| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | IDEORIA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wiadomości > Najważniejsze trendy w rekrutacji w 2019 roku

Najważniejsze trendy w rekrutacji w 2019 roku

Rynek pracownika z jakim mamy do czynienia w Polsce w ostatnich latach skłania firmy do znaczącego zwiększenia swojej aktywności w obszarze budowania wizerunku dobrego pracodawcy. Jednym z kluczowych wniosków z badania prowadzonego przez firmę eRecruiter w 2017 jest, fakt że przeszło 1/3 kandydatów jeśli doświadczy czegoś negatywnego w procesie rekrutacji już nigdy więcej nie zaaplikuje do danej firmy, a podobna pula ankietowanych chętnie podzieli się tymi doświadczeniami ze znajomymi.

Nowe oblicze procesu rekrutacji w czasach rynku pracownika

Wielu rekruterów zastanawia się jak skutecznie zwrócić uwagę kandydata na swoją organizację. Kluczem jest  zrozumienie rozumieć potrzeb kandydata i właściwe dopasowanie oferty, a także  elastyczne podejście do procesu rekrutacji.

Zmieniające się otoczenie, coraz trudniejszy rynek pracy, obliguje działy rekrutacji do tworzenia świadomej strategii pozyskiwania przyszłego kandydata. Tradycyjna forma rekrutacji  polegająca na publikacji ogłoszenia już nie wystarczy, by pozyskać najlepszych na rynku.

Równie ważną rolę w tworzeniu wizerunku odgrywa informacja zwrotna w samym procesie rekrutacji. Kandydat zaproszony na rozmowę, oczekuje informacji zwrotnej już po pierwszym spotkaniu. Rekruterzy często zapominają o istotnej roli informacji zwrotnej i nie kontaktują się z osobami, które nie zakwalifikowały się do kolejnego etapu rekrutacji w organizacji. Taka postawa nie pomaga firmie w budowaniu dobrej marki przyszłego pracodawcy.

Weź udział w styczniowej konferencji Recruitment Trends 2019

Onboarding i jego znaczenie w kształtowaniu idealnego miejsca pracy

Większość pracodawców, kiedy już znajdzie odpowiednią osobę, nie zastanawia się, co zrobić aby zatrzymać ją w swojej firmie jak najdłużej. Badania pokazują natomiast, że aż 91 proc. przyjętych do pracy pozostaje w niej znacznie dłużej, jeśli w początkowym okresie zatrudnienia zostanie właściwie przeprowadzony onboarding. Onboarding to wprowadzenie nowego pracownika w obowiązki i opieka nad nim w początkowym okresie pracy w organizacji.  Często firma wyznacza mentora (innego pracownika), który służy nowemu koledze czy koleżance wsparciem w pierwszych miesiącach pracy.

Dobra strategia employer branding

Organizacja budując swoją pozycję na rynku powinna myśleć, o tym jak jest postrzegana zarówno przez otoczenie biznesowe, pracowników a także potencjalnych pracowników. Dlatego działy rekrutacji w swoich działaniach coraz częściej świadomie stosują tzw. marketing rekrutacyjny oraz wprowadzają, coraz popularniejszy w ostatnich latach, employer branding.  Firma, która chciałaby być jak najczęściej rekomendowana jako wyjątkowe miejsce pracy powinna w swoich działaniach uwzględnić kwestie dotyczące wizerunku oraz dostosować proces rekrutacji do obecnych trendów, a następnie zaopiekować się nowym pracownikiem tak, by chciał pozostać organizacji jak najdłużej.

Czytaj także

Data publikacji:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Najważniejsze trendy w rekrutacji w 2019 roku/ fot. Shutterstock
Najważniejsze trendy w rekrutacji w 2019 roku/ fot. Shutterstock

HR Toolbox czyli Narzędziownik Menedżera HR79.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

REWOLUCJA W DOKUMENTACJI PRACOWNICZEJ 2019

Ostatnio na forum

E-sprawozdania

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Majcherczak

Starszy Konsultant w Departamencie Doradztwa Podatkowego i Prawnego w Mariański Group Kancelaria Prawno-Podatkowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »