REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Aż 13% Polaków otwarcie przyznaje, że nie lubi ludzi z którymi pracuje

atmosfera w pracy
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Czy Polacy lubią swoich współpracowników? Co jest najbardziej denerwujące w zachowaniu kolegów i koleżanek z pracy? A co jest najbardziej cenione? Ważniejsza jest kariera czy dobra atmosfera? Sprawdzamy. 

Atmosfera w pracy jest kluczowa

Jak wynika z przeprowadzonego w sierpniu badania „Polacy w pracy – w kontekście przejawianych zachowań”, połowa Polaków traktuje swoją pracę przede wszystkim jako źródło utrzymania. Jednocześnie, 59% ankietowanych przyznaje, że stanowi ona dla nich istotny element życia. Ponad połowa ankietowanych (54%) odpowiedziała, że czerpie z niej satysfakcję. Jednym z najważniejszych elementów jest atmosfera w miejscu pracy, a negatywne zachowania współpracowników mogą nas mocno do firmy zniechęcić.

REKLAMA

Autopromocja

Co najbardziej psuje atmosferę i osłabia naszą motywację? Polacy najczęściej wskazują na lenistwo oraz próby unikania obowiązków przez współpracowników. Ponad 30% ankietowanych przyznaje, że obserwowanie tego, jak inni migają się od wykonywania swoich zadań, obniża ich własną produktywność. 

Nie bez znaczenia pozostaje też wpływ otaczających ludzi na nasze samopoczucie. Wśród zachowań, które najczęściej psują nam nastrój znalazły się, między innymi: donoszenie na współpracowników (44%) oraz brak szacunku (40%). 

Efekt posiadania toksycznych kolegów z pracy? Aż 13% ankietowanych otwarcie przyznaje, że nie lubi ludzi z którymi pracuje.

 

Czego Polacy nie lubią u współpracowników

Badanie Preply pokazało, że Polacy zawsze znajdą powód, by nieco pozrzędzić. Konieczności wysłuchiwania narzekania współpracowników doświadczyła aż połowa ankietowanych. Czego dotyczą te narzekania? Głównie są to zarobki (33%), szefostwo i firma (9%), oraz nadmiar pracy (8%). Co ciekawe, aż 9% osób zapytanych o najczęstsze przyczyny narzekań ich kolegów wskazało na… wszystko. 

– Wyniki badania potwierdzają pewien stereotyp, ale jednocześnie widać, że ta łatka narzekającego narodu zaczyna Polaków uwierać. To ciekawy paradoks – nie lubimy słuchać narzekań innych ludzi, ale sami nie potrafimy się przed nim powstrzymać. W środowiskach międzynarodowych nadmierne narzekanie nie jest mile widziane – komentuje Gina Sole, digital PR manager w Preply.

Równie niepożądanym zachowaniem w pracy, jest dla Polaków plotkowanie (49%). Tuż za nim uplasowało się lenistwo, na które wskazuje 1/3 ankietowanych, a kolejna w rankingu uplasowała się zawiść (27%). 

Zachowania, na które nie zwracamy większej uwagi, to: małomówność (15%), nietolerancja (17%), brak poczucia humoru (18%) i spóźnialstwo (21%). 

Co Polacy najbardziej cenią u kolegów i koleżanek z pracy

Preply zapytał też ankietowanych o to, jakie cechy najbardziej cenią u kolegów z pracy. Zdecydowana większość – bo niemal 40% – wskazała na uczciwość. Co trzecia osoba przyznała, że najbardziej ceni sobie rzetelność i sumienność oraz zaangażowanie w powierzone obowiązki.

Polacy słyną ze swojej pracowitości i staranności. Nie dziwi zatem, że tego samego oczekują od innych. Rzeczywistość nie jest jednak tak kolorowa, jak moglibyśmy sobie tego życzyć. Jak pokazują wyniki badania, uczciwość oraz rzetelność są spotykane rzadziej, niż można by tego oczekiwać. Z kolei komunikatywność i poczucie humoru to cechy, na które natknąć się można najłatwiej.

1

 

 

Źródło zewnętrzne

2

 

 

Źródło zewnętrzne

3

 

 

Źródło zewnętrzne

5

 

 

Źródło zewnętrzne

6

 

 

Źródło zewnętrzne

Źródło: Preply

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Materiały prasowe

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne
Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dodatek za pracę w porze nocnej po 1 lipca 2024

1 lipca 2024 r. zmianie uległa wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokość minimalnej stawki godzinowej. Od 1 lipca 2024 r. minimalne wynagrodzenie za pracę wynosi 4300 zł brutto. W związku z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę, zmianie uległa także wysokość dodatku za pracę w porze nocnej.

Świadectwo pracy [treść świadectwa pracy, załączane informacje, termin wydania]

Świadectwo pracy potwierdza zakończone zatrudnienie. Dokument ten pracodawca wydaje pracownikowi w dniu zakończenia stosunku pracy. Razem ze świadectwem pracy pracodawca przekazuje też informacje dotyczące dokumentacji pracowniczej.

Kto jest chroniony przed zwolnieniem? 5 przypadków

Kto jest chroniony przed zwolnieniem w formie wypowiedzenia umowy o pracę? Oto 5 szczególnych przypadków przewidzianych w Kodeksie pracy. Przepisy te zapewniają stabilność zatrudnienia i ochronę przed niesprawiedliwym traktowaniem.

Co najbardziej motywuje pracowników? Czego pracownik wymaga od szefa?

Oczywiste jest, że najbardziej motywują pracowników pieniądze. Co jest drugim w kolejności najlepszym motywatorem? Wyniki różnią się w zależności od pokolenia pracowników i stanowiska. Na czym zależy młodszym, a na czym starszym pracownikom? Czego pracownik wymaga od szefa? Okazuje się, że ważne jest, aby przełożony potrafił przyznać się do błędu i by stosował wobec wszystkich równe zasady. 

REKLAMA

Konfederacja Lewiatan: Trzeba zmienić sposób ustalania minimalnego wynagrodzenia za pracę

Konieczne jest większe powiązanie wynagrodzenia minimalnego z aktualną lub prognozowaną sytuacją gospodarczą. Mogłoby się to odbywać poprzez zmniejszenie roli rządu w tym procesie.

Czterodniowy tydzień pracy: Kodeks pracy już umożliwia pracę na cały etat przez 4 dni w tygodniu

W przestrzeni medialnej trwa debata nad skróceniem tygodnia pracy do czterech dni w tygodniu. Resort rodziny analizuje możliwość skrócenia czasu pracy do 4 dni, bądź 35 godzin. Przy tej okazji warto przypomnieć, że kodeks pracy umożliwia taką pracę.

Główny Inspektor Pracy: Praca zdalna może wpływać na wydajność pracowników

Do Państwowej Inspekcji Pracy nie wpływa wiele skarg w związku z pracą zdalną. Zdaniem Głównego Inspektora Pracy, w praktyce najlepiej sprawdza się praca zdalna okazjonalna. Praca zdalna może wpływać na wzrost wydajności pracowników.

ZUS: ponad 1,1 mln cudzoziemców (w tym 771 tys. obywateli Ukrainy) płaci polskie składki na ubezpieczenia społeczne

Na koniec czerwca 2024 roku do ubezpieczeń społecznych w ZUS było zgłoszonych 1 mln 160 tys. cudzoziemców. W ciągu miesiąca przybyło ich blisko 10 tys. a od 2008 roku ponad 1 mln 140 tys. Takie dane podał 24 lipca 2024 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

REKLAMA

Awaria uniemożliwiająca wykonywanie pracy, a wynagrodzenie pracownika

Awaria w miejscu pracy może skutecznie uniemożliwić wykonywanie obowiązków zawodowych, stając się poważnym problemem zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niespodziewane problemy techniczne, takie jak przerwy w dostawie prądu, awarie sprzętu komputerowego, czy problemy z infrastrukturą, mogą prowadzić do przestojów i zakłóceń w normalnym funkcjonowaniu firmy. W artykule omówimy, jakie prawa przysługują pracownikom w przypadku wystąpienia awarii i jakie obowiązki mają pracodawcy w takich sytuacjach.

Jakie prawa ma pracownik niepełnosprawny?

Pracownikom niepełnosprawnym przysługują dodatkowe uprawnienia w miejscu pracy. Uprawnienia te przysługują od dnia złożenia pracodawcy orzeczenia o niepełnosprawności.

REKLAMA