Wydanie duplikatu świadectwa pracy dla byłego pracownika
REKLAMA
Przepisy nie regulują kwestii terminu, w jakim były pracodawca powinien wydać odpis świadectwa pracy. Powinni zatem Państwo wydać pracownikowi duplikat najszybciej, jak to możliwe, bez zbędnej zwłoki. Nie ma też przeszkód, aby posłużyć się terminami odnoszącymi się do wydawania świadectwa pracy, ale nie jest to wymóg bezwzględny.
Sytuacje losowe mogą spowodować, że były pracownik utraci oryginał świadectwa pracy. Wówczas ma prawo zwrócić się do byłego pracodawcy z wnioskiem, aby ten wydał jego odpis. Przepisy dotyczące wydawania odpisu świadectwa pracy nie regulują precyzyjnie wielu kwestii związanych z tą czynnością. Podstawą do wydania odpisu świadectwa pracy jest zwrócenie się do byłego pracodawcy z umotywowanym żądaniem wydania takiego dokumentu. Taki wniosek może złożyć były pracownik, osoba przez niego upoważniona lub – w przypadku śmierci pracownika – członek rodziny albo inna osoba będąca jego spadkobiercą. Można to uczynić w dowolnej formie, ponieważ przepisy prawa pracy nie zawierają w tym zakresie szczególnych wymagań. Żądanie to może mieć więc zarówno formę ustną, jak i pisemną. Do celów dowodowych warto jednak zadbać, aby żądanie wydania duplikatu świadectwa miało formę pisemną.
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat
REKLAMA