REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zasiłek dla bezrobotnych 2024. Ile do ręki od 1 czerwca [brutto-netto]

Zasiłek dla bezrobotnych wyższy od 1 czerwca 2024 r. Znamy kwoty brutto i netto
Zasiłek dla bezrobotnych wyższy od 1 czerwca 2024 r. Znamy kwoty brutto i netto
Emilia Panufnik
Infor.pl

REKLAMA

REKLAMA

Od 1 czerwca 2024 r. wzrosły kwoty brutto i netto zasiłku dla bezrobotnych. Ile wynosi zasiłek dla bezrobotnych od czerwca? Kto ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych? Jak długo można dostawać zasiłek dla bezrobotnych?

Podwyżka zasiłku dla bezrobotnych od 1 czerwca 2024 r. O ile? Jakie kwoty netto i brutto?

Od 1 czerwca 2024 r. (jak co roku) wzrastają kwoty zasiłku dla bezrobotnych. Od tego dnia wysokość zasiłku dla bezrobotnych, o którym mowa w art. 72 ust. 1 ustawy z 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, przyznanego:
1) po dniu 31 grudnia 2009 r., wynosi:
a) 1662,00 zł - w okresie pierwszych 90 dni posiadania prawa do zasiłku,
b) 1305,20 zł - w okresie kolejnych dni posiadania prawa do zasiłku;
2) do dnia 31 grudnia 2009 r., wynosi 979,10 zł.

Waloryzacja zasiłku dla bezrobotnych w 2024 roku  wynika z Obwieszczenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z 22 maja 2024 r. w sprawie wysokości zasiłku dla bezrobotnych. Ta waloryzacja jest co roku przeprowadzana w oparciu o średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem w poprzednim roku. Przy czym nie dokonuje się waloryzacji jeżeli ww. średnioroczny poziom cen nie zmienił się lub uległ zmniejszeniu.

Są to oczywiście kwoty brutto. I są to kwoty zasiłku podstawowego dla bezrobotnych.

Bowiem trzeba wiedzieć, że na podstawie art. 72 ww. ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, wysokość zasiłku dla bezrobotnych zależy od „okresu uprawniającego do zasiłku" i wynosi: 
80% kwoty zasiłku podstawowego dla bezrobotnych posiadających okres uprawniający do zasiłku wynoszący mniej niż 5 lat,
100% kwoty zasiłku dla bezrobotnych posiadających okres uprawniający do zasiłku wynoszący od 5 lat do 20 lat,
120% kwoty zasiłku podstawowego dla bezrobotnych posiadających okres uprawniający do zasiłku wynoszący co najmniej 20 lat.

A zatem od 1 czerwca 2024 r. będą obowiązywać następujące kwoty (brutto – netto) zasiłku dla bezrobotnych (dotyczą zasiłków przyznanych od 2010 roku):

80% kwoty zasiłku podstawowego: 
1329,60 zł brutto (1209,94 zł netto) - w okresie pierwszych 90 dni posiadania prawa do zasiłku,
1044,16 zł brutto (950,19 zł netto) - w okresie kolejnych dni posiadania prawa do zasiłku.

100% kwoty zasiłku dla bezrobotnych (zasiłek podstawowy):
1662,00 zł brutto (1512,42 zł netto) - w okresie pierwszych 90 dni posiadania prawa do zasiłku,
1305,20 zł brutto (1187,73 zł netto) - w okresie kolejnych dni posiadania prawa do zasiłku.

120% kwoty zasiłku podstawowego:
1994,40 zł brutto (1814,90 zł netto) - w okresie pierwszych 90 dni posiadania prawa do zasiłku,
1566,24 zł brutto (1425,28 zł netto) - w okresie kolejnych dni posiadania prawa do zasiłku.

REKLAMA

Autopromocja
Ważne

Zasiłek dla bezrobotnych urząd pracy wypłaca co miesiąc z dołu. Zasiłek za niepełny miesiąc ustala się, dzieląc kwotę przysługującego zasiłku przez 30 i mnożąc przez liczbę dni kalendarzowych przypadających w okresie, za który przysługuje zasiłek.

Składki bezrobotnego

Trzeba wiedzieć, że kwota brutto zasiłku dla bezrobotnych jest pomniejszana tylko przez 9% składkę na ubezpieczenie zdrowotne. Rejestrujący się w urzędzie pracy bezrobotny zostaje objęty ubezpieczeniem zdrowotnym od daty rejestracji.
Składki emerytalna i rentowa są płacone za zarejestrowanego bezrobotnego przez urząd pracy, ze środków Funduszu Pracy. Podstawą wymiaru dla składek emerytalnej i rentowej jest kwota zasiłku łącznie z kosztami uzyskania i kwotą podatku dochodowego. Okres pobierania zasiłku jest traktowany jako okres składkowy.

Natomiast urząd pracy nie płaci za zarejestrowanych bezrobotnych składki wypadkowej oraz chorobowej. Dlatego też bezrobotny nie ma prawa do odszkodowania w przypadku nieszczęśliwego wypadku a także prawa do świadczeń z tytułu choroby lub porodu.

Jak długo można dostawać zasiłek dla bezrobotnych?

Na to pytanie odpowiada art. 73 ww. ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Zgodnie z tym przepisem okres pobierania zasiłku wynosi:

1) 180 dni – dla bezrobotnych zamieszkałych w okresie pobierania zasiłku na obszarze powiatu, jeżeli stopa bezrobocia na tym obszarze w dniu 30 czerwca roku poprzedzającego dzień nabycia prawa do zasiłku nie przekraczała 150 % przeciętnej stopy bezrobocia w kraju;

2) 365 dni – dla bezrobotnych:
a) zamieszkałych w okresie pobierania zasiłku na obszarze powiatu, jeżeli stopa bezrobocia na tym obszarze w dniu 30 czerwca roku poprzedzającego dzień nabycia prawa do zasiłku przekraczała 150 % przeciętnej stopy bezrobocia w kraju lub
b) powyżej 50 roku życia oraz posiadających jednocześnie co najmniej 20-letni okres uprawniający do zasiłku, lub
c) którzy mają na utrzymaniu co najmniej jedno dziecko w wieku do 15 lat, a małżonek bezrobotnego jest także bezrobotny i utracił prawo do zasiłku z powodu upływu okresu jego pobierania po dniu nabycia prawa do zasiłku przez tego bezrobotnego, lub
d) samotnie wychowujących co najmniej jedno dziecko w wieku do 15 lat.

Ważne

Co ważne, okres pobierania zasiłku przez bezrobotnego nie ulega zmianie, jeżeli w okresie jego pobierania następuje zmiana miejsca zamieszkania bezrobotnego lub miejscowość, w której on mieszka, została objęta obszarem działania innego powiatu.

Ale w przypadku zmiany przez bezrobotnego miejsca zamieszkania skutkującej zmianą właściwości powiatowego urzędu pracy bezrobotny ma obowiązek powiadomić o tym fakcie urząd pracy, w którym jest zarejestrowany, oraz stawić się w powiatowym urzędzie pracy właściwym dla nowego miejsca zamieszkania w terminie 14 dni od dnia zmiany miejsca zameldowania.

Warto też wiedzieć, że w razie urodzenia dziecka przez kobietę pobierającą zasiłek dla bezrobotnych, w okresie jego pobierania lub w ciągu miesiąca po jego zakończeniu, okres ten ulega przedłużeniu o czas, przez który przysługiwałby jej, zgodnie z odrębnymi przepisami, zasiłek macierzyński.

Natomiast okres pobierania zasiłku dla bezrobotnych ulega skróceniu o okres zatrudnienia w ramach prac interwencyjnych, robót publicznych oraz o okres odbywania stażu, szkolenia lub przygotowania zawodowego dorosłych przypadających na okres, w którym przysługiwałby zasiłek, oraz o okresy nieprzysługiwania zasiłku, o których mowa w art. 75 ust. 1–3 ustawy o o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.

Kto ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych?

Na to pytanie odpowiada art. 71 ust. 1 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Zgodnie z tym przepisem prawo do zasiłku przysługuje bezrobotnemu za każdy dzień kalendarzowy od dnia zarejestrowania się we właściwym powiatowym urzędzie pracy (z zastrzeżeniem art. 75) jeżeli:

1) nie ma dla niego propozycji odpowiedniej pracy, propozycji stażu, przygotowania zawodowego dorosłych, szkolenia, prac interwencyjnych lub robót publicznych oraz

2) w okresie 18 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień zarejestrowania, łącznie przez okres co najmniej 365 dni:

a) był zatrudniony i osiągał wynagrodzenie w kwocie co najmniej minimalnego wynagrodzenia za pracę, od którego istnieje obowiązek opłacania składki na Fundusz Pracy, z zastrzeżeniem art. 104a–105; w okresie tym nie uwzględnia się okresów urlopów bezpłatnych trwających łącznie dłużej niż 30 dni,
b) wykonywał pracę na podstawie umowy o pracę nakładczą i osiągał z tego tytułu dochód w wysokości co najmniej minimalnego wynagrodzenia za pracę,
c) świadczył usługi na podstawie umowy agencyjnej lub umowy zlecenia albo innej umowy o świadczenie usług, do których zgodnie z przepisami ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny stosuje się przepisy dotyczące zlecenia, albo współpracował przy wykonywaniu tych umów, przy czym podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy stanowiła kwota co najmniej minimalnego wynagrodzenia za pracę w przeliczeniu na okres pełnego miesiąca, z zastrzeżeniem art. 104b ust. 2,
d) opłacał składki na ubezpieczenia społeczne z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności lub współpracy, z zastrzeżeniem art. 104b ust. 2, przy czym podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy stanowiła kwota co najmniej minimalnego wynagrodzenia za pracę,
e) wykonywał pracę w okresie tymczasowego aresztowania lub odbywania kary pozbawienia wolności, przy czym podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy stanowiła kwota co najmniej minimalnego wynagrodzenia za pracę,
f) wykonywał pracę w rolniczej spółdzielni produkcyjnej, spółdzielni kółek rolniczych lub spółdzielni usług rolniczych, będąc członkiem tej spółdzielni, przy czym podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy stanowiła kwota co najmniej minimalnego wynagrodzenia za pracę,
g) opłacał składkę na Fundusz Pracy w związku z zatrudnieniem lub wykonywaniem innej pracy zarobkowej za granicą u pracodawcy zagranicznego w państwie niewymienionym w art. 1 ust. 3 pkt 2 lit. a–c, w wysokości 9,75 % przeciętnego wynagrodzenia za każdy miesiąc zatrudnienia,
h) był zatrudniony za granicą i przybył do Rzeczypospolitej Polskiej jako repatriant,
i) był zatrudniony, pełnił służbę lub wykonywał inną pracę zarobkową i osiągał wynagrodzenie lub dochód, od którego istnieje obowiązek opłacania składki na Fundusz Pracy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Do ww. 365 dni zalicza się (na podstawie art. 71 ust. 2 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy) również okresy:

1) zasadniczej służby wojskowej, przeszkolenia wojskowego, służby przygotowawczej, służby kandydackiej, kontraktowej zawodowej służby wojskowej, ćwiczeń wojskowych, okresowej służby wojskowej, terytorialnej służby wojskowej pełnionej rotacyjnie lub służby wojskowej pełnionej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny oraz zasadniczej służby w obronie cywilnej i służby zastępczej, a także służby w charakterze funkcjonariusza, o którym mowa w ustawie z dnia 18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Straży Marszałkowskiej, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Celno-Skarbowej i Służby Więziennej oraz ich rodzin;

2) urlopu wychowawczego udzielonego na podstawie odrębnych przepisów;

3) pobierania renty z tytułu niezdolności do pracy lub służby, o której mowa w pkt 1, renty szkoleniowej oraz przypadające po ustaniu zatrudnienia, wykonywania innej pracy zarobkowej albo zaprzestaniu prowadzenia pozarolniczej działalności okresy pobierania zasiłku chorobowego, macierzyńskiego, zasiłku w wysokości zasiłku macierzyńskiego lub świadczenia rehabilitacyjnego, jeżeli podstawę wymiaru tych zasiłków i świadczenia, z uwzględnieniem kwoty składek na ubezpieczenia społeczne, stanowiła kwota wynosząca co najmniej minimalne wynagrodzenie za pracę;

4) niewymienione w ust. 1 pkt 2, za które były opłacane składki na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy, jeżeli podstawę wymiaru składek stanowiła kwota wynosząca co najmniej minimalne wynagrodzenie za pracę;

5) za które przyznano odszkodowanie z tytułu niezgodnego z przepisami rozwiązania przez pracodawcę stosunku pracy lub stosunku służbowego, oraz okres, za który wypłacono pracownikowi odszkodowanie z tytułu skrócenia okresu wypowiedzenia umowy o pracę;

6) świadczenia usług na podstawie umowy uaktywniającej, o której mowa w art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2023 r. poz. 204 i 1429);

7) pobierania renty rodzinnej, w przypadku gdy nastąpił zbieg prawa do tej renty z prawem do renty z tytułu niezdolności do pracy i wybrano pobieranie renty rodzinnej;

8) sprawowania osobistej opieki nad dzieckiem przez osoby, o których mowa w art. 6a ust. 1 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych;

9) pobierania świadczenia pielęgnacyjnego lub specjalnego zasiłku opiekuńczego na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych, lub zasiłku dla opiekuna na podstawie przepisów o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, jeżeli utrata prawa do nich była spowodowana śmiercią osoby, nad którą opieka była sprawowana, albo przyznaniem osobie, nad którą opieka była sprawowana, prawa do świadczenia wspierającego, o którym mowa w ustawie z dnia 7 lipca 2023 r. o świadczeniu wspierającym (Dz. U. poz. 1429 i 2760).

10) zatrudnienia z wynagrodzeniem poniżej minimalnego wynagrodzenia za pracę miesięcznie w przypadku osób, którym na podstawie art. 15g ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1327, 1429, 1723, 1860, 2029 i 2740) obniżono wymiar czasu pracy skutkujący obniżeniem wysokości wynagrodzenia poniżej minimalnego wynagrodzenia za pracę, jeżeli przed wskazanym obniżeniem wymiaru czasu pracy osiągały miesięcznie wynagrodzenie w kwocie co najmniej minimalnego wynagrodzenia za pracę.

Ponadto prawo do zasiłku przysługuje bezrobotnym zwolnionym z zakładów karnych i aresztów śledczych, zarejestrowanym w okresie 30 dni od dnia zwolnienia, jeżeli suma okresów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i ust. 2, przypadających w okresie 18 miesięcy przed ostatnim pozbawieniem wolności oraz wykonywania pracy w okresie pozbawienia wolności wynosiła co najmniej 365 dni, przy czym podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy stanowiła kwota w wysokości co najmniej minimalnego wynagrodzenia za pracę. W przypadku pozbawienia wolności w okresie pobierania zasiłku, po zwolnieniu z zakładu karnego lub aresztu śledczego przysługuje prawo do zasiłku na okres skrócony o okres pobierania zasiłku przed pozbawieniem wolności i w trakcie przerw w odbywaniu kary.

Prawo do zasiłku przysługuje także bezrobotnym zwolnionym z zasadniczej służby wojskowej lub okresowej służby wojskowej, jeżeli okres jej odbywania wynosił co najmniej 240 dni i przypadał w okresie 18 miesięcy poprzedzających dzień zarejestrowania się w powiatowym urzędzie pracy.

W przypadku udokumentowania przez bezrobotnego okresu uprawniającego do zasiłku po upływie 7 dni od dnia zarejestrowania się w powiatowym urzędzie pracy, jednak w okresie posiadania statusu bezrobotnego, prawo do zasiłku przysługuje od dnia udokumentowania tego prawa na okres, o którym mowa w art. 73 ust. 1.

Podstawa prawna: 

  • Obwieszczenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z 22 maja 2024 r. w sprawie wysokości zasiłku dla bezrobotnych (M. P. z 2024 r., poz. 397).
  • Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jednolity: Dz. U. z 2024 r., poz. 475).

oprac. Paweł Huczko

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne
Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Min. edukacji B. Nowacka: 10% podwyżki dla nauczycieli. Z pensji 5000 zł brutto nie będzie jednak 500 zł podwyżki w 2025 r. Dodatki i katecheci

Bo 10% podwyżki dotyczy średniego wynagrodzenia, czyli zdaniem nauczycieli pewnej konstrukcji statystycznej służącej do rozliczania dotacji i subwencji oświatowych dla gmin. Dlatego nie ma żadnych szans, aby nauczyciel z pensją 5000 zł otrzymał 500 zł podwyżki w 2025 r. Dodatkowo MEN poinformował jedynie o tym, że został złożony wniosek o podwyżkę do min. finansów A. Domańskiego. To MF, a nie MEN zadecyduje o zarobkach nauczycieli w 2025 r.

Czy 25 sierpnia 2024 to niedziela handlowa?

Koniec wakacji zbliża się wielkimi krokami, podobnie jak początek roku szkolnego 2024/2025. Czy jeszcze w trakcie wakacji będzie szansa na zrobienie zakupów w niedziele? Czy 25 sierpnia 2024 to niedziela handlowa? Ile jeszcze zostało niedziel handlowych w 2024?

Ile kosztuje rekrutacja pracownika? 5 tys. zł, 15 tys. zł, czy równowartość rocznej pensji?

Według danych Eurobarometru brak rąk do pracy odczuwa aż 82 proc. polskich małych i średnich przedsiębiorstw. Z roku na rok wzrastają też koszty rekrutacji pracowników. – Zamiast skupiać siły i środki na budowaniu pozycji na rynku i rozwoju biznesu, firmy kierują swoją energię na procesy rekrutacji. Pochłaniają one nie tylko pieniądze, ale też czas, bo mogą trwać nawet kilka miesięcy – mówi Dariusz Brzeziński, dyrektor zarządzający Centrum BPO w Meritoros SA. 

Apel sędziów TK do rządu, Sejmu i ZUS o przeliczenie, podwyższenie i wyrównanie emerytur. Zaskoczenie w uzasadnieniu wyroku TK z 4 czerwca 2024 r. (sygn. akt SK 140/20)

Wyrok początkowo dotyczył około 160 000 - 200 000 emerytów. Mieli mieć podwyższone emerytury o średnio 1000 - 1200 zł i otrzymać wyrównanie około 55 000 - 64 000 zł (średnio). Jako rekompensata za obniżenie wartości emerytury powszechnej (po przekroczeniu 65 lat/mężczyźni i 60 lat/kobiety) o pieniądze wypłacone w okresie pobierania wcześniejszych emerytur. Dlaczego początkowo? Bo już nie ma 160 000 - 200 000 uprawnionych - TK zmniejszył tą liczbę (o czym na końcu artykułu). Jednocześnie sędziowie TK zaapelowali do Sejmu, rządu i ZUS o podjęcie takich działań, które pozwolą wykonać jego wyrok. Trzeba: 1) uchwalić nowe przepisy (to Sejm) i 2) stosować korzystnie dla emerytów, te które są (to ZUS). 

REKLAMA

Już jest Kreator CV za darmo! To nowa usługa Zielonej Linii

Już jest Kreator CV za darmo! To nowa usługa Zielonej Linii pozwalająca na stworzenie 5 różnych wersji CV. Jak w 7 krokach utworzyć najważniejszy dokument w procesie rekrutacji do pracy? Czy zdjęcie w CV ma znaczenie? Nie wiesz jak napisać CV? Skorzystaj z kreatora!

Renta wdowia: Wiek wdowy w chwili śmierci męża (53 lata), śmierć męża (53 lata). Całkowita niezdolność do pracy od 39-ego roku życia

Nie ma znaczenia dla przyznania renty wdowiej przyczyna śmierci współmałżonka. Nie ma znaczenia jego wiek w chwili śmierci. Przeszłość składkowa (np. wieloletnia całkowita niezdolność do pracy wdowy) ma znaczenie przede wszystkim dla wartości renty wdowiej. W praktyce większa część osób spełnia kryterium nabycia praw do świadczenia emerytalno-rentowych. Dlatego nie jest to istotna przesłanka nabycia prawa do renty. Problemem będzie wpływ przeszłości składkowej na wysokość renty, która jest zależna od np. wartości wypracowanej emerytury.

Zapomoga 1000 zł za urodzenie dziecka. Tylko dla 7000 kobiet. Od 1 listopada 2024 r. limit dochodu 1922,00 zł [becikowe]

W 2023 r. z jednorazowej zapomogi z tytułu urodzenia dziecka skorzystało 9500 kobiet. W ustawie o świadczeniach rodzinnych nie ma zmian od 1 listopada 2024 r. Dlatego w 2025 r. skorzysta z tego świadczenia tylko 7000 kobiet. W kolejnych latach liczba ta będzie spadała.

13 celów wniosku o wydanie orzeczenia o niepełnosprawności [Wzory, 30 września 2024 r.]

Osoby niepełnosprawne składają wnioski o przedłużenie ważności orzeczeń o niepełnosprawności na zaktualizowanych drukach. Są dostosowane do przedłużenia ważności orzeczeń wygasających w terminie do 30 września 2024 r.

REKLAMA

Pracujemy dla pieniędzy - Polska na 9. miejscu

Pracujemy dla pieniędzy. Nic tak nie przyciąga do pracy jak pieniądze. To główne kryterium wyboru pracodawcy bije na głowę atmosferę pracy, benefity pozapłacowe i dodatkowe dni wolne od pracy. Polska jest na 9. miejscu. Pracownicy których państw najczęściej wskazują na pieniądze?

6 sposobów na walkę z dyskryminacją w pracy ze względu na wiek

Dyskryminacja ze względu na wiek, zwana ageizmem, to zjawisko globalne. Dyskryminuje się nie tylko starszych pracowników sugerując ich niedopasowanie do kultury organizacyjnej i problemy z rozwojem kompetencji cyfrowych. Młodym pracownikom zarzuca się głównie brak doświadczenia. Jak walczyć z dyskryminacją ze względu na wiek? Oto 6 sposobów.

REKLAMA