COT - od ZUS dla klientów
REKLAMA
5 grudnia 2012 r. prezes ZUS, Zbigniew Derdziuk, uroczyście otworzył Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS obsługujące cały kraj, a zlokalizowane w Mińsku Mazowieckim i Węgrowie, tj. na terenie działania siedleckiego oddziału ZUS.
REKLAMA
COT to specjalna usługowa infolinia Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, będąca jednym z elementów Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Można tu zasięgnąć zarówno informacji o charakterze ogólnym, jak i w sprawach indywidualnych, np. o kwocie składek zgromadzonych na indywidualnym koncie. Za pośrednictwem COT można również zarezerwować wizytę w placówce ZUS, a nawet złożyć niektóre z udostępnianych przez Zakład wniosków, niewymagających podpisu elektronicznego. Przekazanie jakichkolwiek spersonalizowanych wiadomości przez konsultantów COT poprzedzone jest uwierzytelnieniem dzwoniącego klienta, który musi podać w tym celu specjalny identyfikator i PIN, nadawane przy okazji rejestracji własnego profilu na Platformie Usług Elektronicznych.
Konsultanci Centrum Obsługi Telefonicznej dostępni są od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00–18.00. Poza tymi godzinami, a także w weekendy do dyspozycji klientów ZUS pozostaje Automatyczny System Informacyjny COT.
Numery telefonów COT:
- 801 400 987 – dla telefonów stacjonarnych,
- (22) 560 16 00 – dla telefonów stacjonarnych i komórkowych.
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat