Czy po rozwiązaniu stosunku pracy należy pracownika wyrejestrować z ubezpieczeń?
REKLAMA
Ubezpieczenie społeczne oraz zdrowotne pracownika ustaje z dniem rozwiązania umowy o pracę. Pracownika należy wyrejestrować z tych ubezpieczeń na druku ZUS ZWUA najpóźniej 7. dnia po rozwiązaniu umowy o pracę. Jako datę wyrejestrowania wskazuje się następny dzień po rozwiązaniu umowy o pracę. Członków rodziny pracownika wyrejestrowuje się z ubezpieczenia zdrowotnego na osobnym formularzu – ZUS ZCNA.
Każda osoba, w stosunku do której wygasł tytuł do ubezpieczeń społecznych, podlega wyrejestrowaniu z tych ubezpieczeń (art. 36 ust. 11 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych – DzU z 2009 r. nr 205, poz. 1585 ze zm.). Zgłoszenie wyrejestrowania płatnik składek jest zobowiązany złożyć w terminie 7 dni od daty zaistnienia tego faktu.
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat