REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PPK: oszczędności będzie można sprawdzić w jednym miejscu

Ekspert PFR Portal PPK
PPK 2022 - jak sprawdzić stan oszczędności? Na mojePPK.
PPK 2022 - jak sprawdzić stan oszczędności? Na mojePPK.
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

PPK - oszczędności będzie można sprawdzić w jednym miejscu już od stycznia 2022 roku. Uczestnicy PPK będą mogli zalogować się do nowego serwisu „MojePPK”, w którym będą mogli sprawdzić stan środków na wszystkich swoich rachunkach PPK. To ważna informacja dla uczestników PPK.

Oszczędności w PPK będzie można sprawdzić w jednym miejscu

Do programu PPK może zapisać pracownika tylko jego pracodawca, nie może on tego zrobić samodzielnie. Zgodnie z zasadą automatycznego zapisu, każda osoba zatrudniona w wieku 18-55 lat powinna zostać zapisana do PPK, chyba że złoży pracodawcy deklarację o rezygnacji z dokonywania wpłat (osoby w wieku 55-70 lat przystępują do programu na swój wniosek). Co istotne, w każdym kolejnym miejscu pracy pracodawca ponownie zapisze nas do PPK, co oznacza, że instytucja finansowa otworzy nam nowy rachunek PPK (liczba rachunków jaką może posiadać uczestnik PPK jest nieograniczona). Aby ułatwić dostęp do informacji o oszczędnościach w PPK (pracownik może posiadać wiele rachunków PPK w różnych instytucjach finansowych), od stycznia 2022 r. spółka PFR Portal PPK Sp. z o.o. uruchomi specjalny serwis MojePPK, w którym uczestnicy PPK będą mieli dostęp do zagregowanych danych o łącznych środkach zgromadzonych w PPK i szczegółowych informacji o poszczególnych utworzonych dla nich rachunkach PPK.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Serwis MojePPK

Po zalogowaniu, poprzez serwis MojePPK, uczestnik programu będzie mógł uzyskać informacje o:

  • wartości środków zgromadzonych w PPK - na wszystkich rachunkach łącznie i w rozbiciu na poszczególne rachunki PPK,
  • wysokości wpłat do PPK w podziale na wpłaty finansowane przez: pracownika, pracodawcę i państwo,
  • wszystkich swoich rachunkach PPK,
  • wpłatach podstawowych i dodatkowych do PPK,
  • funduszach zdefiniowanej daty, w których oszczędza,
  • dokonanych zwrotach i wypłatach w tzw. szczególnych sytuacjach życiowych,
  • dacie i wysokości ostatniej wpłaty pracodawcy na dany rachunek PPK (ta informacja pozwoli uczestnikowi PPK zweryfikować czy na danym rachunku PPK aktywnie oszczędza),
  • historii swojego oszczędzania (w szczegółowym widoku poszczególnego rachunku PPK, będzie można sprawdzić na wykresie stan środków na rachunku w ujęciu historycznym).

Ponadto, w serwisie będzie można wygenerować raport z listą swoich rachunków PPK i informacją o łącznej wartości zebranych oszczędności.

Ważne!

REKLAMA

Serwis MojePPK będzie serwisem wyłącznie informacyjnym, co oznacza, że za jego pośrednictwem nie będzie można składać żadnych dyspozycji co do środków zgromadzanych w PPK. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do wysokości środków zgromadzonych na rachunku, uczestnik PPK powinien zawsze kontaktować się z instytucją finansową prowadzącą dany rachunek PPK lub z pracodawcą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Logowanie do MojePPK

Udostępnienie informacji o utworzonych dla danej osoby rachunkach PPK będzie możliwe tylko po poprawnym zweryfikowaniu tożsamości uczestnika PPK, dlatego dostęp do informacji o swoich rachunkach PPK w serwisie MojePPK uczestnik PPK uzyska dopiero po zalogowaniu. Do serwisu będzie można zalogować się za pomocą Profilu Zaufanego lub za pomocą konta utworzonego w serwisie MojePPK.

Rejestracja konta w serwisie MojePPK

Do rejestracji konta w serwisie MojePPK, będą potrzebne dane przypisane do wybranego przez uczestnika PPK rachunku PPK. Powiązanie konta w serwisie z istniejącym rachunkiem PPK będzie konieczne, aby można było zweryfikować tożsamość rejestrującej się osoby.

Wymagane do rejestracji dane, które trzeba będzie przygotować to:

  • numer PESEL lub seria i numer dokumentu tożsamości (dowodu osobistego, paszportu lub karty pobytu);
  • numer telefonu komórkowego lub e-mail (przypisany do rachunku PPK, który będzie użyty do rejestracji konta;
  • data urodzenia uczestnika PPK;
  • NIP pracodawcy;
  • nazwa instytucji finansowej, w której uczestnik oszczędza;
  • kwota ostatniej wpłaty podstawowej pracodawcy, przekazanej na rachunek PPK, który będzie użyty do rejestracji konta w serwisie.

Dane przypisane do rachunku PPK to dane, które pracodawca przekazał do instytucji finansowej, zapisując pracownika do PPK. Jeśli te dane zostały później zaktualizowane, potrzebne będą dane po zmianie.

Więcej na temat PPK na mojeppk.pl i pod nr telefonu 800 775 775. Zachęcamy również do korzystania z bezpłatnych szkoleń prowadzonych przez ekspertów PFR Portal PPK. Na szkolenia można zapisać się tutaj: https://www.mojeppk.pl/szkolenia.html.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Czy ZUS „konfiskuje” oszczędności emerytalne Polaków? RPO interweniuje w sprawie emerytur i rent do MRPiPS

W piśmie skierowanym do Minister Agnieszki Dziemianowicz-Bąk, Marcin Wiącek pyta wprost, czy resort dostrzega potrzebę nowelizacji przepisów, które obecnie narażają seniorów i nie tylk na utratę oszczędności życia z powodu biurokratycznych terminów i niejasnych interpretacji. Jak to możliwe, że emerytury czy renty są tak zaniżane? Czy ZUS może dalej tak postępować? Odpowiedź MRPiPS może zadecydować o losach tysięcy przyszłych emerytów.

Ewidencja czasu pracy online – jak raporty pomagają rozliczać nadgodziny i grafik

Menedżer, który próbuje ogarnąć zespół na podstawie arkuszy z grafikiem, papierowej listy obecności i maili o nadgodzinach, zwykle widzi tylko fragment prawdziwej sytuacji. Trudno wtedy odpowiedzieć na proste pytania: czy grafik pracy jest ułożony zgodnie z przepisami, kto faktycznie jest dziś dostępny, jak rozliczyć nadgodziny i czy ewidencja czasu pracy obroni się przy kontroli PIP. Nowe raporty czasu pracy w systemie RCPonline zbierają te informacje w jednym miejscu – w kolejnych częściach pokażemy pięć typowych problemów menedżera i konkretne widoki raportowe, które pomagają je rozwiązać bez żonglowania plikami.

Testy psychologiczne w rekrutacji pracowników. Co mierzą i jak pomagają tworzyć duże zespoły w krótkim czasie

W branży BPO (Business Process Outsourcing) rekrutacja często przyjmuje formę operacji masowej. Tworzenie zespołów liczących 8–10 osób w jednym procesie, przy jednoczesnym zachowaniu wysokich standardów kompetencyjnych i kulturowych, to jedno z najtrudniejszych zadań HR w tej branży. W tym kontekście rośnie znaczenie testów psychologicznych i narzędzi diagnostycznych, które wspierają proces selekcji nie tylko pod kątem wiedzy czy doświadczenia, ale również – a może przede wszystkim – dopasowania do specyfiki pracy zespołowej i środowiska usługowego.

Związki zawodowe z ogromnym wpływem na pracę nauczycieli od 13 grudnia 2025 (wynagrodzenia i dodatki, zarządzenie wiekiem, czas pracy, work-life balance, ZFŚS). Już za 3 dni zmiany w szkołach?

Czy nauczyciele, dyrektorzy i ZZ są świadome, że Związki Zawodowe Nauczycieli już od 13 grudnia 2025 r. zyskają szerszy zakres uprawnień i wpływ na polepszenie sytuacji nauczycieli. W jakim zakresie? No w zasadzie w każdym bo przepisy tworzą otwarty katalog. Najważniejsze jednak wydają się: wynagrodzenia i dodatki, zarządzenie wiekiem, czas pracy, work-life balance, ZFŚS.

REKLAMA

Na co dzień i od święta - czyli o sztuce budowania stabilności w organizacjach

Rosnące koszty i ciągła zmienność sprawiają, że stabilność stała się dla pracowników najgłębszą potrzebą – finansową i emocjonalną. Potwierdzają to dane z „Pluxee Benefit Guidebook 2026”: 96 proc. pracowników oczekuje pewności zatrudnienia, a 94 proc. regularnego doceniania. Wynagrodzenie pozostaje głównym motywatorem, ale to niejedyny wymiar bezpieczeństwa. Dlatego tak ważna jest przestrzeń na drobne, odczuwalne elementy codzienności, które w sposób osobisty i wymierny finansowo mówią pracownikowi, że jest ważną częścią organizacji.

PIP chciała 26 dni urlopu dla wszystkich pracowników. Sejm zakończył prace nad petycją bez zmian w ustawie. Dlaczego?

Związek Zawodowy Pracowników Państwowej Inspekcji Pracy złożył petycję, w której domagał się dodatkowych dni urlopu dla pracowników PIP – niezależnie od stażu pracy. Komisja ds. Petycji zdecydowała jednak o zakończeniu sprawy bez podejmowania inicjatywy ustawodawczej. Dlaczego?

Polacy nie chcą pracować 24/7, chociaż.. wiele osób wykonuje obowiązki po godzinach, rezygnując z czasu przeznaczonego na odpoczynek, rodzinę czy realizację pasji

Zacieranie się granic między pracą a życiem prywatnym istotnie wpływa na życie zawodowe Polaków. Wiele osób wykonuje obowiązki po godzinach, rezygnując z czasu przeznaczonego na odpoczynek, rodzinę czy realizację pasji. Jak pokazuje ankieta przeprowadzona przez Gi Group Holding, 24% respondentów odczuwa poczucie winy, gdy nie odbiera służbowych telefonów lub wiadomości po godzinach pracy, co świadczy o presji emocjonalnej towarzyszącej permanentnej dostępności.

Uwaga: 12 kluczowych ustaw dla polskiego prawa, w tym 7 dla prawa pracy zmienionych z mocą od 13 grudnia 2025 r.

Ważna ustawa została podpisana przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 27 listopada 2025 r. Mało kto ma tego świadomość! To co poniżej trzeba wiedzieć, tym bardziej, że zmienia się 12 kluczowych ustaw dla polskiego prawa, w tym prawa pracy.

REKLAMA

Stało się, Prezydent podpisał i od grudnia 2025 r. ustawa w mocy. Uprawnienia jakich nigdy nie było dla osób wykonujących pracę zarobkową (samozatrudnionych, zleceniobiorców i innych cywilnoprawnych form zatrudnienia)

Jesteśmy podekscytowani zmianami, które planowe są na 2026 r. w zakresie ustalania istnienia stosunku pracy przez inspektorów pracy decyzją, co ma zmienić tzw. "śmieciowe zatrudnienie" a przecież już od 13 grudnia 2025 r. precedensowa ustawa w mocy i uprawnienia - jakich nigdy nie było dla osób wykonujących pracę zarobkową (na zleceniu i innych cywilnoprawnych formach). Zatem i dla pracownika i dla osoby świadczącej pracę za wynagrodzeniem na innej podstawie niż stosunek pracy będzie dużo szerszy katalog praw. Poniżej wyjaśniamy o co chodzi.

Wyższe o 1200 zł emerytury i wyrównanie w kwocie 64 tys. zł. Korzystny wyrok TK z 4 czerwca 2025 r. w sprawie wcześniejszych emerytów nadal nie został opublikowany w Dzienniku Ustaw [Aktualne informacje]

Aż 200 tys. emerytów może mieć wyższe o 1200 zł emerytury i wyrównanie w kwocie 64 tys. zł. Jednak korzystny wyrok TK z 4 czerwca 2025 r. w sprawie wcześniejszych emerytów nadal nie został opublikowany w Dzienniku Ustaw. Podajemy aktualne informacje w sprawie.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA