| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > BHP > Wypadki przy pracy i choroby > Jak zapoznać poszkodowanego z protokołem?

Jak zapoznać poszkodowanego z protokołem?

Po zgłoszeniu przez pracownika wypadku przy pracy pracodawca powołał zespół powypadkowy. W trakcie postępowania powypadkowego zakończył się okres, na który została zawarta z pracownikiem umowa o pracę na czas określony. Pracodawca nie podpisał z pracownikiem kolejnej umowy o pracę. Po zakończeniu postępowania powypadkowego zespół powypadkowy sporządził protokół ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy. Ze względu na to, że poszkodowany nie odpowiadał na telefony, sms-y ani e-maile, pracodawca przesłał protokół powypadkowy poszkodowanemu pocztą (aby mógł on zapoznać się z treścią dokumentacji) wraz z pouczeniem o prawie do wniesienia uwag i zastrzeżeń. Poszkodowany nie odebrał przesyłki poleconej, która po upływie 14 dni została zwrócona pracodawcy. Czy pracodawca może w takiej sytuacji zatwierdzić protokół powypadkowy?

Pracodawca powinien dołączyć do dokumentacji dowody nadania oraz zwrotu korespondencji i zatwierdzić protokół powypadkowy w dniu zwrotu go przez pocztę do zakładu pracy.

UZASADNIENIE

Tryb sporządzania protokołu powypadkowego, w tym terminy i kolejność składania podpisów na protokole, reguluje rozporządzenie z 1 lipca 2009 r. w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy. Po sporządzeniu protokołu, jest on podpisywany przez członków zespołu powypadkowego i przekazywany poszkodowanemu w celu zapoznania się z treścią i wniesienia ewentualnych uwag i zastrzeżeń.

WAŻNE!

Poszkodowany powinien zapoznać się z treścią protokołu przed jego zatwierdzeniem przez pracodawcę, czyli w ciągu 5 dni kalendarzowych od daty sporządzenia dokumentu.

Warto pamiętać, że zapoznanie się z treścią protokołu powypadkowego oraz wniesienie do niego uwag i zastrzeżeń jest prawem poszkodowanego, natomiast zatwierdzenie protokołu jest obowiązkiem pracodawcy. W związku z tym pracodawca powinien wykorzystać wszystkie przewidziane prawem możliwości dostarczenia dokumentacji poszkodowanemu. W sytuacji kiedy pracodawca nie ma żadnego kontaktu z poszkodowanym pracownikiem, wówczas powinien przesłać dokumenty pocztą, listem poleconym wraz ze stosownym pouczeniem.

reklama

Autor:

specjalista ds. bhp, wykładowca Politechniki Warszawskiej

Źródło:

INFOR

Narzędzia kadrowego

POLECANE

UMOWY ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Porad Finansowo-Księgowych dr Piotr Rojek Sp. z o.o.

Kancelaria audytorska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »