Czy muszę zatrudnić inspektora ochrony przeciwpożarowej?
REKLAMA
REKLAMA
Tak to prawda. Od 18 stycznia 2009 r. każdy pracodawca musi wyznaczyć osoby odpowiedzialne za udzielenie pierwszej pomocy, ewakuację oraz ochronę przeciwpożarową.
REKLAMA
Wyznaczony pracownik musi posiadać odpowiednie kwalifikacje, m.in. wykształcenie co najmniej średnim, ukończenie szkolenia z zakresu ochrony przeciwpożarowej. Pracodawca będzie musiał przekazywać pracownikom informacje o osobach wyznaczonych do udzielania pierwszej pomocy, wykonywania czynności w zakresie ochrony przeciwpożarowej i ewakuacji podwładnych. Informacje powinny obejmować ich imię i nazwisko, miejsce wykonywania pracy oraz numer telefonu służbowego lub innego środka komunikacji elektronicznej.
Zobacz serwis: Szkolenia BHP
Przepisy nie zobowiązują firm, do zatrudniania wyznaczonych pracowników na pełen etat. Osoba wyznaczona np. do wykonywania czynności z zakresu ochrony przeciwpożarowej może być zatrudniona na część etatu.
Musi być to pracownik, a nie np. osoba zatrudniona na podstawie umowy zlecenia.
Podstawa prawna: Kodeks pracy
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat