z ZUS wypłacane z emeryturą lub rentą. Komu przysługuje ryczałt energetyczny?

Ryczałt energetyczny to specjalny dodatek do emerytur i rent. Jest on przeznaczony dla osób, które potrzebują wsparcia w pokrywaniu kosztów zużycia energii elektrycznej. Świadczenie jest wypłacane przez ZUS.

Seniorzy nadal aktywni zawodowo. Dlaczego opłaca się pracować osobom w wieku emerytalnym?

ZUS podaje, że wzrasta liczba pracujących osób w wieku emerytalnym. Aktywnych zawodowo seniorów w zeszłym roku było aż 872,6 tys. Kiedy opłaca się dalsza praca?

REKLAMA