500 zł na dziecko - wniosek online
REKLAMA
REKLAMA
1 kwietnia rusza program „Rodzina 500 plus”. Rodzice i opiekunowie otrzymają miesięcznie 500 zł na każde drugie i kolejne dziecko lub na pierwsze w przypadku udokumentowania niskich dochodów. Wnioski o przyznanie środków z rządowego programu można już składać w siedzibie urzędu gminy. Istnieje także możliwość wypełnienia wniosku w systemie bankowości elektronicznej. Ci, którzy mają konto m.in. w serwisie Pekao24, mogą wystąpić o środki za jego pośrednictwem.
REKLAMA
– Wypełnienie wniosku o świadczenia z programu „Rodzina 500 plus” możemy wykonać na dwa sposoby – wyjaśnia Paweł Sypka, kierownik zespołu w Departamencie Bankowości Elektronicznej Banku Pekao SA. – Najłatwiej wykonać to poprzez system bankowości elektronicznej. Wymagane są przede wszystkim dane wnioskodawcy, a większość danych jest uzupełniana automatycznie przez system banku. Następnie należy uzupełnić dane dzieci, na które przysługuje świadczenie, w tym m.in. PESEL, imię i nazwisko.
Polecamy produkt: Rodzina 500+ (PDF)
Większość rodzin skorzysta z trybu uproszczonego podczas składania wniosku. Dotyczy on osób, którym świadczenie przysługuje na drugie i kolejne dziecko, czyli w rodzinach, w których dochód na jedną osobę przekracza 800 zł netto (w przypadku rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne – 1200 zł). Ich wniosek z banku trafi za pośrednictwem systemu Emp@tia do odpowiednich jednostek samorządu, gdzie zostanie zweryfikowany.
Sprawdź: Wzór wniosku o 500 zł na dziecko
– Wpisać do wniosku należy także dane członków rodziny. W tym przypadku uzupełniamy tylko te dane, których nie podaliśmy w wcześniej, tzn. podajemy tylko pozostałych członków wchodzących w skład rodziny – mówi Paweł Sypka. – Zakładając, że model rodziny to 2+2, należy wprowadzić dane współmałżonka oraz pierwszego dziecka. Ostatni krok to oświadczenia i pouczenia. W tym przypadku klient zaznacza, że zapoznał się z pewnymi oświadczeniami i pouczeniami zgodnie z wytycznymi z ustawy o pomocy państwa w wychowaniu dzieci z dnia 11 lutego 2016 roku.
Jak podkreśla Paweł Sypka, wypełnienie wniosku jest o tyle proste, że większość danych, takich jak imię nazwisko, adres, PESEL czy data urodzenia, jest automatycznie wypełniana informacjami posiadanymi przez bank. Klient podaje jedynie nazwę właściwego organu samorządowego, do którego wniosek ma trafić – urzędu gminy, miasta czy dzielnicy.
– Udostępniliśmy wyszukiwarkę, przez którą klient w łatwy i prosty sposób może taki urząd wyszukać – dodaje Paweł Sypka. – W pierwszym kroku wskazuje również rachunek do wypłaty świadczenia. Ustawiamy klientowi listę jego rachunków i domyślnie podstawiamy jeden z tych w Banku Pekao SA. Oczywiście może on zmienić go na inny numer rachunek w dowolnym banku.
Kierownik zespołu w Departamencie Bankowości Elektronicznej Banku Pekao SA przestrzega też, że raz wysłany wniosek nie może już być edytowany, warto się więc przed wysłaniem upewnić, czy wszystkie dane wprowadzone są poprawnie. Ponadto w trakcie wypełniania program dopuszcza maksymalnie 15-minutowe przerwy w wypełnianiu. Jeśli przez kwadrans, np. szukając brakujących danych, nie wypełnimy w formularzu żadnej rubryki, dane się nie zachowają i będzie trzeba wypełnianie wniosku rozpoczynać od początku.
Po pozytywnej weryfikacji wniosku klient banku będzie otrzymywał świadczenie na swoje konto. Szacuje się, że w 2016 roku do rodzin trafi łącznie 17 mld zł. W kolejnych latach, gdy będzie obowiązywał przez 12 miesięcy, kwota wzrośnie do 22–23 mld zł.
Zadaj pytanie na naszym FORUM!
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat