REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wyniki Ogólnopolskiego Testu Szefa - Reklama

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Firma Edenred Polska, ekspert w motywacji pozapłacowej i lojalności w biznesie, przeprowadziła w okresie od połowy kwietnia do końca czerwca 2012 roku Ogólnopolski Test Szefa. Miał on na celu uzyskanie informacji jak oceniają swoich szefów pracownicy, jakie osoby zarządzają zespołami w firmach, z jakimi ich pozytywnymi i negatywnymi cechami radzą sobie podwładni. W badaniu wzięło udział 2050 osób ze wszystkich województw. Test Szefa był anonimowy i przeprowadzony online.

TYPY SZEFÓW:
Zaskakujące jest, że ponad 50% ankietowanych ma nad sobą managerów idealnych. Różnica pomiędzy szefami kobietami a szefami mężczyznami jest nieznaczna. Oba typy odznaczają się podobnymi cechami – są wyrachowani, mają zapędy dyktatorskie, często działają w sposób perfidny i asekurancki.

REKLAMA

Autopromocja

TYPY SZEFÓW W PODZIALE NA WIEK:
Dzięki ankiecie dowiadujemy się, że kobiety szefowe w przedziałach wiekowych 36-45 oraz 46-55 lat przejawiają najwięcej cech idealnych. Wpływa na to niewątpliwie wiek i dojrzałość zarówno zawodową jak i prywatną, która z kolei wpływa na zmniejszenie się wyrachowania. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przypadku wieku szefów mężczyzn wyniki przedstawiają się inaczej. Idealny szef mężczyzna znajduje się w przedziale wiekowym między 25. a 35. rokiem życia (70%). Prawdopodobnie wynika to z bezpośredniości oraz nieformalnego, luźniejszego sposobu komunikacji i zarządzania. Warto zwrócić uwagę na wyniki powiązania wieku szefa mężczyzny z występowaniem nieprzyjemnej cechy, jaką jest wyrachowanie. Wg ankietowanych, szef idealny między 25. a 35. rokiem życia posiada o połowę mniej wyrachowania niż kobieta szef w tym samym przedziale wiekowym.

W tym miejscu pojawia się jeszcze jedna niespodzianka – szef mężczyzna powyżej 65. roku życia staje się dyktatorem, co stwierdziło 17% ankietowanych. Z powyższego wynika, że im starszy szef mężczyzna, tym bardziej zdecydowany i nakierowany na cel a nie na utrzymanie przyjaznych stosunków międzyludzkich.  

REKLAMA

TYPY SZEFÓW W PODZIALE NA WIELKOŚĆ ZATRUDNIENIA W FIRMIE:
Kobiety zdają egzamin z zarządzania zarówno w małych firmach jak również w korporacjach. Jednocześnie, we wszystkich tych miejscach pojawia się wyrachowanie, które jest szczególnie wysokie w największych firmach, gdzie co czwarta kobieta nią się odznacza. 

Mężczyzna szef najlepiej sprawdza się w firmach zatrudniających powyżej 500 osób. Natomiast w odróżnieniu od kobiet, wyrachowanie u mężczyzn wzrasta w małych firmach.

TYPY SZEFÓW W PODZIALE NA WOJEWÓDZTWA:
Ponad połowa z ankietowanych osób pracujących w województwie wielkopolskim, lubelskim, lubuskim i podkarpackim jest zadowolona ze swojego szefa kobiety. Najgorzej wypada kobieta szef w województwie podlaskim wyróżniając się jednocześnie wyrachowaniem, perfidią, dyktatorstwem i asekuranctwem.

Co do panów najlepiej oceniany jest szef w województwie pomorskim. Wyrachowanie natomiast jest nasilone w województwie kujawsko-pomorskim, a o połowę mniejsze w opolskim. Co ciekawe wyrachowanie obce jest szefowi mężczyźnie w warmińsko-mazurskim, za to bardziej przejawia cechy perfidne i dyktatorskie.

Z powyższych danych wynika, że zanika stereotyp kobiety szefa jako osoby szczególnie odznaczającej się inteligencją emocjonalną, dla której najważniejsza jest atmosfera w pracy i komfort psychiczny pracownika, zaś szef mężczyzna to zimna, kalkulująca i nastawiona na cel osoba. Obie płcie, wg oceny ankietowanych, sprawdzają się w zarządzaniu na podobnym poziomie w różnych wielkościowo firmach. Są wśród nich osoby odznaczające się zróżnicowanymi cechami, które są uniwersalne zarówno dla kobiety, jak i mężczyzny, a także dla obszaru całej Polski, bez względu na województwo. To, co jest warte podkreślenia, to przeważające zadowolenie pracowników z obecnego szefa.

Firma Edenred Polska w swoim Ogólnopolskim Teście Szefa zapytała również o benefity, jakie pracownicy otrzymują w swoich firmach. Okazało się, że prawie 40% ankietowanych nie jest dodatkowo motywowana przez pracodawców. Zaś jedynie 1/3 zatrudnionych ma zapewnione świadczenia urlopowe. Z kart lub bonów podarunkowych korzysta zaledwie co 3 ankietowany. Najrzadziej pracodawcy stwarzają możliwość korzystania z zajęć sportowych, darmowych biletów do kina lub teatru oraz z kart lub bonów żywieniowych.

Wniosek z tego, że w przeważającej większości pracodawcy proponują w swoich firmach świadczenia znane i najbardziej popularne od lat na rynku – dofinansowanie urlopów i bony podarunkowe. Na dalszych miejscach znajdują się benefity związane ze spędzaniem czasu wolnego.

Kontakt dla mediów:
Magdalena Bednarz
Dział Marketingu Edenred Polska
e-mail: magdalena.bednarz@edenred.com
tel.: 22 256 56 68 lub 600 005 431

Firma Edenred łączy zarówno oczekiwania pracowników i korzyści pracodawców. Za tym sukcesem stoi 6 tys. osób zatrudnionych w 39 krajach świata. Edenred obsługuje około 580 tys. klientów działających zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym, co stanowi prawie 36,2 mln użytkowników i 1,3 miliona akceptantów. Daje mu to pozycję światowego lidera w obszarze kuponów i usług przedpłaconych. W Polsce Edenred oferuje produkty w dwóch kategoriach:

  • Świadczenia pracownicze i socjalne (karty przedpłacone: Ticket Restaurant, Ticket dla Ciebie, Ticket Holiday, Ticket Culture, Ticket Relax, kupony podarunkowe Ticket Compliments Premium, kupony na posiłki Ticket Restaurant)
  • Produkty podnoszące wydajność w obszarach: motywacja i nagrody (karty przedpłacone: Ticket Twoja Premia, Ticket Holiday, kupony premiowe Ticket Compliments Premium).

W 2011 r. Edenred wyemitowała produkty o łącznej wartości 15,2 miliarda Euro, w tym ponad 55% na rynkach wschodzących.

Po więcej informacji zapraszamy na stronę internetową www.edenred.pl.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Najbardziej szanowane zawody 2025. B2B, outsourcing i praca tymczasowa wypierają umowę o pracę

Jakie zawody są obecnie najbardziej szanowane przez społeczeństwo? Na końcu listy znajdują się posłowie, europosłowie, samorządowcy, influencerzy i youtuberzy. Zmienia się idealna wizja pracy - B2B, outsourcing i praca tymczasowa wypierają umowę o pracę.

Pracodawca powinien redukować przebodźcowanie pracowników [SPOSOBY]

Współcześnie pracujemy za dużo, za głośno i za szybko. Wpływa to na przebodźcowanie, co z kolei powoduje niezdolność do koncentracji, złe samopoczucie, a nawet problemy psychiczne. Raport Pracuj.pl “Neurokomfort w pracy i rekrutacji, czyli przed jakimi wyzwaniami stajemy jako neuroróżnorodni w świecie pełnym bodźców” przedstawia problem i podaje pracodawcom sposoby na redukowanie przebodźcowania pracowników.

Uwaga! Komunikat ZUS: Od 1 lipca 2025 nowy kod ubezpieczenia dla osób niepełnosprawnych na stażu. Sprawdź, jak rozliczać 09 21 i 09 20

ZUS przypomina: od 1 lipca 2025 r. obowiązuje nowy kod tytułu ubezpieczenia dla osób niepełnosprawnych pobierających stypendium z urzędu pracy. Zmiana wynika z nowelizacji rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

MRPiPS: W cztery miesiące 2025 r. ponad 103 tys. zezwoleń na pracę dla cudzoziemców. Najczęściej dla obywateli Kolumbii, Filipin, Indii i Nepalu

Wstępne dane Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej za pierwsze 4 miesiące 2025 r. pokazują, że w tym okresie wydano w Polsce 103,2 tys. zezwoleń na pracę cudzoziemców. Najwięcej otrzymali Kolumbijczycy. Na kolejnych miejscach w zestawieniu znaleźli się obywatele Filipin, Indii, Nepalu oraz Uzbekistanu. Jednocześnie zaledwie 1,2 tys. zezwoleń wydano dla pracowników z Ukrainy.

REKLAMA

Czy zmiana formy prawnej pracodawcy wpływa na PPK? [PRZYKŁADY]

Przepisy ustawy o PPK nie wyłączają ani nie modyfikują zasad kontynuacji bądź sukcesji wynikających np. z przepisów kodeksu spółek handlowych. Jeżeli po przekształceniu danemu podmiotowi przysługują nadal prawa i obowiązki, jakie miał przed przekształceniem, dotyczy to także praw i obowiązków wynikających z umowy o zarządzanie PPK.

Nieodpłatne kursy językowe dla pracowników. Aspekty prawne i podatkowe

Na co może liczyć pracownik chcący podnieść swoje kwalifikacje zawodowe? Czy pracodawca może finansować pracownikom kursy językowe ze środków ZFŚS? Kiedy sfinansowanie szkoleń językowych pracownikom jest dla nich przychodem? W artykule odpowiadamy na najważniejsze pytania!

6 najważniejszych zmian w zatrudnianiu cudzoziemców od czerwca 2025 r.

Dnia 1 czerwca weszły w życie ważne przepisy zmieniające zasady legalnego zatrudniania cudzoziemców w Polsce. Zmiany można przedstawić w 6 głównych punktach. Oto najważniejsze przepisy prawne.

MRPiPS: Pilotaż skróconego czasu pracy 2025 – nabór wniosków od 14 sierpnia 2025, do 1 mln zł dofinansowania [SZCZEGÓŁY, WAŻNE TERMINY]

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ogłosiło szczegóły długo wyczekiwanego pilotażu skróconego czasu pracy. Program, pierwszy tego typu w Polsce i tej części Europy, zakłada praktyczne testowanie różnych modeli organizacji pracy przy wsparciu finansowym państwa. Wnioski o udział w pilotażu będzie można składać od 14 sierpnia do 15 września 2025 roku.

REKLAMA

Nowoczesne BHP czyli jak zmiany klimatu wpływają na bezpieczeństwo pracy

Jakich działań ze strony pracodawcy wymaga nowoczesne podejście do BHP? Czym jest dziś bezpieczeństwo pracy? Jak zmiany klimatu wpływają na zarządzanie bezpieczeństwem w firmie?

Od 2026 r. pracodawcy będą mieli dodatkowe obowiązki. Zmiany Kodeksu pracy wchodzą w życie

Kodeks pracy się zmienia. Nowe przepisy wejdą w życie na początku 2026 roku. Oznacza to dodatkowe obowiązki dla pracodawców. Co zmienia się w Kodeksie pracy? O czym muszą wiedzieć pracownicy?

REKLAMA