Jak efektywnie prowadzić proces rekrutacji w perspektywie działań z zakresu employer branding
REKLAMA
Najważniejszym założeniem przy prowadzeniu rekrutacji w firmie jest powiązanie jej ze strategią firmy i/lub planami operacyjnymi firmy oraz wpisanie jej w strategię HRM, w której jednym z najważniejszych elementów jest employer branding – twierdzi Dorota Skowrońska, dyrektor Działu Personalnego w Cushman & Wakefield Polska. Jej zdanie podziela Marek Kozłowski, szef employer brandingu w Grupie StepStone.pl, który podkreśla, że wszystkie osoby uczestniczące w prowadzonym procesie rekrutacji powinniśmy potraktować w perspektywie marketingowej. Chodzi tu o uwzględnienie w zakresie pozyskiwania nowych pracowników zarówno potrzeb pracodawców, jak i oczekiwań kandydatów. Powinniśmy sprawić, aby bez względu na ostateczny wynik procesu kandydat miał poczucie, że przebiegał on według jasnych zasad. W efekcie być może będzie aplikował po raz kolejny lub poleci firmę swoim znajomym. Podstawą jest dobrze opracowana strategia, a jej przykłady możemy czerpać z firm działających na polskim rynku. – Budowanie skutecznego wizerunku pracodawcy wg Cushman & Wakefield to kilka etapów: zdefiniowanie grupy docelowej kandydatów, zdefiniowanie odpowiednich kanałów komunikacji, projekt reklamy kształtującej świadomość marki i komunikacja z kandydatami – wylicza Dorota Skowrońska.
Zainwestuj w rekrutację
Treść jest dostępna bezpłatnie,
wystarczy zarejestrować się w serwisie
Załóż konto aby otrzymać dostęp do pełnej bazy artykułów oraz wszystkich narzędzi
Posiadasz już konto? Zaloguj się.REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat