REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wyniki Ogólnopolskiego Testu Szefa - Reklama

REKLAMA

Firma Edenred Polska, ekspert w motywacji pozapłacowej i lojalności w biznesie, przeprowadziła w okresie od połowy kwietnia do końca czerwca 2012 roku Ogólnopolski Test Szefa. Miał on na celu uzyskanie informacji jak oceniają swoich szefów pracownicy, jakie osoby zarządzają zespołami w firmach, z jakimi ich pozytywnymi i negatywnymi cechami radzą sobie podwładni. W badaniu wzięło udział 2050 osób ze wszystkich województw. Test Szefa był anonimowy i przeprowadzony online.

TYPY SZEFÓW:
Zaskakujące jest, że ponad 50% ankietowanych ma nad sobą managerów idealnych. Różnica pomiędzy szefami kobietami a szefami mężczyznami jest nieznaczna. Oba typy odznaczają się podobnymi cechami – są wyrachowani, mają zapędy dyktatorskie, często działają w sposób perfidny i asekurancki.

REKLAMA

REKLAMA

TYPY SZEFÓW W PODZIALE NA WIEK:
Dzięki ankiecie dowiadujemy się, że kobiety szefowe w przedziałach wiekowych 36-45 oraz 46-55 lat przejawiają najwięcej cech idealnych. Wpływa na to niewątpliwie wiek i dojrzałość zarówno zawodową jak i prywatną, która z kolei wpływa na zmniejszenie się wyrachowania. 

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przypadku wieku szefów mężczyzn wyniki przedstawiają się inaczej. Idealny szef mężczyzna znajduje się w przedziale wiekowym między 25. a 35. rokiem życia (70%). Prawdopodobnie wynika to z bezpośredniości oraz nieformalnego, luźniejszego sposobu komunikacji i zarządzania. Warto zwrócić uwagę na wyniki powiązania wieku szefa mężczyzny z występowaniem nieprzyjemnej cechy, jaką jest wyrachowanie. Wg ankietowanych, szef idealny między 25. a 35. rokiem życia posiada o połowę mniej wyrachowania niż kobieta szef w tym samym przedziale wiekowym.

W tym miejscu pojawia się jeszcze jedna niespodzianka – szef mężczyzna powyżej 65. roku życia staje się dyktatorem, co stwierdziło 17% ankietowanych. Z powyższego wynika, że im starszy szef mężczyzna, tym bardziej zdecydowany i nakierowany na cel a nie na utrzymanie przyjaznych stosunków międzyludzkich.  

TYPY SZEFÓW W PODZIALE NA WIELKOŚĆ ZATRUDNIENIA W FIRMIE:
Kobiety zdają egzamin z zarządzania zarówno w małych firmach jak również w korporacjach. Jednocześnie, we wszystkich tych miejscach pojawia się wyrachowanie, które jest szczególnie wysokie w największych firmach, gdzie co czwarta kobieta nią się odznacza. 

Mężczyzna szef najlepiej sprawdza się w firmach zatrudniających powyżej 500 osób. Natomiast w odróżnieniu od kobiet, wyrachowanie u mężczyzn wzrasta w małych firmach.

TYPY SZEFÓW W PODZIALE NA WOJEWÓDZTWA:
Ponad połowa z ankietowanych osób pracujących w województwie wielkopolskim, lubelskim, lubuskim i podkarpackim jest zadowolona ze swojego szefa kobiety. Najgorzej wypada kobieta szef w województwie podlaskim wyróżniając się jednocześnie wyrachowaniem, perfidią, dyktatorstwem i asekuranctwem.

Co do panów najlepiej oceniany jest szef w województwie pomorskim. Wyrachowanie natomiast jest nasilone w województwie kujawsko-pomorskim, a o połowę mniejsze w opolskim. Co ciekawe wyrachowanie obce jest szefowi mężczyźnie w warmińsko-mazurskim, za to bardziej przejawia cechy perfidne i dyktatorskie.

Z powyższych danych wynika, że zanika stereotyp kobiety szefa jako osoby szczególnie odznaczającej się inteligencją emocjonalną, dla której najważniejsza jest atmosfera w pracy i komfort psychiczny pracownika, zaś szef mężczyzna to zimna, kalkulująca i nastawiona na cel osoba. Obie płcie, wg oceny ankietowanych, sprawdzają się w zarządzaniu na podobnym poziomie w różnych wielkościowo firmach. Są wśród nich osoby odznaczające się zróżnicowanymi cechami, które są uniwersalne zarówno dla kobiety, jak i mężczyzny, a także dla obszaru całej Polski, bez względu na województwo. To, co jest warte podkreślenia, to przeważające zadowolenie pracowników z obecnego szefa.

Firma Edenred Polska w swoim Ogólnopolskim Teście Szefa zapytała również o benefity, jakie pracownicy otrzymują w swoich firmach. Okazało się, że prawie 40% ankietowanych nie jest dodatkowo motywowana przez pracodawców. Zaś jedynie 1/3 zatrudnionych ma zapewnione świadczenia urlopowe. Z kart lub bonów podarunkowych korzysta zaledwie co 3 ankietowany. Najrzadziej pracodawcy stwarzają możliwość korzystania z zajęć sportowych, darmowych biletów do kina lub teatru oraz z kart lub bonów żywieniowych.

Wniosek z tego, że w przeważającej większości pracodawcy proponują w swoich firmach świadczenia znane i najbardziej popularne od lat na rynku – dofinansowanie urlopów i bony podarunkowe. Na dalszych miejscach znajdują się benefity związane ze spędzaniem czasu wolnego.

Kontakt dla mediów:
Magdalena Bednarz
Dział Marketingu Edenred Polska
e-mail: magdalena.bednarz@edenred.com
tel.: 22 256 56 68 lub 600 005 431

Firma Edenred łączy zarówno oczekiwania pracowników i korzyści pracodawców. Za tym sukcesem stoi 6 tys. osób zatrudnionych w 39 krajach świata. Edenred obsługuje około 580 tys. klientów działających zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym, co stanowi prawie 36,2 mln użytkowników i 1,3 miliona akceptantów. Daje mu to pozycję światowego lidera w obszarze kuponów i usług przedpłaconych. W Polsce Edenred oferuje produkty w dwóch kategoriach:

  • Świadczenia pracownicze i socjalne (karty przedpłacone: Ticket Restaurant, Ticket dla Ciebie, Ticket Holiday, Ticket Culture, Ticket Relax, kupony podarunkowe Ticket Compliments Premium, kupony na posiłki Ticket Restaurant)
  • Produkty podnoszące wydajność w obszarach: motywacja i nagrody (karty przedpłacone: Ticket Twoja Premia, Ticket Holiday, kupony premiowe Ticket Compliments Premium).

W 2011 r. Edenred wyemitowała produkty o łącznej wartości 15,2 miliarda Euro, w tym ponad 55% na rynkach wschodzących.

Po więcej informacji zapraszamy na stronę internetową www.edenred.pl.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Uprawnienia rodzicielskie - QUIZ
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne

REKLAMA

Kadry
ZUS nie uzna twojego wynagrodzenia oraz zignoruje treść umowy o pracę - nowe postanowienie Sądu Najwyższego a zasady gry z ZUS i L4 (zwolnienie lekarskie)

Sąd Najwyższy potwierdził, że nagłe podwyższenie wynagrodzenia przed przewidywaną niezdolnością do pracy może zostać uznane za nieważne. ZUS ma prawo zakwestionować podstawę wymiaru składek, jeśli wysokość wynagrodzenia rażąco odbiega od wkładu pracy, a zmiana nastąpiła tuż przed powstaniem prawa do świadczeń z ubezpieczenia chorobowego. To ważny sygnał dla pracodawców i pracowników.

Sprawiedliwe wynagrodzenie - czyli jakie? "Szczęście w pracy Polaków" [ANALIZA BADANIA]

70 proc. Polaków nie obawia się o stabilność swojego zatrudnienia, ale tylko 41 proc. uważa swoje wynagrodzenie za sprawiedliwe. Ale co oznacza sprawiedliwe czy godne wynagrodzenie? Dla każdego co innego. Poniżej nowe dane z 9. edycji badania „Szczęście w pracy Polaków”.

Dwie istotne zmiany w zatrudnianiu cudzoziemców od 1 grudnia 2025 r. Dotyczą oświadczenia o powierzeniu pracy i opłat za zezwolenie na pracę

Już za chwilę wchodzą w życie 2 istotne zmiany w zatrudnianiu cudzoziemców. Już od 1 grudnia 2025 r. czyli od najbliższego poniedziałku obowiązują nowe przepisy dotyczące oświadczenia o powierzeniu pracy cudzoziemcowi, a także nowe wysokości opłat za zezwolenie na pracę.

Rząd chce przeprowadzić rewolucję ruchu na skalę krajową. Jeżeli nie podejmiemy teraz wspólnych działań, będziemy żyli krócej. Będziemy ponosić ogromne koszty leczenia

Rząd chce przeprowadzić rewolucję ruchu na skalę krajową. Jeżeli nie podejmiemy teraz wspólnych działań, będziemy żyli krócej. Będziemy ponosić ogromne koszty leczenia. Ponad połowa polskich pracowników ma nadwagę lub otyłość. Tylko 1/3 pracowników jest aktywnych fizycznie. Jak można dbać o zdrowe i odporne zespoły pracowników?

REKLAMA

Brakuje 1,5 miliona pracowników. Czy Polska wykorzysta potencjał osób z niepełnosprawnościami?

Około miliona osób z niepełnosprawnościami w wieku produkcyjnym wciąż pozostaje poza rynkiem pracy. Ta dysproporcja ogranicza rozwój przedsiębiorstw i obciąża budżet państwa. Eksperci Sodexo podkreślają, że lukę kadrową można zmniejszyć, angażując osoby, które dziś są poza systemem, a chcą pracować. Jak wykorzystać ten potencjał?

Legitymacja emeryta-rencisty: nowe obwieszczenie MRPiPS z dnia 14 listopada 2025 r. [AKT W MOCY OD 21 LISTOPADA 2025]

Legitymacja emeryta-rencisty: nowe obwieszczenie MRPiPS z dnia 14 listopada 2025 r. [AKT W MOCY OD 21 LISTOPADA 2025]. Chodzi o dokładnie o obwieszczenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 listopada 2025 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Rodziny i Polityki Społecznej w sprawie legitymacji emeryta-rencisty. Co to oznacza?

Lista kontrolna PIP: rewolucja dla pracowników, pracodawców, zleceniobiorców, zleceniodawców. Jak lista kontrolna PIP zmieni rynek pracy w Polsce?

Lista kontrolna PIP. Rewolucja w kontroli zatrudnienia: jak lista kontrolna PIP zmieni rynek pracy w Polsce? Lista kontrolna Państwowej Inspekcji Pracy może stać się przełomowym narzędziem w historii polskiego prawa pracy. Po raz pierwszy pracodawcy, pracownicy i inspektorzy pracy będą dysponować tym samym, uzgodnionym wspólnie instrumentem oceny charakteru zatrudnienia. Dlaczego to takie ważne? Bo wybór odpowiedniej formy zatrudnienia to jedna z najważniejszych decyzji, przed którą staje każdy przedsiębiorca, ale i osoba zatrudniana. Nieprawidłowa kwalifikacja umowy może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych – zarówno dla pracodawcy, jak i dla osoby wykonującej pracę. Aby rozwiązać ten problem systemowo, Główny Inspektor Pracy Marcin Stanecki zainicjował prace nad innowacyjnym narzędziem: listą kontrolną, która w przejrzysty sposób wskaże, jaki rodzaj umowy powinien zostać zastosowany w konkretnej sytuacji zawodowej.

Gala Państwowej Inspekcji Pracy na Zamku Królewskim. Przyznano najważniejsze nagrody świata pracy

W środę, 26 listopada 2025 r. w Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się coroczna gala Państwowej Inspekcji Pracy. Podczas gali wyróżniono osoby i instytucje, które zasłużyły się dla poprawy warunków pracy, bezpieczeństwa pracowników oraz promocji prawa pracy w Polsce. Wydarzenie zgromadziło przedstawicieli administracji państwowej, pracodawców, związków zawodowych i społecznych inspektorów pracy.

REKLAMA

Analiza rosnącej roli wynajmu pracowników

Braki kadrowe stają się codziennością a wynajem pracowników zyskuje na popularności jako praktyczne narzędzie zarządzania zasobami ludzkimi. To forma zatrudnienia tymczasowego, w której agencja pracy tymczasowej zatrudnia pracowników tymczasowych i deleguje ich do wykonywania zadań u innego pracodawcy – użytkownika. W Polsce reguluje to ustawa o zatrudnianiu pracowników tymczasowych z 2003 roku, z nowelizacjami, ograniczająca okres pracy tymczasowej do 18 miesięcy w ciągu trzech lat u jednego użytkownika. W odróżnieniu od tradycyjnego zatrudnienia, wynajem pracowników pozwala firmom unikać długoterminowych zobowiązań, jednocześnie szybko uzupełniając luki w zespole.

Zmiany w prawie pracy 2026 – nowe obowiązki, projekty ustaw i co czeka pracowników oraz pracodawców

Rok 2026 przyniesie największą od lat zmianę w prawie pracy i nikt nie będzie mógł jej zignorować. Pracownicy zyskają nowe prawa, firmy staną przed dodatkowymi obowiązkami, a zasady zatrudnienia zmienią się w sposób odczuwalny dla każdego. Od jawności płac, przez nowe definicje mobbingu, aż po reformę PIP i zmianę sposobu liczenia stażu. Nadchodzi rok, który mocno przeorganizuje polskie miejsca pracy.

Zapisz się na newsletter
Kodeks pracy, urlopy, wynagrodzenia, świadczenia pracownicze. Bądź na bieżąco ze zmianami z zakresu prawa pracy. Zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA