REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przyjazne organizacje lepiej radzą sobie z wyzwaniami biznesowymi

Subskrybuj nas na Youtube
przyjazne organizacje lepiej radzą sobie z wyzwaniami biznesowymi
przyjazne organizacje lepiej radzą sobie z wyzwaniami biznesowymi
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Poszanowanie życia prywatnego, narzędzia sprzyjające decyzyjności w planowaniu własnego czasu, wspieranie pracowników w momentach szczególnej wrażliwości. Dlaczego nowocześnie zarządzane organizacje tak silnie stawiają na pogodzenie różnorodnych potrzeb swoich ludzi z rzeczywistością biznesową?

Przyjazne organizacje lepiej radzą sobie z wyzwaniami 

Wbrew powszechnej opinii, oczekiwania pracowników nie zmieniły się wcale aż tak bardzo w ciągu ostatnich 10 czy 20 lat. Nareszcie doczekały się one natomiast należnego zrozumienia, docenienia i adekwatnej odpowiedzi ze strony coraz bardziej świadomych organizacji. Aby przyciągać talenty, jakich potrzebują firmy zorientowane na rozwój, konieczne jest stworzenie środowiska, w którym pracownicy nie tylko mogą realizować swój pełen zawodowy potencjał, ale też znajdują oparcie mierząc się z wyzwaniami związanymi z łączeniem wielu ról społecznych. Wyniki wielu badań wskazują jednoznacznie, że stricte biznesowe korzyści z takiego podejścia warte są dodatkowego wysiłku, którego ono wymaga.

REKLAMA

Autopromocja

Kraft Heinz to dynamiczna firma kształtowana z poszanowaniem zasad zrównoważonego rozwoju. Szczególnie wysoko cenimy innowacje i kompetencje zespołowe. Dlatego koncentrujemy się na budowaniu kultury opartej o empatyczne podejście do pracowników i coachingowy styl zarządzania. Jego filarami są między innymi Smart Working Rules oraz wsparcie rodziców w miejscu pracy.

Czym są Smart Working Rules?

Świat – na szczęście - odchodzi od sztywno wyznaczonych godzin pracy i założenia, że każdy pracownik powinien być dostępny w dokładnie takich samych ramach czasowych, a w razie potrzeby – także później lub wcześniej. W Kraft Heinz uważamy, że pewna elastyczność powinna leżeć nie tylko po stronie pracownika, ale także organizacji. Dlatego stworzyliśmy innowacyjny program Smart Working Rules, który odzwierciedla nasze zasady i wartości oraz zbudowany jest na szacunku do życia prywatnego każdej osoby.

Wierzymy w to, że nasi ludzie są gotowi wziąć odpowiedzialność za wypełnienie swojej roli w organizacji. Doskonale wiedzą też, kiedy pracują najefektywniej i powinni mieć możliwość kształtowania swojego rozkładu dnia. Dlatego podstawą Smart Working Rules jest ruchomy czas rozpoczęcia pracy - między godziną 7:00 a 10:00, przy uwzględnieniu potrzeby obecności na ważnych spotkaniach.

Gdy plan spotkań nie pozwala na przerwy, dostrzegamy nie tylko spadek efektywności, ale także komfortu i satysfakcji z pracy. Oczywiste jest, że pomiędzy zebraniami wszyscy mamy potrzebę zaparzenia sobie kawy czy herbaty, zjedzenia czegoś, a często także przygotowania się na kolejne spotkanie – na przykład sprawdzenia aktualnych danych dotyczących projektu. Aby każdy z pracowników miał zapewniony ten podstawowy komfort, zalecamy planowanie spotkań na 25 minut zamiast 30 oraz na 55 minut w miejsce pełnej godziny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Istotnym czynnikiem stresu w organizacjach są e-maile, które docierają pod koniec dnia pracy lub po jego zakończeniu i wzbudzają poczucie konieczności szybkiej odpowiedzi. Dlatego w ramach oficjalnej polityki firmy określiliśmy, że wiadomości wysłane w późnych godzinach nie wymagają niezwłocznego ustosunkowania się. Idąc dalej, wprowadziliśmy także strefę czasową no call zone - przed godziną 8:30 i po 17:30 staramy się nie kontaktować się z pracownikami z wyjątkiem sytuacji pilnych. W godzinach 12:30-13:30 zarządziliśmy natomiast strefę no meeting zone. Każdy z pracowników Kraft Heinz otrzymuje ten czas do zagospodarowania na dowolny cel. Może to być przerwa na pracę własną, obiad czy dokształcanie się. Spotkania są także wykluczone w każdy piątek od godziny 16:00 – to czas na rozwój pracowników i podsumowanie tygodnia

Gdy pracownik jest także rodzicem

Różnorodność w miejscu pracy zwiększa kreatywność i prawdopodobieństwo znajdowania dobrych rozwiązań w wielu sytuacjach, także tych nieprzewidywalnych, w które obfitują dzisiejsze czasy. Z tego powodu staje się realną potrzebą biznesową. Różnorodność nie pojawia się jednak w organizacji samoistnie, jeśli nie jest wspierana z zaangażowaniem, a jednocześnie dozą delikatności i zrozumienia dla odmienności. Prawdziwie zaangażowaną, empatyczną i wspierającą postawę organizacja ma szansę pokazać zwłaszcza wtedy, gdy pracownicy za sprawą wrażliwego położenia mają szczególne potrzeby. To sytuacja między innymi wszystkich rodziców. Bycie zaangażowanym i obecnym w życiu dziecka to przecież jedno z najtrudniejszych wyzwań. W Kraft Heinz postawiliśmy sobie za cel ułatwienie pracownikom łączenia zawodowych i osobistych ról życiowych.

Pierwszym obszarem, w którym wychodzimy naprzeciw rodzicom, jest bezpieczeństwo na poziomie finansowym. Pracownik zatrudniony w Kraft Heinz otrzymuje specjalny dodatek pracowniczy, zwiększający wysokość zasiłku wypłacanego podczas urlopu macierzyńskiego i rodzicielskiego. Przez pierwsze sześć miesięcy urlop jest płatny w 100%, natomiast pozostała jego część - w 80%. Aby otrzymać benefit, nie trzeba składać dodatkowych wniosków. Oprócz dodatków finansowych, każde nowonarodzone dziecko otrzymuje wyprawkę, składającą się z najpotrzebniejszych rzeczy: ubrań, zabawek czy produktów higienicznych po to, aby pierwsze dni z noworodkiem były zdecydowanie łatwiejsze dla rodziców.

Rodzic w trakcie procesu wychowywania dziecka mierzy się z wieloma problemami. Jednym z nich jest ograniczony czas wolny dla siebie. W związku z tym firma przygotowała bezpłatny kurs online „Godzina dla siebie”, który składa się z modułowych lekcji online. Dedykowane ćwiczenia i informacje dostępne są przez całą dobę. W ramach programu rodzice mogą podzielić się wiedzą i doświadczeniem na tematy związane m.in. z trudnościami wychowawczymi. Program ma za zadanie nie tylko dostarczyć merytoryczną wiedzę, ale też przywołać uśmiech od ucha do ucha.

Firma jest także uczestnikiem akcji „Dwie godziny dla Rodziny”, dwa razy w roku oferując pracownikom dwie godziny wolne od pracy, do spędzenia z najbliższymi.

Różnorodność wygrywa

Tworząc przyjazne warunki pracy i dostosowując się do różnych rytmów dnia wspieramy różnorodność. Jesteśmy organizacją umożliwiającą każdemu odnalezienie swojego miejsca w naszych szeregach. Zapewnienie wielości perspektyw w zespołach Kraft Heinz sprawia, że jesteśmy silniejsi, ciekawsi i bardziej innowacyjni. Zyskujemy też większy dostęp do talentów i umiejętności, które wspierają rozwój organizacji. Podejście takie popierają bardzo konkretne przesłanki biznesowe. Większe przychody z innowacji w grupie firm o ponadprzeciętnie zróżnicowanych zespołach wykazało między innymi badanie przeprowadzone przez Boston Consulting Group, a przewaga wyniosła aż 19%.[1] Dodatkowo, firmy te mają tendencję do osiągania wyższej rentowności.

Kraft Heinz jest organizacją nastawioną na innowacje, między innymi w zakresie dopasowywania oferty do potrzeb różnorodnej grupy konsumentów oraz w obszarze coraz bardziej ekologicznych opakowań. Mamy teraz czas szczególnie intensywnego rozwoju, a nasi konsumenci dostarczają nam ogromnej inspiracji. Dla firm znajdujących się w sytuacji podobnej do naszej, różnorodność i narzędzia ją budujące stanowią podstawę. Dostarczają bazy koniecznej, aby wykorzystać współczesny potencjał rynkowy.

Marta Pilczuk, dyrektor zarządzająca Kraft Heinz w Polsce

[1] Źródło: https://hbr.org/2018/01/how-and-where-diversity-drives-financial-performance


 

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Maj 2025: kalendarz do druku [PDF]

Pobierz kalendarz maja 2025 do druku z miejscem na notatki. Maj 2025 roku zawiera dwa święta ustawowo wolne od pracy. W tym miesiącu jest również Dzień Matki. Najważniejsze daty już są zaznaczone. Wydrukuj i dopisz swoje notatki.

Niedziele handlowe - maj 2025

Najbliższa niedziela handlowa wypada 27 kwietnia 2025 r. Czy w maju i czerwcu również będą niedziele handlowe? Sprawdź kalendarz niedziel handlowych i niehandlowych.

Maj 2025 – dni wolne, godziny pracy

Maj 2025 – dni wolne i godziny pracy czyli jaka jest norma godzin pracy w miesiącu. Kalendarz maja w 2025 roku zawiera 2 święta ustawowo wolne od pracy. Jedno z nich wypada w sobotę, a to oznacza dodatkowy dzień wolny w tym miesiącu.

Albo matka albo ojciec. Tylko jedno skorzysta z tego uprawnienia

W prawie pracy jest wiele uprawnień rodzicielskich. Pracownicy będący rodzicami mają dodatkowe przywileje jak urlopy, przerwy w pracy, łatwiejszy dostęp do elastycznej organizacji pracy, np. pracy zdalnej. Niektóre prawa przysługują tylko jednemu z rodziców dziecka. Czy 2 dni albo 16 godzin wolnego w roku na opiekę nad dzieckiem zdrowym przysługuje matce i ojcu dziecka?

REKLAMA

Podwyżki w budżetówce 2025. Jak zmienią się pensje nauczycieli, urzędników i pracowników samorządowych?

Rok 2025 przynosi kolejne napięcia w sektorze publicznym. Rząd zapowiada kontynuację polityki wzrostu wynagrodzeń w budżetówce, ale samorządy alarmują: „nie mamy z czego płacić”. Jakie grupy zawodowe mogą liczyć na realny wzrost pensji? Kto sfinansuje podwyżki – budżet centralny czy gminy? I czy te zmiany wystarczą, by zatrzymać falę odejść z sektora publicznego?

Odprawy pracownicze w 2025 r.

Odprawy pracownicze w 2025 r. są bardzo różnorodne. Kwoty i zasady wypłaty świadczeń finansowych różnią się oczywiście od sytuacji, w jakiej znajdzie się pracownik, ale też od zawodu jaki wykonuje. Poniżej opis kilku przykładowych odpraw, jakie może uzyskać pracownik.

Zwolnienie od pracy z powodu siły wyższej: zasady, wynagrodzenie, wniosek. Czy pracodawca może odmówić?

Od 2023 r. Kodeks pracy daje pracownikom nowe uprawnienie – możliwość skorzystania ze zwolnienia od pracy z powodu działania siły wyższej. Kiedy można skorzystać ze zwolnienia z powodu działania siły wyższej? Czy pracodawca może odmówić?

Wynagrodzenia wzrosną nawet do 12 tys. zł brutto. Sprawdzamy, kto może liczyć na taką podwyżkę w budżetówce

To już pewne — część pracowników budżetówki w 2025 r. może liczyć na wynagrodzenie zbliżające się do 12 tys. zł brutto. Choć brzmi to jak rewolucja płacowa, w rzeczywistości podwyżki obejmą tylko wybrane grupy zawodowe. Kto skorzysta najwięcej? Czy to zapowiedź wyrównywania wynagrodzeń w sektorze publicznym, czy jedynie korekta inflacyjna dla wybranych?

REKLAMA

Wielka Sobota: do której sklepy są otwarte? Od 1 tys. zł do 100 tys. zł kary dla pracodawcy [Ostrzeżenie PIP]

Wielka Sobota - do której sklepy są otwarte? PIP ostrzega pracodawców zatrudniających pracowników w Wielką Sobotę. 19 kwietnia 2025 r. pracownicy handlu nie mogą pracować ponad wskazany w przepisach czas. Do której godziny można pracować w Wielką Sobotę?

Rewolucja w naliczaniu stażu pracy od 2026 roku. Od umów zlecenia i działalności gospodarczej będą zależeć uprawnienia pracownicze

Od 1 stycznia 2026 r. mają wejść w życie istotne zmiany w Kodeksie pracy, które wpłyną na sposób naliczania stażu pracy. Projektowana nowelizacja przewiduje, że do stażu pracy będą wliczane nie tylko okresy zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, ale także inne formy aktywności zawodowej, takie jak umowy zlecenia, prowadzenie działalności gospodarczej czy służba w niektórych formacjach mundurowych. Zmiany te mają na celu zwiększenie uprawnień pracowniczych, w tym prawa do dłuższego urlopu wypoczynkowego, wyższych odpraw czy dodatków stażowych.

REKLAMA