W jaki sposób reagować na zmiany w firmie
REKLAMA
Zmiany w firmie są nieodzownym elementem jej funkcjonowania. Ich rodzaj oraz siła zależą od wielu czynników i celu, jaki ma zostać osiągnięty. Niekiedy zmianą będzie przeniesienie siedziby firmy, innym razem zatrudnienie nowego prezesa, a czasem fuzja z organizacją konkurencyjną. Omawiany przypadek jest zmianą dość trudną dla zarządu i pracowników, bowiem dotyczy przejęcia przez większe przedsiębiorstwo, a więc istnieje zagrożenie zatracenia tożsamości firmy i jej kultury oraz modyfikacji w dotychczasowym profilu działania. Zdarza się jednak, że obawy przerastają realne problemy, z jakimi trzeba będzie się zmierzyć. Wyobraźnia ludzka potrafi tworzyć wybujałe czarne scenariusze, opierając się jedynie na pogłoskach, niedopowiedzeniach i niewielkich transformacjach w organizacji. Warto się zatrzymać i zrozumieć zachodzące w firmie zmiany oraz ich celowość. Trzeba dać sobie i firmie czas, gdyż każda zmiana wymaga pewnych poświęceń i cierpliwości, jednak efekt może być zaskakująco pozytywny. Otwartość umysłu i wiedza to elementy nieodzowne w procesie wdrażania zmian.
Zmiana i sens jej wprowadzenia
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat