Jak zgłosić ofertę zatrudnienia w powiatowym urzędzie pracy
REKLAMA
Jedna z usług rynku pracy to pośrednictwo pracy. Polega ono m.in. na pozyskiwaniu ofert pracy, udzielaniu pracodawcom informacji o kandydatach do pracy w związku ze zgłoszoną ofertą pracy, informowaniu pracodawców o aktualnej sytuacji i przewidywanych zmianach na lokalnym rynku pracy.
REKLAMA
Pośrednictwo pracy jest realizowane przede wszystkim przez jednostki organizacyjne powiatu – powiatowe urzędy pracy. Ogromną zaletą dla pracodawców w przypadku korzystania z pośrednictwa pracy – w przeciwieństwie np. do firm headhunterskich – jest ich nieodpłatność – pracodawcy nie ponoszą jakichkolwiek kosztów związanych ze zgłoszeniem oferty zatrudnienia.
Pośrednictwo pracy jest realizowane zgodnie z zasadami:
- dostępności tych usług dla pracodawców,
- dobrowolności – oznaczającej wolne od przymusu korzystanie z usług pośrednictwa pracy,
- równości – oznaczającej obowiązek udzielania wszystkim bezrobotnym i poszukującym pracy pomocy w znalezieniu zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, religię, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie lub orientację seksualną,
- jawności – oznaczającej, że każde wolne miejsce pracy zgłoszone do urzędu pracy jest podawane do wiadomości bezrobotnym i poszukującym pracy.
Procedura zgłoszenia
Ofertę pracy dotyczącą tego samego stanowiska pracodawca może złożyć wyłącznie w jednym powiatowym urzędzie pracy.
Zgłaszając ofertę pracy, pracodawca może nie wyrazić zgody na podawanie do wiadomości publicznej informacji umożliwiających jego identyfikację przez osoby niezarejestrowane w powiatowym urzędzie pracy. Taka oferta może być udostępniona w pełnym zakresie wyłącznie tym bezrobotnym lub poszukującym pracy, którzy spełniają wymagania określone w ofercie i których powiatowy urząd pracy kieruje do pracy u tego pracodawcy.
Więcej na ten temat znajdziesz w płatnej części serwisu w artykule: Poszukiwanie pracownika za pośrednictwem PUP
Podstawa prawna:
- art. 35, 36 ustawy z 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (DzU z 2008 r. nr 69, poz. 415 ze zm.),
- rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 14 września 2010 r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (DzU nr 177, poz. 1193 ze zm.).
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat