Najważniejsze trendy w rekrutacji w 2019 roku
REKLAMA
REKLAMA
Nowe oblicze procesu rekrutacji w czasach rynku pracownika
Wielu rekruterów zastanawia się jak skutecznie zwrócić uwagę kandydata na swoją organizację. Kluczem jest zrozumienie rozumieć potrzeb kandydata i właściwe dopasowanie oferty, a także elastyczne podejście do procesu rekrutacji.
REKLAMA
Zmieniające się otoczenie, coraz trudniejszy rynek pracy, obliguje działy rekrutacji do tworzenia świadomej strategii pozyskiwania przyszłego kandydata. Tradycyjna forma rekrutacji polegająca na publikacji ogłoszenia już nie wystarczy, by pozyskać najlepszych na rynku.
Równie ważną rolę w tworzeniu wizerunku odgrywa informacja zwrotna w samym procesie rekrutacji. Kandydat zaproszony na rozmowę, oczekuje informacji zwrotnej już po pierwszym spotkaniu. Rekruterzy często zapominają o istotnej roli informacji zwrotnej i nie kontaktują się z osobami, które nie zakwalifikowały się do kolejnego etapu rekrutacji w organizacji. Taka postawa nie pomaga firmie w budowaniu dobrej marki przyszłego pracodawcy.
Weź udział w styczniowej konferencji Recruitment Trends 2019
Onboarding i jego znaczenie w kształtowaniu idealnego miejsca pracy
Większość pracodawców, kiedy już znajdzie odpowiednią osobę, nie zastanawia się, co zrobić aby zatrzymać ją w swojej firmie jak najdłużej. Badania pokazują natomiast, że aż 91 proc. przyjętych do pracy pozostaje w niej znacznie dłużej, jeśli w początkowym okresie zatrudnienia zostanie właściwie przeprowadzony onboarding. Onboarding to wprowadzenie nowego pracownika w obowiązki i opieka nad nim w początkowym okresie pracy w organizacji. Często firma wyznacza mentora (innego pracownika), który służy nowemu koledze czy koleżance wsparciem w pierwszych miesiącach pracy.
Dobra strategia employer branding
Organizacja budując swoją pozycję na rynku powinna myśleć, o tym jak jest postrzegana zarówno przez otoczenie biznesowe, pracowników a także potencjalnych pracowników. Dlatego działy rekrutacji w swoich działaniach coraz częściej świadomie stosują tzw. marketing rekrutacyjny oraz wprowadzają, coraz popularniejszy w ostatnich latach, employer branding. Firma, która chciałaby być jak najczęściej rekomendowana jako wyjątkowe miejsce pracy powinna w swoich działaniach uwzględnić kwestie dotyczące wizerunku oraz dostosować proces rekrutacji do obecnych trendów, a następnie zaopiekować się nowym pracownikiem tak, by chciał pozostać organizacji jak najdłużej.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat