reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Ubezpieczenia > Zasady podlegania > Jak samodzielnie utworzyć potwierdzenie z danymi z ZUS - krok po kroku

Jak samodzielnie utworzyć potwierdzenie z danymi z ZUS - krok po kroku

Ubezpieczony może samodzielnie utworzyć elektroniczny dokument z danymi ZUS w celu przekazania odpowiedniej instytucji (np. bankowi). Ważne aby mieć konto PUE ZUS.

Jeśli jesteś ubezpieczonym i masz konto na PUE ZUS, możesz teraz samodzielnie utworzyć elektroniczny dokument z danymi z ZUS i przekazać takie potwierdzenie instytucji, która tego oczekuje (na przykład bankowi).

Co zrobić aby samodzielnie utworzyć potwierdzenie z danymi z ZUS?

Aby utworzyć dokument z danymi musisz:

  1. zalogować się do swojego konta na PUE ZUS
  2. przejść do zakładki Ubezpieczony
  3. z bocznego menu wybrać Moje dane – potwierdzenia
  4. wskazać dane, które są Ci potrzebne na potwierdzeniu. Masz do wyboru:
  • dane o aktualnych zgłoszeniach do ubezpieczeń,
  • dane o wysokości podstawy wymiaru składek,
  • informacje o przerwach w pracy,
  • informacje o członkach rodziny zgłoszonych do ubezpieczenia zdrowotnego.
  1. zatwierdzić swój wybór.

Polecamy: PODATKI 2020 - pakiet PREMIUM z wideoszkoleniami

Jak wygląda potwierdzenie z danymi z ZUS i co można z nim zrobić?

Jeśli w oknie wyboru danych zaznaczyłeś na przykład, że chcesz utworzyć potwierdzenie, że jesteś zgłoszony do ubezpieczenia zdrowotnego, Twoje potwierdzenie będzie wyglądać tak:

wizualizacja potwierdzenia ubezpieczenia

Potwierdzenie możesz zapisać jako plik PDF, XML lub wysłać na dowolny adres e-mail. Możesz je też wydrukować. Plik, który system wysyła na adres e-mail, jest odpowiednio zabezpieczony.

Jak możesz sprawdzić, że dokument pochodzi z ZUS?

Potwierdzenie jest opatrzone kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną ZUS. Jest to dowód, że dokument został utworzony w systemie informatycznym ZUS.

Ważność pieczęci sprawdzisz, gdy klikniesz w jej ikonę:

wizualizacja pieczęci zus - kwalifikowana pieczęć elektroniczna

We właściwościach pieczęci możesz sprawdzić szczegóły kwalifikowanego certyfikatu pieczęci, w tym:

wydawcę certyfikatu,

okres ważności certyfikatu,

potwierdzenie, że został wydany dla Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Pojawi się także informacja, czy dokument opatrzony pieczęcią nie został zmieniony.

Dodatkowo pracownik instytucji, której przekażesz dokument może sprawdzić jego autentyczność w udostępnionej przez nas wyszukiwarce.

Każde potwierdzenie zawiera dane, które pozwalają na jego jednoznaczną identyfikację:

  • unikatowy numer (znak),
  • datę utworzenia potwierdzenia,
  • identyfikator ubezpieczonego.

Aby potwierdzić autentyczność wystawionego potwierdzenia, musisz podać te dane. Po wyszukaniu potwierdzenia możesz wyświetlić jego zawartość.

Zaloguj się do portalu PUE ZUS i sprawdź, jak działa nowa funkcja.

reklama

Czytaj także

Narzędzia kadrowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS A PRAWO PRACY

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Wszystko co musisz wiedzieć o PPK

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Bartosz Jaśkowiak

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »

reklama
reklama
reklama