Wyniki Ogólnopolskiego Testu Szefa - Reklama
REKLAMA
TYPY SZEFÓW:
Zaskakujące jest, że ponad 50% ankietowanych ma nad sobą managerów idealnych. Różnica pomiędzy szefami kobietami a szefami mężczyznami jest nieznaczna. Oba typy odznaczają się podobnymi cechami – są wyrachowani, mają zapędy dyktatorskie, często działają w sposób perfidny i asekurancki.
REKLAMA
TYPY SZEFÓW W PODZIALE NA WIEK:
Dzięki ankiecie dowiadujemy się, że kobiety szefowe w przedziałach wiekowych 36-45 oraz 46-55 lat przejawiają najwięcej cech idealnych. Wpływa na to niewątpliwie wiek i dojrzałość zarówno zawodową jak i prywatną, która z kolei wpływa na zmniejszenie się wyrachowania.
W przypadku wieku szefów mężczyzn wyniki przedstawiają się inaczej. Idealny szef mężczyzna znajduje się w przedziale wiekowym między 25. a 35. rokiem życia (70%). Prawdopodobnie wynika to z bezpośredniości oraz nieformalnego, luźniejszego sposobu komunikacji i zarządzania. Warto zwrócić uwagę na wyniki powiązania wieku szefa mężczyzny z występowaniem nieprzyjemnej cechy, jaką jest wyrachowanie. Wg ankietowanych, szef idealny między 25. a 35. rokiem życia posiada o połowę mniej wyrachowania niż kobieta szef w tym samym przedziale wiekowym.
W tym miejscu pojawia się jeszcze jedna niespodzianka – szef mężczyzna powyżej 65. roku życia staje się dyktatorem, co stwierdziło 17% ankietowanych. Z powyższego wynika, że im starszy szef mężczyzna, tym bardziej zdecydowany i nakierowany na cel a nie na utrzymanie przyjaznych stosunków międzyludzkich.
TYPY SZEFÓW W PODZIALE NA WIELKOŚĆ ZATRUDNIENIA W FIRMIE:
Kobiety zdają egzamin z zarządzania zarówno w małych firmach jak również w korporacjach. Jednocześnie, we wszystkich tych miejscach pojawia się wyrachowanie, które jest szczególnie wysokie w największych firmach, gdzie co czwarta kobieta nią się odznacza.
Mężczyzna szef najlepiej sprawdza się w firmach zatrudniających powyżej 500 osób. Natomiast w odróżnieniu od kobiet, wyrachowanie u mężczyzn wzrasta w małych firmach.
TYPY SZEFÓW W PODZIALE NA WOJEWÓDZTWA:
Ponad połowa z ankietowanych osób pracujących w województwie wielkopolskim, lubelskim, lubuskim i podkarpackim jest zadowolona ze swojego szefa kobiety. Najgorzej wypada kobieta szef w województwie podlaskim wyróżniając się jednocześnie wyrachowaniem, perfidią, dyktatorstwem i asekuranctwem.
Co do panów najlepiej oceniany jest szef w województwie pomorskim. Wyrachowanie natomiast jest nasilone w województwie kujawsko-pomorskim, a o połowę mniejsze w opolskim. Co ciekawe wyrachowanie obce jest szefowi mężczyźnie w warmińsko-mazurskim, za to bardziej przejawia cechy perfidne i dyktatorskie.
Z powyższych danych wynika, że zanika stereotyp kobiety szefa jako osoby szczególnie odznaczającej się inteligencją emocjonalną, dla której najważniejsza jest atmosfera w pracy i komfort psychiczny pracownika, zaś szef mężczyzna to zimna, kalkulująca i nastawiona na cel osoba. Obie płcie, wg oceny ankietowanych, sprawdzają się w zarządzaniu na podobnym poziomie w różnych wielkościowo firmach. Są wśród nich osoby odznaczające się zróżnicowanymi cechami, które są uniwersalne zarówno dla kobiety, jak i mężczyzny, a także dla obszaru całej Polski, bez względu na województwo. To, co jest warte podkreślenia, to przeważające zadowolenie pracowników z obecnego szefa.
Firma Edenred Polska w swoim Ogólnopolskim Teście Szefa zapytała również o benefity, jakie pracownicy otrzymują w swoich firmach. Okazało się, że prawie 40% ankietowanych nie jest dodatkowo motywowana przez pracodawców. Zaś jedynie 1/3 zatrudnionych ma zapewnione świadczenia urlopowe. Z kart lub bonów podarunkowych korzysta zaledwie co 3 ankietowany. Najrzadziej pracodawcy stwarzają możliwość korzystania z zajęć sportowych, darmowych biletów do kina lub teatru oraz z kart lub bonów żywieniowych.
Wniosek z tego, że w przeważającej większości pracodawcy proponują w swoich firmach świadczenia znane i najbardziej popularne od lat na rynku – dofinansowanie urlopów i bony podarunkowe. Na dalszych miejscach znajdują się benefity związane ze spędzaniem czasu wolnego.
Kontakt dla mediów:
Magdalena Bednarz
Dział Marketingu Edenred Polska
e-mail: magdalena.bednarz@edenred.com
tel.: 22 256 56 68 lub 600 005 431
Firma Edenred łączy zarówno oczekiwania pracowników i korzyści pracodawców. Za tym sukcesem stoi 6 tys. osób zatrudnionych w 39 krajach świata. Edenred obsługuje około 580 tys. klientów działających zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym, co stanowi prawie 36,2 mln użytkowników i 1,3 miliona akceptantów. Daje mu to pozycję światowego lidera w obszarze kuponów i usług przedpłaconych. W Polsce Edenred oferuje produkty w dwóch kategoriach:
- Świadczenia pracownicze i socjalne (karty przedpłacone: Ticket Restaurant, Ticket dla Ciebie, Ticket Holiday, Ticket Culture, Ticket Relax, kupony podarunkowe Ticket Compliments Premium, kupony na posiłki Ticket Restaurant)
- Produkty podnoszące wydajność w obszarach: motywacja i nagrody (karty przedpłacone: Ticket Twoja Premia, Ticket Holiday, kupony premiowe Ticket Compliments Premium).
W 2011 r. Edenred wyemitowała produkty o łącznej wartości 15,2 miliarda Euro, w tym ponad 55% na rynkach wschodzących.
Po więcej informacji zapraszamy na stronę internetową www.edenred.pl.
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat
REKLAMA