REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przyjazne organizacje lepiej radzą sobie z wyzwaniami biznesowymi

Subskrybuj nas na Youtube
przyjazne organizacje lepiej radzą sobie z wyzwaniami biznesowymi
przyjazne organizacje lepiej radzą sobie z wyzwaniami biznesowymi
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Poszanowanie życia prywatnego, narzędzia sprzyjające decyzyjności w planowaniu własnego czasu, wspieranie pracowników w momentach szczególnej wrażliwości. Dlaczego nowocześnie zarządzane organizacje tak silnie stawiają na pogodzenie różnorodnych potrzeb swoich ludzi z rzeczywistością biznesową?

Przyjazne organizacje lepiej radzą sobie z wyzwaniami 

Wbrew powszechnej opinii, oczekiwania pracowników nie zmieniły się wcale aż tak bardzo w ciągu ostatnich 10 czy 20 lat. Nareszcie doczekały się one natomiast należnego zrozumienia, docenienia i adekwatnej odpowiedzi ze strony coraz bardziej świadomych organizacji. Aby przyciągać talenty, jakich potrzebują firmy zorientowane na rozwój, konieczne jest stworzenie środowiska, w którym pracownicy nie tylko mogą realizować swój pełen zawodowy potencjał, ale też znajdują oparcie mierząc się z wyzwaniami związanymi z łączeniem wielu ról społecznych. Wyniki wielu badań wskazują jednoznacznie, że stricte biznesowe korzyści z takiego podejścia warte są dodatkowego wysiłku, którego ono wymaga.

REKLAMA

Autopromocja

Kraft Heinz to dynamiczna firma kształtowana z poszanowaniem zasad zrównoważonego rozwoju. Szczególnie wysoko cenimy innowacje i kompetencje zespołowe. Dlatego koncentrujemy się na budowaniu kultury opartej o empatyczne podejście do pracowników i coachingowy styl zarządzania. Jego filarami są między innymi Smart Working Rules oraz wsparcie rodziców w miejscu pracy.

Czym są Smart Working Rules?

REKLAMA

Świat – na szczęście - odchodzi od sztywno wyznaczonych godzin pracy i założenia, że każdy pracownik powinien być dostępny w dokładnie takich samych ramach czasowych, a w razie potrzeby – także później lub wcześniej. W Kraft Heinz uważamy, że pewna elastyczność powinna leżeć nie tylko po stronie pracownika, ale także organizacji. Dlatego stworzyliśmy innowacyjny program Smart Working Rules, który odzwierciedla nasze zasady i wartości oraz zbudowany jest na szacunku do życia prywatnego każdej osoby.

Wierzymy w to, że nasi ludzie są gotowi wziąć odpowiedzialność za wypełnienie swojej roli w organizacji. Doskonale wiedzą też, kiedy pracują najefektywniej i powinni mieć możliwość kształtowania swojego rozkładu dnia. Dlatego podstawą Smart Working Rules jest ruchomy czas rozpoczęcia pracy - między godziną 7:00 a 10:00, przy uwzględnieniu potrzeby obecności na ważnych spotkaniach.

REKLAMA

Gdy plan spotkań nie pozwala na przerwy, dostrzegamy nie tylko spadek efektywności, ale także komfortu i satysfakcji z pracy. Oczywiste jest, że pomiędzy zebraniami wszyscy mamy potrzebę zaparzenia sobie kawy czy herbaty, zjedzenia czegoś, a często także przygotowania się na kolejne spotkanie – na przykład sprawdzenia aktualnych danych dotyczących projektu. Aby każdy z pracowników miał zapewniony ten podstawowy komfort, zalecamy planowanie spotkań na 25 minut zamiast 30 oraz na 55 minut w miejsce pełnej godziny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Istotnym czynnikiem stresu w organizacjach są e-maile, które docierają pod koniec dnia pracy lub po jego zakończeniu i wzbudzają poczucie konieczności szybkiej odpowiedzi. Dlatego w ramach oficjalnej polityki firmy określiliśmy, że wiadomości wysłane w późnych godzinach nie wymagają niezwłocznego ustosunkowania się. Idąc dalej, wprowadziliśmy także strefę czasową no call zone - przed godziną 8:30 i po 17:30 staramy się nie kontaktować się z pracownikami z wyjątkiem sytuacji pilnych. W godzinach 12:30-13:30 zarządziliśmy natomiast strefę no meeting zone. Każdy z pracowników Kraft Heinz otrzymuje ten czas do zagospodarowania na dowolny cel. Może to być przerwa na pracę własną, obiad czy dokształcanie się. Spotkania są także wykluczone w każdy piątek od godziny 16:00 – to czas na rozwój pracowników i podsumowanie tygodnia

Gdy pracownik jest także rodzicem

Różnorodność w miejscu pracy zwiększa kreatywność i prawdopodobieństwo znajdowania dobrych rozwiązań w wielu sytuacjach, także tych nieprzewidywalnych, w które obfitują dzisiejsze czasy. Z tego powodu staje się realną potrzebą biznesową. Różnorodność nie pojawia się jednak w organizacji samoistnie, jeśli nie jest wspierana z zaangażowaniem, a jednocześnie dozą delikatności i zrozumienia dla odmienności. Prawdziwie zaangażowaną, empatyczną i wspierającą postawę organizacja ma szansę pokazać zwłaszcza wtedy, gdy pracownicy za sprawą wrażliwego położenia mają szczególne potrzeby. To sytuacja między innymi wszystkich rodziców. Bycie zaangażowanym i obecnym w życiu dziecka to przecież jedno z najtrudniejszych wyzwań. W Kraft Heinz postawiliśmy sobie za cel ułatwienie pracownikom łączenia zawodowych i osobistych ról życiowych.

Pierwszym obszarem, w którym wychodzimy naprzeciw rodzicom, jest bezpieczeństwo na poziomie finansowym. Pracownik zatrudniony w Kraft Heinz otrzymuje specjalny dodatek pracowniczy, zwiększający wysokość zasiłku wypłacanego podczas urlopu macierzyńskiego i rodzicielskiego. Przez pierwsze sześć miesięcy urlop jest płatny w 100%, natomiast pozostała jego część - w 80%. Aby otrzymać benefit, nie trzeba składać dodatkowych wniosków. Oprócz dodatków finansowych, każde nowonarodzone dziecko otrzymuje wyprawkę, składającą się z najpotrzebniejszych rzeczy: ubrań, zabawek czy produktów higienicznych po to, aby pierwsze dni z noworodkiem były zdecydowanie łatwiejsze dla rodziców.

Rodzic w trakcie procesu wychowywania dziecka mierzy się z wieloma problemami. Jednym z nich jest ograniczony czas wolny dla siebie. W związku z tym firma przygotowała bezpłatny kurs online „Godzina dla siebie”, który składa się z modułowych lekcji online. Dedykowane ćwiczenia i informacje dostępne są przez całą dobę. W ramach programu rodzice mogą podzielić się wiedzą i doświadczeniem na tematy związane m.in. z trudnościami wychowawczymi. Program ma za zadanie nie tylko dostarczyć merytoryczną wiedzę, ale też przywołać uśmiech od ucha do ucha.

Firma jest także uczestnikiem akcji „Dwie godziny dla Rodziny”, dwa razy w roku oferując pracownikom dwie godziny wolne od pracy, do spędzenia z najbliższymi.

Różnorodność wygrywa

Tworząc przyjazne warunki pracy i dostosowując się do różnych rytmów dnia wspieramy różnorodność. Jesteśmy organizacją umożliwiającą każdemu odnalezienie swojego miejsca w naszych szeregach. Zapewnienie wielości perspektyw w zespołach Kraft Heinz sprawia, że jesteśmy silniejsi, ciekawsi i bardziej innowacyjni. Zyskujemy też większy dostęp do talentów i umiejętności, które wspierają rozwój organizacji. Podejście takie popierają bardzo konkretne przesłanki biznesowe. Większe przychody z innowacji w grupie firm o ponadprzeciętnie zróżnicowanych zespołach wykazało między innymi badanie przeprowadzone przez Boston Consulting Group, a przewaga wyniosła aż 19%.[1] Dodatkowo, firmy te mają tendencję do osiągania wyższej rentowności.

Kraft Heinz jest organizacją nastawioną na innowacje, między innymi w zakresie dopasowywania oferty do potrzeb różnorodnej grupy konsumentów oraz w obszarze coraz bardziej ekologicznych opakowań. Mamy teraz czas szczególnie intensywnego rozwoju, a nasi konsumenci dostarczają nam ogromnej inspiracji. Dla firm znajdujących się w sytuacji podobnej do naszej, różnorodność i narzędzia ją budujące stanowią podstawę. Dostarczają bazy koniecznej, aby wykorzystać współczesny potencjał rynkowy.

Marta Pilczuk, dyrektor zarządzająca Kraft Heinz w Polsce

[1] Źródło: https://hbr.org/2018/01/how-and-where-diversity-drives-financial-performance


 

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Realia pracy tymczasowej. Co liczy się dziś dla firm i kandydatów? [Badanie]

Na rynku pracy, gdzie coraz trudniej o trwałość i przewidywalność, głos pracowników oraz pracodawców staje się jednym z najczulszych barometrów zmian. Job Impulse co roku bada poziom satysfakcji obu tych grup. Najnowsze wyniki wskazują, że oczekiwania wobec agencji dynamicznie rosną: firmy domagają się sprawnych, natychmiastowych rekrutacji, ale przy zachowaniu wysokiej jakości procesów i maksymalnym ograniczeniu rotacji. Z kolei pracownicy tymczasowi coraz wyraźniej sygnalizują potrzebę stabilności, poszerzania systemu benefitów, a także obsługi formalności online.

Lipiec 2025 – dni wolne, godziny pracy

Lipiec 2025 – dni wolne od pracy i godziny pracy. To najbardziej zapracowany miesiąc w roku. Jaki jest wymiar czasu pracy w lipcu? Czy kalendarz dni wolnych od pracy przewiduje święta w tym miesiącu?

Wyzwania dla pracodawców w zakresie wynagrodzeń. Zmiany pomogą zmniejszyć rotację pracowników

Połowa polskich pracowników uważa, że zarabia za mało. To powód dużej rotacji pracowników. Jakie wyzwania stoją przed pracodawcami? Co muszą zmienić, aby zmniejszyć rotację w firmie?

Raz w roku 14 dni z rzędu urlopu wypoczynkowego? Czy to obowiązek pracownika?

Czy pracownik musi raz w roku kalendarzowym wykorzystać 14 dni urlopu wypoczynkowego z rzędu? Zgodnie z art. 162 Kodeksu pracy na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części, ale co najmniej jedna część wypoczynku powinna trwać nie mniej niż 14 kolejnych dni kalendarzowych.

REKLAMA

Nie do 5 000 zł a do 46 000 zł: nowe przepisy już w mocy. Poszła w górę wysokość grzywny za wykroczenia przeciwko przepisom ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych

Nie do 5 000 zł a do 46 000 zł. Aż 9. krotnie poszła w górę wysokość grzywny za wykroczenia przeciwko przepisom ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Kto zyska a kto straci i dlaczego tak się stało? Ustawodawca reaguje na bieżącą sytuację na rynku pracy. Tym samym znowelizowano najistotniejszą ustawą w obszarze ubezpieczeń społecznych jaką jest ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 350, dalej jako: ustawa). Zatem za co można nałożyć taką grzywnę?

Sprawdź, którym liderem jesteś: kontroler, terapeuta, mesjasz, eko-lider [Zarządzanie]

Dr Simon Western wyróżnia 4 typy liderów w firmach: terapeuta, mesjasz, kontroler i eko-lider. Który typ przywództwa został uszyty na miarę naszych czasów? Sprawdź, którym typem lidera jesteś.

Nadchodzi jawność wynagrodzeń. Co się zmieni?

94% kandydatów do pracy przez brak widełek płacowych w ogłoszeniu rezygnuje z aplikowania, nawet jeśli oferta jest atrakcyjna dla rozwoju ich ścieżki kariery. Nadchodzi jawność wynagrodzeń. Co to oznacza? Czy podanie widełek płacowych w ogłoszeniach o pracę będzie obowiązkowe?

Lipiec 2025: jakie zmiany i ważne daty w prawie pracy i ubezpieczeń społecznych?

Lipiec 2025 r. przyniósł ważne zmiany w prawie pracy i ubezpieczeń społecznych. Zmiany mają wpływ na sytuację pracowników, pracodawców, osób z niepełnosprawnościami, przedsiębiorców, osób bezrobotnych, stażystów i dla wielu innych grup. Wchodzi w życie sporo nowych przepisów - jedne są bardziej niszowe - bo dotyczące np. zatrudnienia w służbach, a drugie mniej, odnoszące się do wielu osób. Przypominamy też jakie są ważne terminy kadrowo-płacowe, które powinny być dochowane w lipcu 2025 r.

REKLAMA

Czy certyfikacja ISO nadal ma sens?

Zarządzanie jakością, zarządzanie środowiskowe, systemy zapewniania bezpieczeństwa i higieny pracy czy czystości mikrobiologicznej – nowoczesne organizacje, szczególnie te, działające globalnie, porządkują wewnętrzne procesy własnymi procedurami. Czy w tej sytuacji certyfikacja ISO nadal ma sens? – Bez wątpienia. I to nie tylko po to, żeby zwiększyć konkurencyjność i wiarygodność w oczach kontrahentów – przekonuje Katarzyna Petrusiewicz, ekspert CWS Workwear.

Najbardziej szanowane zawody 2025. B2B, outsourcing i praca tymczasowa wypierają umowę o pracę

Jakie zawody są obecnie najbardziej szanowane przez społeczeństwo? Na końcu listy znajdują się posłowie, europosłowie, samorządowcy, influencerzy i youtuberzy. Zmienia się idealna wizja pracy - B2B, outsourcing i praca tymczasowa wypierają umowę o pracę.

REKLAMA